Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3741 ggr
Bappho
2011-02-20 18:03

En flygformel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..även denna från E Schön

Här opp och här ut! Vid Blåkulla knut där ska jag in och få fägnad av Hin.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
[Arvid Baastad]
2019-07-23 00:21
#1

Fungerar det verkligen? Jag är lite förvirrad!

NiklasTyreso
2019-07-26 23:40
#2

Ja den fungerar om du läser den det sista du gör innan du ska sova på kvällen. Då kan din vård/hug/ande lämna din kropp för att resa i världen, i detta fall till blåkulla. Om din vård blir skadad under resan kommer du ha en kroppslig motsvarande skada när du vaknar. Men ett problem för många är att formeln inte nödvändigtvis gör så man minns sin blåkulla-resa på morgonen när man vaknar!😉

skogsbergs-anna
2019-07-27 10:32
#3

Att "resa" är över huvud taget intressant om man gör det med hjälp av väsen/guider osv under mer kontrollerade former än sömn. Bra att ha penna o papper eller mobilen i närheten så att man kan skriva ned upplevelser och budskap med detsamma efteråt.

Gör hellre fel än inget alls.

[Arvid Baastad]
2019-07-28 08:38
#4

Okej, att resa men inte sömnen låter bra men jag är lite till tveksam för att bli skadad under tiden.

[stass]
2019-07-28 22:05
#5

Jag provade den igår, och har inte minne av allt men kan säga två saker: 1 (mitt)Blåkulla är inte någon kulle 2 nått lärde jag mig allt, märkte jag idag

skogsbergs-anna
2019-07-29 13:49
#6

Reste i morse med min Mentor. Blåkulla var en stor sammankomst för häxor. Det byttes recept och formler, erfarenheter och hemligheter vid eldarna. Har varit där förut..alltid lär man sig nåt.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Upp till toppen
Annons: