Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2624 ggr
Manutar
2017-07-23 10:33

Svart salt

Jag köpte för ett tag sen svart salt av en rysk kvinna, hon sa att det var gjort enligt gammalt familjerecept och var gjort på bla hembakat rågbröd, olika örter och havssalt som brännts i öppen eld under magisk ceremoni och bla. trummande. Gör ni eget svart salt eller har nån syn på hur det "borde" göras som bäst? Är ingredienserna viktiga eller bara färgen..? Många recept på nätet är ju liksom bara färgat salt, tycker jag. Vad använder ni svaet salt till? Själv tänkte jag ha detta i golvtvättsvattnet nu och se om jag tycker det funkar.

Annons:
Bappho
2017-07-23 11:28
#1

Jag har bara gjort svart salt vid ett tillfälle, gjorde så pass mycket så att jag fortfarande har kvar. Kommer idag inte ihåg vart jag hämtade informationen men det var i alla fall aska från speciella olika trädsorter om jag minns rätt. Har bl a använt det som ett skydd kring skadliga personer.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2017-07-23 17:02
#2

#1 Aska från speciella trädsorter låter bra! Följdfråga : "Har bl a använt det som ett skydd kring skadliga personer." På vilket sätt? Jag menar, har du haft saltet på dig när du umgåtts med dem, i en amulett tex? Eller sett till att personerna fått saltet på sig på nåt sätt? Eller använt det i magiskt arbete hemma vid altaret..? Eller når helt annat kanske? Nyfiken i en strut här Hej :) Kan tänka mig många olika sätt övh att använda svart salt på till skydd o rening, men hör ju gärna hur andra tänker och gör.

Völse
2017-07-23 18:00
#3

Blanda sotskrap från gryta eller kittel med havssalt. Kasta i den riktning du förväntar dig att det onda kommer ifrån. Kortat från Judica Illes "The Element Encyclopedia of 5000 Spells". Helt i linje med hur jag tänker och gör. Svart salt, mmm, bara orden gör nytta!

Bappho
2017-07-23 19:49
#4

Jag har då något som representerar personen, en docka, ett karvat ljus etc och saltet kan läggas som en skyddande cirkel runt, eller om man använder sig av en spegelask eller liknande så kan man ju stoppa saltet kring representanten i asken. Något sånt. Om man t ex vill separera på två personer så kan man göra en linje mellan två ljus som representerar personerna o s v

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2017-07-25 13:26
#5

#3 Det är ett av de vanligaste recept på svart salt som jag sett. #4 Tack Bappho! Förresten, med 'färgat salt' menar jag tex blanda vad som helst salt med vad som helst svart tex pulveriserat rökelsekol.

Upp till toppen
Annons: