Annons:
Etikettallmänt
Läst 1484 ggr
Sebastian
2017-08-09 09:30

Den positiva tråden.

Halloj. 

Då den andra tråden snabbt utvecklades till ett virrvarr av konstiga kommentarer så tänkte jag att jag skapar en ny.
Vi vet ju alla hur viktigt det är med det positiva i livet, så sen den här tråden som en daglig glad-tråd. 
Skriv det mest positiva som hänt er idag så fyller vi den med glädje istället för sura miner :)

Det mest positiva som hänt mig idag är att när jag vaknade (på tok för tidigt för vad man borde kunna kräva) så var jag på bra humör, barnen var glada när jag väckte dem och det har helt enkelt varit en jäkligt skön morgon.

Så fyll i tråden nu.

Annons:
Manutar
2017-08-09 09:58
#1

Bra tråd! Idag vaknade jag glad och energisk, vilket inte hänt på ett tag. Jag fick till att städa och gå igenom mitt örtaskåp efter frukosten och nu äntligen ser det bra ut och jag vet hur mycket av vad jag har. O solen skiner! Blev visst mer än en sak hehe :D

Sebastian
2017-08-09 10:01
#2

#1. Ju mer desto bättre :)
 Vi brukar köra dagens tre bra saker när hela familjen sitter o äter middag. Blir lite roligare och har man haft en riktig skitdag så mår man genast bättre av att fokusera och minnas de bra sakerna som hänt.

Völse
2017-08-09 11:23
#3

Vaknade med huvudvärk som nästan varje morgon den senaste månaden. Fick en riktigt elak infektion som sitter i. Men jag behöver inte göra någonting! Bara sätta på kaffe, bre en hembakad limpmacka, släppa ut och in katten. Sitta under en filt i soffan och titta på film, läsa, handarbeta, ringa en god vän. Jag har det sååå bra!

Bappho
2017-08-09 15:55
#4

#3 Det lät förbaskat mysigt tycker jag, trots huvudvärken :-)  Återkommer jag med mina positiva dagsintryck, tror de står i farstun och väntar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
2017-08-09 18:17
#5

Igår fick jag för första gången panikångest på min arbetsplats, och kände mej värdelös. Idag var jag åter på jobbet och omgiven av omtanke från både jobbarkompisar och chef.

Völse
2017-08-09 20:01
#6

#4 Ja, det är fantastiskt att kunna vara hemma och vila utan att behöva göra nåt utom ta hand om sig själv. Du har ju glädjesaker varje dag tycker jag 😊 #5 Det är ju underbart att ha folk omkring sig som verkligen vill förstå och bryr sig om en. Bra gjort av dig att vara tillbaka redan nästa dag!

Annons:
Ahradia
2017-08-10 17:04
#7

Städat hela hemmet och mig själv sen suttit ute i skogen och lyssnat på korparna.
Nu blir det en öl i solen.
Gotti gott gott <3

Witches don't get mad, they get even.

HellaBella76
2017-08-10 18:39
#8

Mått, mer el mindre, skit i flera dgr. Imorse vaknade jag med samma tunga känsla, men så plötsligt från ingenstans så fylldes jag av en energi o en kraft som bokstavligt talat fick min kropp att skaka. Som genom magi.. den tunga jobbiga känslan försvann!

dennas
2017-08-10 20:38
#9

Jag slås lite av att vi är många som gläds trots/mitt i/efter smärta eller annat elände…

Bappho
2017-08-11 10:40
#10

I natt var jag tvungen att gå då jag var utan bensin och det var definitivt dygnets höjdpunkt. Gatubelysningen var släckt längs byvägarna. Månen lyste upp landskapet och förhöjde dimmornas trollskhet som låg lågt och formade landskapet. Den fuktiga luften gav extra liv till alla dofter och jag slogs av hur gott tistlar kan lukta en fuktig natt. Wow!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
2017-08-11 16:19
#11

#6

Tack! :-)

Völse
2017-08-13 07:49
#12

#10 Haha, fick mig att tänka på nån gammal rolig historia - Krossade du foten? - Jajamensan!

Völse
2017-08-13 07:54
#13

Oh, jag ska dricka kaffe nu, och har bakat så goda mjuka havrekex! Min farmors, 95 år, recept. Och har en ny bok om botare från Jämtland som jag inte tittat i än, hurra! Och mina självsådda Belladonnor har plötsligt både plantor med gula och brunröda blommor.

Annons:
Upp till toppen
Annons: