Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 13736 ggr
Gwydion
2006-12-16 20:48

OUIJA-BOARD!

Teorier!

Enligt den spiritistiska teorin kommer Ouija meddelandena från krafter som ligger utanför vår kontroll. Många spiritister använder Ouijabräda. De utför noggranna ritualer före och efter sina seanser.

 Ouijabrädan påskyndar kontakten med andarna och gör att man inte behöver leta över hela det astrala spektrat för att hitta de andar man söker.

Man bör undvika kontakt me s.k. "ret-andar" och "poltergeister", samt andra mörka krafter som kan komma in i seansen.

Dessa är inte bara störande utan kan i värsta fall, sägs det, skapa psykiska störningar hos seansdeltagarna.

Andra spiritister tar av just denna anledning helt avstånd från fenomenet, det hävdar att Ouijabrädan kan förmedla kontakt med ondskefulla varelser på andra sidan, som inledningsvis mycket väl kan utge sig för att vara goda.

Dessa onda varelser tros kunna föranleda en stor skada.

Ytterligare en teori går ut på att det skulle vara fråga om någon sorts "Automatisk skrift".

Somliga påstår då att det är varelser på andra sidan som för handen, de mer skeptiska säger att Ouijabrädan öppnar en dörr mellan det medvetna och det undermedvetna och att seansdeltagarna själva flyttar markören utan medvetande kontroll.

Många Ouijabräde-användare bryr sig inte alls om varför markören flyttar sig utan ser brädan som ett rent sällskapsnöje och ett välkommet avbrott i de mer triviala vardagsbestyren.

Förberedelser!

Kroppen måste vara ren under seanserna, d.v.s. inte påverkad av rusdrycker eller droger.

Miljön är också av största vikt. Man måste känna sig varm och sitta bekvämt.

Bordet som brädan ligger på får inte vara för högt eller för lågt, för då riskerar man muskelspänningar.

Håll braädan fri från damm och smuts, så glider markören lättare.

När brädan är ny kan det ibland vara svårt att få markören att flytta sig.

En annan orsak är att någon av deltagaren trycker för hårt på markören.

Belysningen är viktig.

Förstarkt ljus stör koncentrationen och för svagt hindrar deltagarna från att se brädan ordentligt.

Ett bra sätt är att sitta vid ett bord med ett svart stearinljus (helst med Pentagram-märket), eller två.

Ett på varje sida om Ouijabrädan.

Det svarta ljuset gör att porten till andevärlden öppnar sig.

KOM IHÅG ATT DET ÄR ALLVARLIGA FÖRETEELSER DU GER DIG IN I.

Seansen!

Det är viktigt att alla deltagarna koncentrerar sig och dessutom är vänligt sinnade till brädan.

Sätt er vid bordet, tänd svart stearinljus (då öppnas porten till andevärlden).

Någon av deltagarna (värden eller värdinnan) säger JAG VILL FÅ KONTAKT MED NÅGON ANDE I MIN KOMMANDE VÄRLD! Med hög och klar röst.

Vänta c:a 1 minut och upprepa ovanstående. Ställ sedan brädan din fråga.

Deltagarna lägger en eller två fingrar på markören.

Efter en stund (1-5 minuter), börjar din arm kännas konstig, du känner att du vill röra handen och därmed flytta markören.

Avläs det som kommer i det runda hålet i markören.

När man hamnar på "GOOD BYE" måste man genast avsluta seansen och absolut inte försöka tvinga sig till ett samtal. RESPEKTERA DETTA BRÄDAN ÄR INGEN LEK!

Seansen avslutas genom att man för markören till "GOOD BYE", och tänder därefter ett vitt stearinljus i några minuter, porten till andevärlden stängs då.

OBS!

Man kan använda brädan ensam, men jag rekommenderar att man gör det i grupp, åtminstone de första gångerna.

JAG FRÅNTAR MIG ALLT ANSVAR FÖR VAD SOM KAN HÄNDA!

Lycka till/Gwydion

Annons:
Qabang
2006-12-16 21:17
#1

"Efter en stund (1-5 minuter), börjar din arm kännas konstig, du känner att du vill röra handen och därmed flytta markören." Flyttar man markören själv, eller är det bara en känsla? Tycker det var väldigt bra skrivet för övrigt.

xxxxx
2006-12-16 21:29
#2

och kan ni förklara det här. när jag har druckt en flaska vin somnar min arm!

Gwydion
2006-12-16 21:57
#3

Hej xxxxx, sök hjälp. Du har allvarliga problem Skrattande

Din mamma älskar dig oxå//Gwydion

john-a74
2006-12-16 22:03
#4

Tack roger för dina vissdoms ord men det med alcohol spelar ingen roll för anden hjälper dig att nyktra til om så fallet kan vara

jag vet sett mycket när det gäller quijaboard ellr

anden i glaset  som funkar samma :)

ler bara men gör det med respekt

låt bli annars vissdoms ord från en som vet mycket om ämnet :)

john-a74
2006-12-16 22:04
#5

#3 hon behöver en kram bara :)

kram på dig  #2

Gwydion
2006-12-16 22:18
#6

Hej Qabang!

Du kommer att känna en ny vibration i din arm (överskuggad), självklart så är det din arm som för markören över Ouijabordet, testa gärna med vänner som du känner dig trygg med.

//GwydionGlad

Annons:
Qabang
2006-12-16 22:29
#7

Tack, Gwydion. Testa ska jag göra så fort mitt Ouijabord anlänt :)

SannaHolmgren
2006-12-17 00:12
#8

"Någon av deltagarna (värden eller värdinnan) säger JAG VILL FÅ KONTAKT MED NÅGON ANDE I MIN KOMMANDE VÄRLD! Med hög och klar röst."

Någon sa till mig att man ska fråga: "Jag vill få kontakt med någon vänligt sinnad ande" Spelar detta någon roll?

Gwydion
2006-12-17 09:48
#9

Hej SannaHolmgren!

Det spelar ingen roll hur man säger det!

Bara det finns en respekt och att man ser allvaret i ouijabordet.

//Gwydion

john-a74
2006-12-17 10:59
#10

vad jag vet om quija bord så beror det mycket på bordet

vilken typ av ande man fär kontakt med

men ett tips är och fråga vad för tecken de har för fara

så vet du om du ställer frågor som upprör

jag brukade få en ring ellr en liggade  åtta

och det börja fara runt som hejsan när man stälde fel typ av frågor

eller när det kom in farliga energier

quija bord man köper för ända målet är skyddade

roger du får rätta mig om jag har fel :)

ler

Gwydion
2006-12-18 17:06
#11

#10

Hej john-a.a!

Man kan arbeta med olika verktyg och redskap (sätt), så jag vill inte säga viket som är just rätt för den enskilde personen som vill jobba med Ouijabord. Bara man respekterar Ouijabordet och våra vänner på andra sidan!

Manualen som jag skrev var bara ett sätt att arbeta med Ouijabordet. Skulle tro att det finns lika många sätt som det finns utövare…

;))/Gwydion

Shailina
2006-12-18 17:17
#12

det lär nog va med detta som alt annat innan magien.. man hittar sin egen väg som fungerar

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Gwydion
2006-12-18 17:36
#13

Helt sant shailina Glad

//Gwydion

Annons:
john-a74
2006-12-18 18:58
#14

jag vet gwydion jag har stora erfarenheter av det med quija bord

och vet att man ska ha respekt för de övernaturliga krafterna :)

du såg nog ej de andra inlägget om quija ju :)

AnneN
2007-03-30 21:48
#15

Någon som vet vars man kan köpa ett ouija-board?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gwydion
2007-03-30 22:09
#16

#15

Jag har köpt mitt i från Skåne för många årsedan, kommer inte ihåg var nu. Vill du ha ett så försök att söka på nätet.

Lycka till/Gwydion Glad

Skirr
2007-03-31 00:54
#17

Jag är ytterst tveksam till användningen av ouija-board av samma anledning som till "Anden i glaset".. Erfarna spiritister avråder från att använda dessa eftersom de lockar till sig andar med ont uppsåt. Väljer man ändå att använda ouija-board, gör man det bäst inom den heliga cirkeln och med en erfaren häxa eller wiccan vid sin sida.

AnneN
2007-03-31 02:45
#18

www.angel-fashion.se har en del fina ouija-board

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solo-amici
2010-11-08 01:00
#19

Om jag hade hållt fingret och därmed armen still i upp till fem minuter, såklart att armen hade somnat/domnat och man vill röra den..

lizaohman
2012-03-02 11:32
#20

I min ungdom tyckte alla att detta var en spännande lek, men ingen hade fått glaset att röra sig förrän jag kom till byn. Huj vad det gick! För att kontrollera att ingen annan fipplade med glaset så bad jag dem att låta mig föra glaset själv vid något tillfälle (blundade alltid) men att inte säga innan de gjorde det. Självklart trodde jag inte att de skulle göra det 10 sekunder senare, så jag öppnade ögonen när jag inte nådde glaset längre - det hade helt plötsligt satt fart. Jag insåg att det bara varit mitt finger på glaset! Glaset fortsatte av sig själv med god fart tills det tog stopp i väggen. Jag lovar mina ögon var stora som tekoppar! Jag hade ju inte varit säker på att det var på riktigt även om svaren passade in med frågorna (som inte någon annan hörde eftersom frågeställaren viskade frågan in i glaset).

En annan gång stavade glaset f-a-n och lillebror som stod bredvid frågade varför den skriver fan, men jag var snabb att snappa upp glaset och sa att det skulle ha blivit fantomen. Så nog är det en hel del skrutt man riskerar att få in.

Jag rekommenderar aldrig någon att göra vandrande glaset eller liknande som en lek, men på den tiden förstod vi inte bättre!

Annons:
thinkerbell
2012-03-02 12:29
#21

#18 Det stod att det inte fanns några alls när jag kollade nu precis. Och så stod det på väldigt många andra kategorier också..

AnneN
2012-03-02 13:19
#22

#21 Okej, men för 5 år sedan då jag skrev kommentaren/länken så fanns det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thinkerbell
2012-03-02 16:41
#23

22# Haha, oj då. Jag såg inte att den var så gammal!

Upp till toppen
Annons: