Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 131848 ggr
solqvinna
2008-08-25 16:42

vagel i ögat, huskurer hjälp!!!!

Hjälp jag har fått en riktigt otäck vagel under ena ögonlocket, det kliar ömmar och ögonlocket har svullnat upp. Ett problem är att jag är linsbärare jag äger inte ens ett par glasögon och nu kan jag naturligtvis inte ha kontaktlins i det ögat. Jag ser väldigt illa.

Skölj och skölj med vatten sa de på sjukvårdsupplysningen.

Alla huskurer och knep tas tacksamt emot för det börjar bli olidligt, jag har haft det över en vecka nu och det blir inte bättre. Inatt ska jag jobba och jag jobbar i torr luft på sjukhus inget jag ser fram emot precis.

Annons:
Trollvind
2008-08-25 16:49
#1

Min dotter brukar ha problem med det där och då gör vi så här:

Doppa en kammomilltepåse i ljummet vatten, krama ur och lägg på ögat. Tejpa fast med kirurgtejp och sov med påsen på ögat. Min dotter brukar bli bra över natten, men det beror ju på hur illa det är. Nu har du ju haft den en vecka så det kanske behövs flera omgångar.

[trumman]
2008-08-25 17:13
#2

Spott!

Enda som hjälper utan trassel, bara fukta fingret rikligt och applicera.

Skojar inte. Har ärvt farsans elaka vagel-gener och vi behandlar vageln på det här viset bägge två med mycket gott resultat.

Mvh, T

BiGavia
2008-08-25 17:30
#3

Ögontröst är till dör ögonproblemGlad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

ljung
2008-08-25 17:51
#4

Milt lavendelavkok, som du doppar en bommulstuss i och lägger på några minuter några gånger om dagen. Typ morgon middag kväll.

Se till så det inte droppar in i ögat bara. Fungerar även bra vid blåmärken och andra hudinfektioner. Inflamerade myggbett exempelvis.

För att svalka ögat, underskatta inte Mr Gurka.

Hade själv problem under många år. Sedan flyttade jag ifrån det överkloreade vattnets förlovade hemland, sedan dess har det varit lungt.

Cristine
2008-08-25 19:29
#5

Ta vinäger och häll i lite varmt vatten. Doppa en bomullstuss och lägg på så varm som möjligt 4 gg per dag. Vinägern dränerar vageln.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

spindelfot
2008-08-25 20:12
#6

skriv gärna sedan, vad du prövade och hur det funkade, nyfikenapan undrar..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Annons:
Altea
2008-08-25 20:21
#7

Hej, om jag hade haft en vagel i ögat skulle jag kokat lite Lapatchote och lagt en indränkt bommullstuss inlindad i en kompress. Jag hade också druckit Lapatchote på grund av dess lätt antibiotiska  verkan. Lapatchote är ett superbra medel mot infektioner, virussjukdomar, magsjuka, svamp och allt möjligt annat .Jag har det alltid hemma,tar med det på resor, dricker det under resor i förebyggande syfte och gärna för det smakar utomordentligt bra.

(Lapatchote kallas också Pau Darc'o, Tahebo bl.a och kostar lite mer än vanligt te, men det är det värt)

Det som är viktigt bara är att man sjuder barken i 20 min i en glaskanna så lapatcholen hinner lösas ut. Glaskanna för att bevara viktiga ämnen.

Läs mer här;

http://www.bioflora.se/lapacho.html

solqvinna
2008-08-26 12:30
#8

Hej alla hjälpsamma jag har baddat ögonen ( kort efter inlägget drabbades även vänster öga)  med kamomillte. legat på sängen med tepåsar kamomill på ögonen. Druckit mängder med Lapatchotete som jag kom på att jag faktiskt hade hemma, tack för påminnelsen om hur bra det teét verkligen är.

Idag kan jag öppna ögenen tämligen obehindrat och börjar se normal ut igen. tack alla för hjälpen.

Jag tror att de andra tipsen ochså är jättebra lavendel hade jag ingen hemma och inte vinäger heller..så det blev det här som ochså fungerade eftersom jag inte ser att ta mig till affären.

Thomas tips  Skrikandes näää  törs inte, det går emot alla mina vedertagna principer..erkänner att jag fegar ur.

Ögontröst hade jag inte heller hemma men bara namnet låter väldigt förtroendeingivande i det här sammanhanget.

spindelfot
2008-08-26 13:45
#9

vad skönt att det funkar för dig! verkar vara någon riktigt elak infektion ifall det spridit sig till andra ögat.. :( hoppas du blir av med det helt snart.(vageln, inte ögat!)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Upp till toppen
Annons: