Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 9498 ggr
Sarahammar
2010-12-14 20:12

astral projection?

okej, nu har jag funderat på detta i några dagar och bestämnde mig tillslut att fråga er.

Det är såhär, jag har tidigare frågat om hur jag får kontakt med andra världar och fick bland annat tips om astral projection (ut-ur-kroppen upplevelse). jag läste på en del om detta men förstod aldrig hur jag skulle göra för att komma in i den trans man behöver nå..

men så för ett tag sen så upplevde jag detta men "lämnade" aldrig kroppen helt. Eller jag tror det var det. det liknade i alla fall det jag hade läst om. Jaa, såklart blev jag lite rädd, eftersom jag inte medvetet gick in i "transen". Jag var inte riktigt beredd. Det var en lite obehaglig upplevelse, för det var en speciell "scen" som spelade sig upp i mitt huvud hela tiden som jag inte kunde komma ifrån. men ändå ville jag prova detta igen och hoppades på att komma in i detta flera gånger. jag har nu, två gånger till, upplevt sådana här "scener" som visar att jag är påväg in i transen. Men varje gång de kommer så blir jag rädd och känner obehag och "drar" mig ur det. Egentligen vill jag uppleva hela grejen men jag kommer aldrig dit. Då undrar jag, är jag inte redo, är det därför jag drar mig ur? eller finns det något sätt som jag kan sätta mig i trans själv, så att jag är beredd på vad som väntar?

någon som vet? :)

Annons:
malla90
2011-01-26 01:47
#1

Har samma problem, hänt flera gånger att jag kommit in i transen ofrivilligt och tyckt det varit obehagligt och vågar aldrig ta steget ut. Har aldrig försökt sätta mig själv i trans, men tror att jag kanske hade kunnat…detta händer alltid mig när jag på gränsen till att inta sömnens värld (precis när jag igentligen skulle ha somnat, kan man säga), är alltid djupt avslappnad och brukar kännnas som jag sjunker igenom madrassen. Har aldrig vågat provat..är rädd för vad/vem jag kommer möta…….

Amalia

Howliten
2011-01-26 10:03
#2

Försök släppa rädslan. Det är underbart när man väl provat. Kymigt men skitroligt.

Vill ni aktivt prova så är inte vid sänggående att rekommendera. Man somnar ifrån det helt enkelt.

Prova på morgonen/förmiddagen. Det är ganska svårt att komma dit, man får försöka många gånger. Jag vet för jag misslyckas allt som oftast. Blir inte tillräckligt avslappnad. Men jag har astralprojicerat och det var häftigt. Och det ger mersmak.

Lycka till. Glad

Jag är glad. Är du?

Alwyn
2011-01-26 13:36
#3

Jag har försökt dethär några gånger, men jag når det helt avslappnade stadiet och sen vet jag inte hur jag ska göra. Jag läste att det ska komma som vibrationer som tar över kroppen men det gör det aldrig. Jag har dock börjat utföra energiövningar enligt NEW metoden (New Energy Ways, som ska hjälpa en att träda över. Jag tror att många måste öva länge men det kan det ju klart va värt!

Howliten
2011-01-26 15:39
#4

#3 Jag håller med, tar tar tid och man får försöka många gånger. Även efter att man gjort det en gång så är det inte lätt.

Jag är glad. Är du?

sol2
2011-01-26 16:16
#5

hmm..

dumma mej men jag vet inte riktigt hur man kommer till astral projektion… snälla kan nån förklara?? :)

Howliten
2011-01-27 09:58
#6

Finns olika tekniker har jag förstått. De gånger det hänt mig har det varit spontant. Man ska slappna av så pass men att man inte somnar.

Det finns mycket att läsa om ämnet på internet.

Här kommer en länk:

http://paranormal.se/topic/instruktion_for_ut_ur_kroppen-upplevelse.html

Robert Bruce har tydligen skapat en teknik som ska fungera bra. NEW heter den tydligen.

http://www.astraldynamics.com/home/

Det är bara att sätta igång. Lycka till.

Jag är glad. Är du?

Annons:
[stass]
2011-01-27 16:22
#7

Jag gör likadant, drar mig ur när jag är på väg ut. Då bryts allting och blir svårt att hitta tillbaka. Jag har tolkat det som att jag inte är redo, men ändå fortsatt ett fåtal gånger med resultat.

Men jag brukar göra såhär.

Jag försätter mig i djup avlappning genom meditation eller en avslappningsövning, liggande i sängen.

Ibland gör jag en meditationsövning för att bli av med obehag och rädsla.

När jag är helt avslappnad försöker jag att lyfta mig ur kroppen, alltså lyfta den astrala kroppen från den fysiska kroppen. Försiktigt och sakta, en centimeter i taget tills den svävar en bit ovanför min fysiska kropp sammanlänkad med en sträng från navel till navel.

Men det är inte alltid jag lyckas trots att jag har tränat länge. Svårt svårt…

Howliten
2011-01-28 09:12
#8

mmm hade det varit lätt … Glad

Jag tror att vi människor en gång kunde det här ganska bra. På vägen till "civilisationen" har vi tappat bort oss. Vägen tillbaka är inte lätt. Träna, träna och åter träna. Tillsammans med tilltro så går det vägen till sist.

Jag är glad. Är du?

sol2
2011-02-06 18:37
#9

tack så mycket :) förstår bättre nu. finns det några avslappnings övningar ni kan rekomendera?? jag försöker bara ligga still o inte tänka på nått men somnar oftast… ;)

Tuva-Lena
2011-02-07 01:59
#10

Hej! Jag har varit medlem ett tag på sajten men inte skrivit på länge nu.

Ang UKU:s så tycker jag att bästa tidpunkten för såna är just strax innan man somnar, då man befinner sig i stadiet mellan vakenhet och sömn. Det börjar med att man hör ett väldans brus, jättehögt ofta, nästan som ett jetplan. Bli inte rädd men det låter ganska otäckt högt. Sedan kommer pirret i armar och ben och man domnar liksom bort. Efter det får man en känsla av att lyfta från underlaget. Ofta känner jag det som att jag dras ned mot fotändan i sängen innan jag "lättar". Följ bara med så kan du få uppleva hisnande saker på din färd.

Jag testade en gång att klappa hunden som låg nedanför sängen när jag svävade ovanför honom - och handen gick rakt igenom hans kropp! Annars såg allt precis ut som det ser ut i rummet, ja till o med månen utanför fönstret såg jag. Var inte rädd bara, ingenting händer mer än att du svävar lätt som en fjäder, och när du får lite vana kan du själv styra vart du vill sväva.

Innan du återvänder till din kropp så kommer samma brusande ljud tillbaka. Man sugs liksom tillbaka till den här verkligheten och det är som att passera en ljudtunnel. Medan du är ute på vift så kan du också få träffa andra varelser och andar men ingen som vill dig nåt ont. Oskyldig Det finns en bok som beskriver de här astrala resorna, men jag kommer inte ihåg författarnamnet just nu. Skall kollla så skriver jag upp det sedan. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

sol2
2011-02-07 17:47
#11

10# tack så mycket!

har bara lite frågor:

1, kan man välja själv när man ska komma ut ur UKU??

2, kan man styra sakerna man gör?

3, om det är andra personer som gör UKU samtidigt kan man se och prata med em då?

Alwyn
2011-02-07 17:52
#12

Ah, detdär pirret och avdomningen av kroppen kände jag sist kag försökte, Och när jag försökte röra armen lite kändes det superskumt! Tyvärr kom ingen UKU då…..Kanske nästa gång.

Howliten
2011-02-07 22:12
#13

#11¨

1. Ja, jag har själv valt någon gång så det kan man. Men oftast så störs man av något i den här världen.

2. Ja, man styr vad man vill göra.

3. Det däremot kan jag inte svara på då jag inte provat göra det med någon annan.

Det är bara att prova o prova o prova.

Jag är glad. Är du?

Annons:
sol2
2011-02-07 22:31
#14

13# tack så mycket! måste prova innan jag går och lägger mig i kväll :) ska försöka att inte somna…

sol2
2011-02-07 22:32
#15

13# tack så mycket! måste prova innan jag går och lägger mig i kväll :) ska försöka att inte somna…

sol2
2011-02-07 22:32
#16

13# tack så mycket! måste prova innan jag går och lägger mig i kväll :) ska försöka att inte somna…

Tuva-Lena
2011-02-08 01:14
#17

Ja ni har helt rätt. Det är bara att träna träna och träna. Framför allt är det viktigt att övervinna rädslan tror jag, och att, när man känner att nu händer det nåt - så följer man bara med. Inte börja spänna sig eller ligga och vänta på att nåt skall hända, då stannar det av just där. Följ bara med istället utan att förvänta dig nåt. Njut av stunden ungefär som när du ligger på soffan och slappar. Cool

Här har ni en länk där ni kan köpa boken jag berättade om. Thomas Karlsson heter författaren. Glad

Astrala resor

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Howliten
2011-02-08 09:45
#18

Jag kan bara tala av egen erfarenhet och för mig är det emellanåt ganska frustrerande när jag försöker och försöker och försöker och int får något resultat som jag änskar. Sedan ett tu tre så lyckas jag och blir alldeles exalterad så jag nästan tappar greppet om det hela. Sedan försöker jag igen och igen och så håller jag på. Jag har inte kommit dithän att jag bara lägger mig ner, slappnar av och sedan beger mig ut på resa. Jag tror man måste ha en stark discpilin och ge det 100 %, och det gör jag inte.

Jag är glad. Är du?

Sarahammar
2011-02-23 16:50
#19

oj, Nu kom alla svar på samma gång! Vad härligt!

Jag har försökt flera gånger men de två gånger det nästan har funkat har det kommit spontant.men nu när jag läser alla era tips blir jag taggad på att prova igen. Ska erkänna att jag gav upp ett tag…

men nu vill jag testa! en dag nä jag inte är för trött bara.

Tack allihopa! :D

Casiopeia
2011-02-24 15:37
#20

Nu vill jag inte framstå som någon trist skeptiker här, men mycket av det som folk talar om som UKU låter snarare som sömnparalys, ett naturligt och rätt vanligt fenomen, som det tyvärr talas rätt lite om och därför ofta misstolkas som UKU, kidnappningar av utomjordingar, hemsökelser, maror, besatthet av demoner etc. Personligen har jag upplevt detta vid två tillfällen, men även något jag upplevde som en "riktig" uku, och som kändes helt annorlunda (återkommer till det).

När vi går in i drömsömn (REM-sömn) stänger hjärnan av de flesta av kroppens viljestyrda muskler, med undantag för ögonen, helt enkelt för att vi inte ska springa omkring när vi drömmer. Det är ett slags förlamning som nästan alltid inträder först efter att vi somnat och som vi inte märker av. Ibland funkar inte detta som det är tänkt, och paralysen inträder medan vi fortfarande är vakna- oftast sker detta precis innan vi somnar. Man känner då en stickande pirrande känsla i kroppen och har svårt att röra sig och prata, trots att man är vid fullt medvetande. De flesta upplever detta någon gång i livet, men vissa är mer benägna att göra det än andra. Det är dessutom väldigt vanligt att man under paralysen får hallucinationer- hjärnan drömmer trots att man är vaken, och de kan vara både syn, hörsel och känselintryck. Vanliga syner är att man är omringad, starka ljussken, en känsla av att man flyger eller är utanför sin kropp. Det kan både vara extremt skrämmande och härligt, men är inte mer övernaturligt än att gå i sömnen. Däremot tror jag att man av samma anledning som man kan få budskap i "riktiga" drömmar kan se och uppleva saker i sömnparalysens hallucinationer som har någon djupare andlig betydelse, men man ska inte tolka in mer i en sådan dröm än vad man annars skulle göra.

Själv upplevde jag en extremt skrämmande sömnparalys i tonåren, då jag vaknade mitt i natten av att det var folk i mitt rum (jag trodde det var spöken, men i efterhand har jag avfärdat det då jag förstått att detta är en vanlig hallucination, och inget annat tyder på att mitt barndomshem skulle vara hemsökt). Jag hade också en obehaglig paralys i sommras då jag av medicinska skäl led av sömnlöshet och åt starka sömnpiller. (inte konstigt att det blev rubbningar på sömnmekanismen då!). Jag har visserligen inte upplevt att jag lämnat kroppen i någon av drömmarna, men vid det senare tillfället fick jag en stark känsla av att jag befann mig på en annan plats.

Den UKU-upplevelse jag däremot tror att jag haft skulle kanske också kunna förklaras med medicinska termer, men jag tror personligen på att den var "äkta". Den inträdde när jag ramlade av en häst i yngre tonåren och var medvetslös några sekunder. Då upplevde jag att jag stod utanför mig själv i vad som upplevdes som en evighet och såg mig själv ligga framför fötterna, jag var lugn och det var en härlig känsla. Jag vaknade sedan av att jag låg i samma pose.  Jag hade inte samma känsla av avdomning i kroppen som under sömnparalyserna…

Har varken försökt eller råkat hamna i ett liknande tillstånd när jag varit medveten, vore häftigt om det gick.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
Alwyn
2011-02-24 17:09
#21

#20 Jag betvivlar att man skulle hamna i sömnparalys om man gör så som det råds att man ska göra då man övar. Sömnparalyser hamnar man väl i om man håller på att somna eller vakna?

Det tipsas om att man ska öva på UKU medans man inte är för trött, precis som med meditation. Man ska slappna av och hålla fokus, precis som när man mediterar.

När man är trött på kvällen så kan man säkert hamna i både UKU och sömnparalys, och det kan som du säger, vara svårt att avgöra vilket man befinner sig i. Men under en sömnparalys beger man sig nog inte iväg på äventyr på samma sätt som man kan göra under UKU. Tex talar med folk på astralplanet, eller hälsar på folk och ser dem göra saker som de sedan bekräftar när man kommer tillbaka.

Casiopeia
2011-02-24 17:41
#22

#21 Nej det säger jag inget om, men då många brukar säga att de upplever UKU i samband med sängåendet " i gränsen mellan sömn och vakenhet" tycker jag det är viktigt att känna till att det existerar så man inte förväxlar det med riktig UKU.  Det är därför jag är noga med att påpeka att jag inte ifrågasätter fenomenet UKU över lag, eller att jag tror att alla UKU är en följd av sömnparalys, men många känner inte till att sömnparalys finns och det är en sak som är så märklig att vara med om att det är lätt att tolka in mer i det än vad det är.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Alwyn
2011-02-24 19:00
#23

Ja, det är sant att det borde nämnas mer när det skrivs om UKU och hur man ska göra. Man borde lära folk att avgöra skillnaden på dessa två saker  Glad

Red lilith
2014-12-15 00:41
#24

Har haft UKU några gånger i mitt liv,aldrig kunnat sätta mig själv i trans utan det har skett i insomnings stadiet, Den starkaste hade jag för ca 2 -månader sedan  då jag gungade ur mig själv och befann mig ute i en skog och fullmånen lös rakt över mig ,Jag låg hemma i min säng på em ,men upplevelsen var lika klar och tydlig som i verkliga livet,Någon som kan tolka varför jag fick sådant fokus på månen?.Gudinnan kanske ?

Sedan kan jag ju berätta att jag en gång sett astralkroppen från en levande person  vandra runt ,det var skumt.kunde dock ej berätta det för personen och fråga? pga att personen var en mycket orolig dement  människa en boende på mitt jobb jag är usk :)

Bappho
2014-12-15 12:11
#25

#24 Intressant det du skriver om den dementa personen. Jag funderade mycket över en släkting till mig som var dement (hon har nu passerat vidare) som jag upplevde s. k.  spökerier med medans hon var vid liv. Jag upplevde henne mer aktiv som dement än hon är nu som död. Har även fått till mig en del berättelser som talar för samma sak från personer som jobbar i yrket.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Red lilith
2014-12-15 22:36
#26

Min egen teori är  om den dementa är så motoriskt orolig som bara de kan vara, så kanske inte själen kan få ro utan är ute och vandrar när kroppen sover/vilar ?

Tuva-Lena
2014-12-17 09:56
#27

Jag har "hamnat i" UKU:ar många gånger. Inte för att jag vill, det bara händer. Bäst är att ligga på rygg och oftast eller alltid sker det innan jag somnar på kvällen.

Man hör ett fruktansvärt ljud precis innan man "åker iväg" och jag minns att det var det jag blev mest rädd för i början. Men låt det där ljudet fortsätta, det låter som ett jetplan står bredvid mig och man kan också höra "knallar", och efter en kort stund blir det dödstyst istället och en underbart skön känsla infinner sig i kroppen. Det är då man kan ge sig ut på upptäcksfärd i astralvärlden: jag flyger omkring, jag ser alla saker och mina hundar som ligger o sover på golvet, jag ser människor, ofta anhöriga som har lämnat det här jordelivet och allt känns så befriande! En gång testade jag att klappa min hund som låg nedanför sängen - och händerna gick rakt igenom kroppen på honom! Det var fullmåne den kvällen så jag tog en tur ut genom fönstret och de närmaste omgivningarna, blev förvånad över att jag inte frös för det var i början av december.. Det visar också att trots att jag var i min astrala kropp så var fortfarande mitt förnuft påkopplat, som tyckte att jag borde frysa när det är kallt ute. ;)

Efter en stund återvände jag till sängen, landade uppifrån och ner och då kommer samma fruktansvärda ljud tillbaka, strax innan man landar i den egna kroppen igen. Man upplever samtidigt att man färdas genom en tunnel, både när man lämnar kroppen som när man skall tillbaka till den. Det kan upplevas lite obehagligt från början men pågår endast en kort stund, så håll ut så får ni uppleva det mest underbara man som människa kan tänka sig! Man kan också när man blir mer van, ge sig ut på riktigt långa färder! En viktig regel är att man VILL uppleva det här, att man njuter av det man upplever, är nyfiken för oftast är det vi själva som är hindret genom att bli rädda eller att inte vilja till 100%.🙂

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Red lilith
2014-12-22 19:08
#28

jag hör ett tjutande ljud i huvudet när jag lämnar ,så kan vara lite olika :)

Upp till toppen
Annons: