Annons:
Etikettmånen
Läst 1576 ggr
Atropa
2012-08-02 10:30

Fullmånedagen!:)

Idag är det (som alla redan vet) fullmåne och jag har redan börjat förbereda inför ikväll!

Mina kristaller har blivit renade och invigda och min rökelse är ihopsatt som jag gjort på egenodlad salvia :) har fixat iordning ett fint altare i trädgården som är redo att användas i månens sken :) känner på mig att det kommer frambringa fina budskap ikväll och att vi alla kommer att bli hörda :)

hur ska ni fira eran speciella dag?: )

Annons:
Hannifer
2012-08-02 12:54
#1

Vad fint det låter! Jag vill gärna se en bild på ditt altare!

Jag satte upp ett permanent månaltare i sovrummet för ett tag sedan, men tänkte sitta på min balkong när månen går upp över hustaken. Hoppas att det blir fint väder bara, så den syns… Igår kväll var himlen helt klar, och när månen steg upp, blev jag nästan andlös. Så vackert!

Om jag orkar, ska jag förbättra mitt recept på månrökelse, annars använder jag den jag blandade till förra gången. Och så blir det juice och kakor förstås. :)

Det här med att dra ner månen (eller hur man översätter det till svenska), är det någon som har testat det? Eller i och för sig, kan jag fråga om det i en separat tråd.

Atropa
2012-08-02 17:45
#2

jag ska ta kort på det och lägga upp så du får se!:) igår var magiskt som sagt, månen lyste jättevackert! men idag ser det dessvärre ut som att det ska åska och regna här ikväll, så kanske får förflytta mig in istället :/

vad har du för speciell månrökelse? låter jätteintressant! :D

att dra ner månen har jag velat pröva på men aldrig gjort. rätt intressant att få reda på hur allt går till!:) svara gärna ni som vet :)

Hannifer
2012-08-03 15:08
#3

Jag ser fram emot att se bilden!

Här i Mälardalen sprack molnen upp då och då, så man kunde se månen. :) Hoppas att ni andra kunde se den med.

Min rökelse innehåller sådant som jag förknippar med månen; sandelträ, myrra, citronmeliss, citronskal, jasminolja och lite annat. Det är en lös rökelse.

Upp till toppen
Annons: