Annons:
Annons:
Bappho
2009-05-07 11:04
#1

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2009-05-09 21:16
#2

Twilight Path Podcasts

These episodes have been recorded by Michelle Belanger and Jackie Williams discussing ideas presented within Walking the Twilight Path.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2009-06-09 16:55
#3

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

isnornin
2009-06-09 17:49
#4

oj vad många!!!

MVH Isnornin

Ceriadwen
2009-06-09 19:07
#5

Jag gillar den sista länken. Har lyssnat på ganska många av Ariels poddar. Glad

Mr-K
2009-06-09 19:51
#6

Occult of personality är skitbra. En kille som heter Greg Kaminsky som gör intevjuer med några av de största namnen inom magi scenen. Han har runt 60 olika podcasts och det ökar hela tiden.

Thelema coast to coast är helt så länge de inte snackar just thelema vilket jag personligen kan tycka blir lite tjatigt efter ett tag:)

Annons:
Zoraye
2009-06-09 20:09
#7

Cool, massor att sätta tänderna i!

vildarosen
2009-06-12 00:32
#8

Lite att lyssna pånär man jobbar långpass i helgen,tack för alla Bafo!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Bappho
2009-11-29 11:00
#9

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
2009-12-10 20:31
#10

Måste bokmärka tråden så man hittar alla länkar när man finner tid!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bappho
2010-09-05 00:37
#11

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2010-09-27 20:10
#12

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2011-01-16 23:54
#13

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2011-01-27 13:17
#14

New World Witchery - the Search for American Traditional Witchcraft

En podcast jag lyssnat till idag på förmiddagen, bl a en intervju med Sarah Lawless. De har en intervju med cat yronwode också som jag tänker lyssna till nu :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2011-03-14 11:05
#15

Witchtalk sänder nu från ustream och ljudet var mycket bättre än tidigare. Här kan ni lyssna på gårdagens sändning med Robin Artisson.

itunes pic

Robin Artisson has been studying folklore and supernaturalism and practicing sorcery- in the true historical meaning of the word- for 14 years now, which is far longer than most people said he'd survive. He's from South Louisiana, of Bernician (Anglo-Pictish) heritage, but also of Irish, Cajun and Sicilian descent. He grew up in the shadow of the last home of active and accepted supernaturalism in the United States: New Orleans, and the entire hairy, scary regions far south. Katrina? The Spirit of the Great Sultan of the South has endured many hard blows of Fate before, and will endure forever. Robin is an herbalist, a devoted deep ecologist and animist, and a skilled practitioner of trance-healing and divination. By this, we mean to say that Robin spends a good deal of time inducing altered states of consciousness whereby he may (at times) interact with extra-sensory reality for the purposes of finding guidance for himself or others, or for healing purposes. He performs these works as an Owl-Doctor or healer (some say "witch") of pretty decent folkloric learning, given to a mind of animistic principles. Robin is a learned holistic healer, augurist, reader of omens, and a skilled dream interpreter. He is passionately in love with chess, very dark ale, sushi, religious philosophy and debate, historical re-enactment activities, occult studies, historical books and research, systems theory, the Robin of Sherwood BBC series (that is not the source of his name, however) and writing. He is a father and husband, and a student of life. Robin holds a BA in European History/Anthropology, an MA in Criminal Justice and Policy Science, and an MA in Marriage and Family Therapy. He currently works in the field of Trouble and Pernicious Mischief, all alongside his writing, of course. He has written (currently) four books and countless articles online and in various publications. Chances are, if you've hung around the "pagan" internet, (such that it is) you've heard of him. A wonderful show in the brand new Ustream Witchtalk Channel!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

coronapeia
2011-03-15 11:22
#16

Ett nyhetsbrev landade i e-brevlådan, utdrag följer:

For those who love ritual, be sure to listen in to Pagans Tonight Internet Radio on Tuesday, March 22nd at 9 pm CST (GMT-6). Rev. Donald Lewis will be conducting an Ostara Ritual live.

Pagans Tonight Internet Radio is a nightly Pagan Talk show with great hosts, including Rev. Don Lewis, Ed Hubbard, Maryann Kay, Traci Wood, Zaracon, Rev. Liz Hamilton, Rev. Terry Power, Mark Mandrake, Shauna Aura, and Rainbow, creating a diverse show every night of the week. You can check out all of our shows at www.PagansTonight.com.

Magick TV reaches 1,000 videos.
 Rev. Don Lewis will post the one thousandth video on Magick TV. This has been an ongoing project since Nov. 2005, and we have interviewed a lot of interesting people in the Pagan community. These interviews include Oberon and Morning Glory Zell, Selena Fox, Raven and Stephanie Grimassi, Raymond Buckland, Isaac and Phaedra Bonewits, and many morWe have covered great events, rituals, and news, and have added numerous Wicca and Tarot video Lessons. Link for Magick TV: http://www.witchschool.com/page/magicktv-main

 Link for all our videos: http://www.witchschool.com/video

Bappho
2011-04-29 07:41
#17

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2012-03-04 18:58
#18

Nytt ställe att lyssna till de gamla avsnitten av The Crooked Path:

http://crookedpath.podbean.com/

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[stass]
2013-05-25 13:22
#19

http://deeper-down-the-rabbit-hole.com/

Och *puttar upp* denna underbara tråd som kan vara värdefull sysslolösa regniga sommardagar.

[stass]
2014-02-09 20:20
#20

En ny intervju med Sarah Anne Lawless (witchofforestgrove) : http://www.incitingariot.com/2014/02/episode-86-inciting-sarah-lawless-riot.html?m=1

Annons:
Bappho
2015-05-21 17:49
#21

Letade upp den här gamla tråden för att fylla på med lite nya podcasts, t ex:

THE HERMETIC HOUR

Inom 18 timmar ska det bli en intervju med den goetiska magikern Jake Stratton-Kent.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Astraea
2015-05-26 14:39
#22

Den här tråden har jag missat helt kanske p.g.a. att jag precis upptäckt finessen med poddar. Grymt tack!!

Bappho
2015-05-26 17:11
#23

#22 Nu är ju säkert många av länkarna gamla då tråden är gammal, men då är det ju dags att fylla på den med nytt :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
2015-05-26 18:17
#24

Man kanske skulle ha flera trådar med årtal? Podcasts 2009, Podcasts 2015 etc…

Bappho
2015-07-09 20:30
#25

Hittade den här sidan när jag letade podcasts med Peter Grey och Alkistis Dimech. Nu har jag bara lyssnat till just det avsnittet men det finns säkert något mer intressant att hitta här.

DEEPER DOWN THE RABBIT HOLE

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2015-12-12 11:27
#26

Här är en podcast jag just hittade, har bara lyssnat på första avsnittet än. Var intressant tyckte jag. http://www.infinitebeliefs.com/series/infinite-beliefs/

Bappho
2015-12-16 09:22
#27

Mixcloud kan man lyssna till en intervju med Shani Oates om hennes böcker The People of Goda - Tubelo's Green Fire.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2016-02-04 12:25
#28

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2017-04-18 17:42
#29

Så här i vår och såtider kan det vara roligt att lyssna till detta podcast med Harold Roth, Alchemy-works. Han har även gett ut en bok också ganska nyligen, The Witching Herbs.

Vill man ha bra tips på hur man odlar Alrunor så är det till Harold man ska gå.  Han är också duktig på att måla så här kan man se och köpa hans konst.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

synesthesia
2017-05-29 11:00
#30

Uppar denna tråd i hopp om att få lite tips om fler podcasts!

Jag har redan lyssnat igenom de som "faller mig i smaken" i tråden, och en hel del andra länkar fungerar inte/har väldigt blandat innehåll och gör det svårt att hitta något intressant (för mig)! Jag tänker att jag kanske missat något hörn av internätet som har världens bästa podcast som jag råkat missa…

Har lyssnat igenom Down at the Crossroads, Pennies in the well och New World Witchery, samt de mest intressanta (jag hittat än så länge) från Inciting a Riot! Gillar intervjuer och diskussioner med/av folk som kallar sig för häxor och älskar när de snackar om vetenskap och häxkonst/paganism/magi! Är relativt ointresserad av ceremoniell magi (eller iaf när fokus ligger på det!), hoodoo/conjure/närliggande, "wiccanska" eller "new age" perspektiv och podcasts i form av "historielektioner".

Och, en fråga till: råkar någon sitta på (filer av) Standing Stone & Garden Gate eller Hedge Folk Tales?! De finns inte att ladda ner längre, och Standing Stone var en av mina favoriter för några år sedan. Long shot, men tänkte att det skadar inte att fråga. :)

Upp till toppen
Annons: