Annons:
Etikettmånen
Läst 2163 ggr
Alwyn
7/24/12, 9:32 PM

Nytt fullmånemöte 2 Augusti

Den 2a augusti klockan 20.00, reser vi med anden till brunnen vid fullmåne.

Detta med fullmånemöten innebär att vi på var sitt håll i landet jobbar ceremoniellt och rituellt el. liknande tillsammans varje fullmåne med start kl 20.00 och framåt så länge man vill/behöver.

Är man i samma stad, eller nära varandra är det givetvis bäst om man träffas och jobbar tillsammans.

Vi reser med samma Mål/Intention i sinnet och delar sedan med oss av det vi lärt här på forumet för att komma närmare Sanningen och binda ihop trådarna.

Varje gruppresa utgår från samma plats i "andevärlden" för att vi skall få gemensamt avstamp och ett enat fokus. Resan går från en plats som ägnar sig gott för syftet och är full av kraft.

Vi samlas på häxgården runt den gamla brunnen och gör sedan det vi ska. Enade i vårt mål, men var och en för sig.

Ett tips är att (i vår värld) hålla något kraftföremål i handen då vi reser, något som andra kan känna igen oss på. Det kan nämligen vara svårt att se personers ansikten eller generella drag i början, men kanske lättare att känna igen "rävpojken med kristallen" t.ex.

Skriv sedan ned och posta här. Skriv gärna kort och kärnfullt istället för långrandigt och beskrivande. För det mesta är vad man lärt av upplevelsen intressantare för andra att höra än upplevelsen i sig.

Mål/Intention
En resa för skogen, vår egen svenska skog? Om det finns något budskap till oss.

Vi ses vid brunnen!
Mvh Alwyn

Annons:
Meaima
7/25/12, 12:39 PM
#1

Den här gången tror jag att jag kan vara med. Blir första gången för mig så det blir spännande :)

Bappho
7/25/12, 3:27 PM
#2

Vilken intention blir det den här gången då?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
7/25/12, 6:09 PM
#3

Jösses, attan jag som kopierade över det hela i hast. Nytt mål/ intention någon? Kan sajtvärden ändra till en ny intention så det inte blir missförstånd också sen?

Bappho
7/25/12, 6:21 PM
#4

Ja, det fixar jag sen Skrattande

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
7/25/12, 6:25 PM
#5

En resa för skogen, vår egen svenska skog? Om det finns något budskap till oss.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

silverhuldra
7/25/12, 6:42 PM
#6

ändra datumet i texten då på engång, just nu står det både den 2/8 i rubriken och 3/7 i texten Flört

Mvh. Silverhuldra

Annons:
Bappho
7/26/12, 12:19 PM
#7

Så. Något mer fel? :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
7/26/12, 5:11 PM
#8

Åh strålande idé Bappho! Skogen får det bli tycker jag. Och tack för rättningen i texten haha :P

silverhuldra
7/26/12, 5:16 PM
#9

skogen låter bra Skrattande

Mvh. Silverhuldra

Trollvind
7/26/12, 7:25 PM
#10

Det här har jag inte varit med på tidigare så jag tänkte försöka mig på det denna gång. Har "bokat in mötet" i min kalender Flört.

Zismos
8/1/12, 3:01 AM
#11

Samma här för mig som för Trollvind, jag lägger in "möte i skogen". Så får vi se sen om det går vägen eller om det skiter sig. :)

lightseeker
8/1/12, 8:26 AM
#12

får se om vi har möjlighet till att bli med imorgon, om vi kan hitta en lugn plats på festivalen, så flyger vi

ThreeStars
8/2/12, 12:02 AM
#13

Verkar mycket intressant… Har aldrig gjort något sånthär, så blir kul att se hur det går :)

Annons:
Bappho
8/2/12, 6:36 PM
#14

Vid brunnen, kl 20.00! Skrattande

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

ThreeStars
8/2/12, 8:19 PM
#15

Jag var inte borta så länge, men jag möttes av en skog när jag flög dit, och jag fick budskapet att vi måste ta hand om skogen. Skogen står i dagsläget i något sim kan kallas "försvarsposition". Det är vad jag fick fram :) hoppas ni såg mig ;)

Trollvind
8/2/12, 8:29 PM
#16

Jag var inte heller så borta, men brukar vara snabb på resor.

Först vid brunnen såg jag en person med långt hår, mörkt tror jag och kaffekanna. En med kort rödblont hår höll en snäcka och någon hade något med päls på men jag fick inte fram om det var en trumma eller en skallra.

Reste först över skogar en stund. Såg mycket gammal granskog. Kände vinden och fick höra att skogen är en av Moder Jords lungor. Sen släpptes jag ner mitt i skogen och hamnade på mossa med bara fötter. Fuktig ljusgrön härlig mjuk mossa och budskapet som kom var att ja… skogen är viktig, men den kommer alltid att hitta ställen att växa. Det är viktigare att vi kämpar för vattnet nu. Planetens alla vatten är Moder Jords första lungor. Jag fick se bilder av plankton och alger och hur allt det som är grönt hjälper henne att andas och leva. Om vattnet försvinner eller blir förstört… ja då hjälper det inte hur mycket vi kämpar för skogen. Vattnet är förutsättningen för allt liv… så som vi känner det.

ThreeStars
8/2/12, 9:31 PM
#17

#16 Jag flög också över skogar, men landade vid brunnen. F.ö. Såg jag bara gestalter, men en stack ut med ett par klarblåa jeans/långkjol. Sen träffade jag en kvinna med brunt, burrigt hår… Fick för mig hon hette Annika… Själv hade jag svart kjol, vit blus och en glasflaska halvfylld med vatten:)

[stass]
8/2/12, 10:10 PM
#18

Jag kom iväg sent, det var svårt att fokusera. jag träffade någon som presenterade sig som Bernita.

Det jag fick ta till mig var att skogen bör vara en del av oss, vi kan komma den närmare genom att vistats i den mer, och på det viset även börja bry oss mer och värna om den. Eftersom den blir en betydelsefull del av våra liv.

dennas
8/2/12, 10:47 PM
#19

Kom också iväg sent, och förväntade mej därför inte att träffa nån, varför jag inte tittade…

Men träden tog emot mej på ett alldeles underbart sätt. Det var som om varje träd hade ett hjärta som slog i sin egen takt. Att varje träd levde i sin egen takt. Men alltid i harmoni och samklang med varandra. Det var så underbart att jag hade svårt att slita mej, så därför har jag bjudit med mej träden in i drömmens värld så småningom…

Utöver att bara älska stunden med träden så som den var, så känner jag att jag har lärt mej att förstå följande i mitt hjärta:

Man kan leva i olika takt utan att det uppstår otakt. Det kan finnas samklang och harmoni även i en kakafoni? Man kan vara stor eller liten, gammal eller ung. Man kan vara ursprunglig eller kan man vara ny. Tänk vad moderna och demokratiska våra träd ändå är!

Så här susar det i säven och öronen och inga hjärtan slår i takt men vi dansar tillsammans ändå. Träd i dansen…

silverhuldra
8/2/12, 11:00 PM
#20

Jag glömde helt bort tiden, ängnade mig åt min man då tiden begav sig Skäms

Mvh. Silverhuldra

Annons:
Bappho
8/3/12, 12:41 AM
#21

För ovanlighetens skull så fick jag oväntat besök till min stuga, precis när jag hade tänt rökelsen. Så för mig blev det någon timmes kvinnoprat om män och framtida val, istället ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Meaima
8/3/12, 9:45 AM
#22

Var allt för slut i kropp och själ för att kunna fokusera sinnet :P

Hade arbetat i trädgården halva dagen med grovgöra (men så fint det blev) och sen har jag allt för mycket som händer runt omkring mig just nu.

Men gjorde ett försök och även om jag inte kom till brunnen och skogen så var det otroligt skönt att stilla sinnet ett tag :)

Alwyn
8/3/12, 11:27 AM
#23

#16 trollvind då kan vi ju köra intention jordens vatten nästa gång!

Jag själv flyttade som sagt igår och det tog all min tid, jag kom aldrig iväg. Det känns tråkigt då jag gillade temat så mycket….jag tror jag ska göra en resa med detta endamål snart när flyttstressen lagt sig.

Bappho kanske du vill göra mig sällskap då? :)

silverhuldra
8/3/12, 11:30 AM
#24

Själv satt jag å pratade med maken och glömde bort tiden Skäms, men med huset fullt av 5 barn å ösregn ute så var kanske förutsättningarna inte de bästa ändå.

Mvh. Silverhuldra

Trollvind
8/4/12, 10:31 PM
#25

#23 Alwyn, det var en bra idé. Det är jag gärna med på Skrattande

lightseeker
8/17/12, 6:39 PM
#26

jag var ju uppe på Urkult och det gavs ingen möjlighet till att resa, men hoppas på att vara med vid nästa fullmåne-resa

Upp till toppen
Annons: