Annons:
Etikettallmänt
Läst 507 ggr
[Penemue]
2017-07-08 13:55

Tack och Bock och Hej Sålänge :)

Jag vill tacka så mycket för den här tiden tillsammans med Häxor i Fokus. Det har varit kul att få dela med mig av magisnuttar och trollerier men nu är det dags att dra vidare. Jag har upptäckt att det numera nästan bara är jag som postar av mitt material och att det dessutom är flera (naturligtvis inte alla) som kräver MER utan att ge tillbaka, som dessutom saknar den respekt som är själva hårdvalutan i den magiska konsten. Så jag lämnar er för den här gången och önskar er all lycka, kanske korsas våra vägar igen :)

Som avslutning vill jag lämna en reflektion kring den urgamla föreställningen om "Do ut Des" och om vikten av respekt i allt magiskt arbete:

http://www.cyprianus.se/2017/07/08/do-ut-des-om-att-arbeta-med-det-osynliga/

Den som ändå fortsättningsvis vill ta del av frukterna av mitt arbete är välkommen att följa bloggen. Fyll bara i din epostadress i högermenyn som ser ut så här:

Må så gott

Nancyphant

Annons:
synesthesia
2017-07-10 15:36
#1

OBS! Förlåt för wall of text, hade tydligen mycket tankar (både kring detta och häxkonst i Sverige och detta forum…), kände bara att jag behövde lägga till att jag inte läst alla kommentarer du fått och därför delvis yrar i min nattmössa.

Jag tänker mig att mycket av ifrågasättandet handlar om att det inte finns så många i vårt lilla land som öppet delar med sig av den här typen av häxkonst. Med det så menar jag att det finns väldigt få böcker skrivna på svenska, och jag har personligen inte hittat särskilt mycket originellt material på internet, det mesta känns mest som omskrivningar av t.ex. Cunningham… eller Tillhagen. :) I bästa fall alltså, men det kan ju vara att jag letat mig till häxor på Facebook, där utbudet är lite för "brett" för min smak. Eftersom du delar med dig av sådant som få av oss stött på innan (syftar då på de specifika trollformlerna) så kanske det blir svårare att bara "ta för givet" att det du skriver stämmer?
En annan punkt kan ju vara att många, precis som du, själva är vana vid denna snåriga jakt efter guldkorn, och därför gärna vill ha källor - för att själva kunna leta vidare.
Vidare så är ju den här sidan ganska gammal, och vissa personer har varit här länge och redan visat sig vara kunniga och förtjänat sin respekt som häxor (eller valfritt annat ord för någon som sysslar med närliggande) under en längre tid. Vill dock förtydliga att jag inte med det menar att du inte förtjänar respekt, utan snarare att det kanske kan vara svårare att visa tillit till någon som bara plötsligt dyker upp i ett community och delar med sig?

Med allt det sagt, så är det bara jag som spelar djävulens advokat här. Förstår absolut dina poänger rent generellt, du har absolut ingen skyldighet till någon att dela med dig, varken av det du hittar eller namnet på dina källor, jag tror att det här mer handlar om att du säger A men inte B… :) Nu har du ju faktiskt gjort allt det här utan att någon ens behövt fråga, och gett oss alla en massa material (pdf:erna ligger på min hårddisk och väntar på en väldigt regning dag…) och för det så ger jag dig en stor eloge! Tycker även att det varit kul att du varit här och livat upp ett annars inte särskilt aktivt forum. Jag ska absolut prenumerera på din blogg, och önskar dig stort lycka till med boken!

Bappho
2017-07-11 16:35
#2

Häxor iFokus som forum har väl mer eller mindre dött ut då det inte längre skrivs så mycket av diverse olika orsaker, men det är fortfarande över 4 000 medlemmar här och det är många läsare fortfarande på varje tråd, så även om du känt dig lite ensam härinne så finns det som sagt tysta läsare så det är fortfarande ett bra ställe om man vill göra reklam, hitta fler läsare till sin blogg etc. Det är fortfarande också ett bra ställe att söka information på då det är ett ganska gammalt forum så det finns mycket läsvärt att hitta om man bara orkar leta. Lycka till!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
2017-07-12 10:20
#3

Det är tråkigt att det är så tyst härinne, men många ämnen har det skrivits så mycket om att det blir lätt repetition bara.. Ganska naturligt kanske när ett forum varit uppe länge.

Upp till toppen
Annons: