Annons:
Etikettallmänt
Läst 946 ggr
Lorelai
5/13/08, 1:51 AM

frostvarning

För er med växtligheter utomhus.. Det finns en viss risk för frost inatt. Så gå ut och täck för det som skall täckas över och ta in det som kan plockas in.
Vore synd om halva häxsverige blev av med sina örter. :/

Annons:
_RS_
5/13/08, 1:58 AM
#1

# 0

kul när vi skriver samtidigt & oberoende av varandra, mitt emot varandra, med tanke på samma sak.. hehehe Vi får nog har rådslag om vad vi skall göra och när, så det inte blir tjatigt…

//Skruv Addams\\

Lorelai
5/13/08, 2:02 AM
#2

#1 för en risk av att det uppstår missförstånd här så är det nog bäst att jag numrerar mitt inlägg..
ja nu kan man då se vad som hände när vi inte ens pratade om vad vi svarar varandra.. komunikationen måste återuppstå!!

Iram!! En måste bort.. kanske bägge. :D Eller tjänar dem ett underhållningsvärde kanske?

_RS_
5/13/08, 2:08 AM
#3

#2

Ja.. vi har ju alltid MSN… ;-)
Men varför skall en bort.. det dör snart ut iallafall och tänk vad kul de får när de går igenom hårddiskarna vid någon uträvning i framtiden :D Underhållningsvärde.. hehehe

Coturnix
5/13/08, 2:09 AM
#4

Inget ska bort! Frostriskvarningar är alltid på sin plats. Nu går jag ut och kollar så att ingen kruka står kvarglömd och fryser.;)

Cristine
5/13/08, 2:11 AM
#5

Ok! Går ut.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Outrageous
5/13/08, 3:58 AM
#6

Tur att jag har alla mina växter inomhus då. Räcka ut tungan

Annons:
Bjornen
5/13/08, 9:48 AM
#7

Dä va hilut i môrôst.

Lorelai
5/13/08, 11:29 AM
#8

Ja om det verkligen kom frost under natten vet jag inte, sov då. :D
Men jag sov lungt i alla fall.
Ja ni har rätt.. frostpåminnelser är inte fel att ha uppe så här års.
Bjornen.. jag hajjar inte dialekten. *s*

Cristine
5/13/08, 1:19 PM
#9

Här var det då frost, riktigt kallt i natt och vi utan ved. Jag beställde inge mer på grund av flytten som snart går av stapeln.

Brrrr!!!!Ledsen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bjornen
5/13/08, 1:45 PM
#10

Ja lä fôll skrivâ på svänskâ å då.

Det var rimfrost i morse.

Det blev redan frost vid 11-tiden på kvällen och en hel del växter är svedda. Lönnarna, hästkastanj, alm och valnöten natutligtvis. Även olika skråp och slideväter är brända. Många av de frostkänsliga växterna har löv och vissnade blomrester kvar för att de inte ska vakna så tidigt och även ha lite frostskydd.

Lorelai
5/13/08, 1:58 PM
#11

Så frosten bet till så dags hos er Bjornen.. Sådan otur hade inte vi. Vi hade plockat in innan vi la upp trådarna här och då var hon inte kommen. *s* ja jag är nog en smula dialektdum.. inte i tal bara i skift som det ser ut. kände inte igen den alls. 

Men brrrr Cristine.. Får vi hoppas inget mer kommer före er flytt då.

Anco
5/13/08, 5:32 PM
#12

Här nere i Skåne kom frosten också, dock inte så allvarligt att några växter tog skada, tack o lov.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Bjornen
5/14/08, 2:01 AM
#13

Just nu precis - 2 grader och snö ska komma under sennatten. Snön kanske räddar en del växter från frostskador.

Annons:
_RS_
5/14/08, 2:05 AM
#14

#13

Du är väldigt nyttig för flera av oss här inne… inte bara för att du nu förmedlar temperaturen hos dig, utan för att du har stor kunskap inom ditt ämne… Jag tackar dig för allt du delat med dig hittills och hoppas att du har mer på lager :D

Coturnix
5/14/08, 2:07 AM
#15

Här är halvmånen inbäddad i lager på lager av bulliga moln…det blir inte frost inatt.

Outrageous
5/18/08, 9:18 PM
#16

Frostvarning igen nu så puttar upp den här.

Upp till toppen
Annons: