Annons:
Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 5657 ggr
FemFem
2010-09-03 01:43

Hjälp mig att hitta utbildning?

Hej! Jag är ny här på sajten. Skrattande

Jag undrar om det finns något sorts "steg för steg-utbildning" i häxkonst på internet? I samma stuk som distanskurser men som man inte behöver registrera sig på. Kanske inte finns men jag tänkte att jag skulle höra mig för. Har hittat en del kurser där man ska registrera sig och sånt, men jag är lite feg och hoppar inte gärna på sånt om jag inte känner nån som gått utbildningen/vet att det är seriöst. Vill lära mig om häxkonst men vet knappt vart jag ska börja. Vore bra med någon slags "steg för steg" som man kan följa.

Det kanske finns bra böcker med utförliga beskrivningar om det inte finns något på internet?

Annons:
Thistle
2010-09-04 21:10
#1

Hej.

På många engelska communities för "pagans" finns det delar där medlemmarna lär ut olika saker. Mystic Wicks har exempelvis en Circle of Teaching. När det gäller böcker är det svårt att rekommendera någonting eftersom det finns många olika riktningar inom häxkonsten. Många författare har ett sätt att skriva på, som kan få en att tro att häxkonst bara kan utövas på "ett" visst sätt. Så är det ju inte, i alla fall inte enligt mig. Jag tycker att du ska börja med att läsa lite mer här på HiF och fundera över vad häxkonst är för dig och vad du egentligen vill lära dig. Podcasts är också ett bra sätt att få en inblick i de olika traditioner som finns.

Sagaliten
2016-01-10 14:52
#2

Gammalt inlägg men något jag också velat veta mer om. Visste inte ens att det fanns utbildningar i häxkonst då för mig var det det helt nytt idag när jag fick höra det.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: