Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2065 ggr
Gatafelicia
2017-04-24 22:55

Få någon o sluta älska en?

Hej hej, som rubriken lyder undrar jag om det finns någon formel som kan få en person o sluta älska dig o gå vidare? Ex om man är otroligt olycklig i sitt förhållande och personen i fråga vägrar inse att det inte funkar mer och insisterar att hålla ihop oavsett om den andra är lycklig el ej.. Tacksam för svar :)

Annons:
Bappho
2017-04-25 08:40
#1

Om du googlar på hoodoo, lemon och break up spells så hittar du säkert något som passar dig. Oftast innehåller sådana besvärjelser citron och citrondoftande örter.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Gatafelicia
2017-04-25 12:14
#2

Hej =) tack för att du svarade, ska definitivt kolla upp det! Men en fråga dock, vad ör hoodoo?

Sommarek
2017-04-25 12:37
#3

#2 Om du inte kan googla vad hoodoo är kanske du inte ska ge dig på att trolla…?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Gatafelicia
2017-04-25 12:51
#4

googlade såklart, och nej det är inte jag som ska trolla…

Sommarek
2017-04-25 13:06
#5

#4 Då borde du ju veta vad det är.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Gatafelicia
2017-04-25 14:20
#6

Yes nu vet jag, man lär sig ngt nytt varje dag =) Så för någon annan som läser detta och inte vet vad hoodoo är så är det folkmagi 🙏🏻 Återigen tack för tipset bappho :)

Annons:
HellaBella76
2017-04-25 14:55
#7

Sluta kommunicera folket! Google is "da shit"!!!! 👍

Bappho
2017-04-25 18:49
#8

#6 Just det, folkmagi 🙂Lycka till!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Mortiscia
2017-04-25 19:13
#9

Asså, det behöver du inte magi till. Ett normalt samtal där du är rak och öppen ska räcka. Så här är det, jag har bestämt mig, nu ska vi göra slut. Absolut inget tycka synd om för det skickar fel signaler! Däremot är det inte fel med empati och att vara mänsklig i sammanhanget. Stå bara fast! Man kan inte bli tvingad att vara ihop om den ena inte vill.

Gatafelicia
2017-04-26 00:01
#10

#9 instämmer helt, är likadan själv. Men personen ifråga verkar vara helt "besatt". Han har liksom riktat sig in på henne; men enligt egen utsago så har hon försökt allt och känner att hans beteende är onaturligt. Min mormor brukade syssla med sånt här, tyvärr delade jag inte samma intresse då; blivit betydligt mer under äldre dar :) men hon finns inte hos oss mer. Så därför är jag tacksam för alla förslag 🙏🏻😊

Sommarek
2017-04-26 08:36
#11

#7 Hade du haft någorlunda aning om vad du snackar om, så hade du vetat att man inte "bara" snickrar ihop en formel för att man vaknar upp en dag och tror att man är häxa. Det kräver att man har gjort sin läxa, bokstavligt talat. Som du säkert vet går meningarna isär ganska rejält här om vad en häxa är, men de flesta är rörande överrens om att man behöver studera och lära sig, mycket och länge. Om man då ger intryck av att inte ens orka slå upp ett ord själv utan vill ha en förklaring serverad på silverfat, då är man definitivt inte mogen för det man vill göra, vilket det är ganska uppenbart att du inte har förstått eftersom du kommenterar lika dumt på alla mina inlägg om att man ska läsa på först.

#10 Magi är ju just till för sådana situationer som du beskriver; när vanliga mundana tillvägagångssätt inte funkar. Annars är de ju ofta den enklare lösningen, men ibland går det som sagt inte.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

-Aida-
2017-04-26 09:42
#12

Om en person är så instabil som det beskrivs så går man väl och skaffar ett besöksförbud, bryts den kommer lagen att ta hand om personen. Magi är inte att leka med när man behöver det hur som helst. Lagen finns för att upprätthålla balans.

Bappho
2017-04-26 11:59
#13

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa det här, men här inne på Häxor iFokus så diskuterar vi praktisk magi utan pekpinnar. Har ni inget svar till trådskrivaren på det hon/han frågar efter så låt bli att skriva. 

Magi använder de flesta när inte vanliga vägar fungerar och det är inte alltid man kan få ett besöksförbud och vi vet alla att skyddet även då är ganska knapert. 

Och även om man använder sig av magi så gör man samtidigt allt man kan alla andra vägar också. Jag vet inte varför det så ofta antas att trådskrivare inte själv besitter sunt förnuft.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2017-04-26 12:00
#14

#10 Det kan vara bra att lägga ett beskydd också.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

HellaBella76
2017-04-26 15:29
#15

#11 jahaa.. Så bra att du är här o kan upplysa alla om vad som är rätt/fel sätt då 👍

Sommarek
2017-04-26 15:49
#16

#15 Eller hur? Jag ger gratis stavningslektioner också.

Har du sådana problem med mig kan du ta det i  ett PM i stället för att spamma alla trådar jag skriver i med dina illa stavade försök till spydigheter.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

HellaBella76
2017-04-26 16:29
#17

#16 Oj! Gratis stavningslektioner med.. Schysst! Ska bara googla fram ett par grejer först, sen kan vi dra igång!

Bappho
2017-04-26 17:28
#18

Det är lite förvirrande. Kommer ihåg när ni var ett team, Sommarek och HellaBella76 mot Ganna. Nu verkar något hänt, nästan som om Sommarek tagit Gannas plats. 😴

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
2017-04-26 17:45
#19

#0 Du kan också kolla upp "hot footing" tillsammans med sökordet "hoodoo". 
Hoot footing använder man när man vill att någon ska försvinna ur ens liv. Man använder sig då av starka kryddor som peppar och chili under fötterna, som pulver i skorna eller så kan man t ex jobba med en docka. Jag har sett en del som binder hela färska chilifrukter som fötter till en docka när de gör hot footing.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

HellaBella76
2017-04-26 18:46
#20

Jag håller fast vid att man inte behöver slänga in kommentarer där syftet endast är att förminska o förlöjliga andra människors tankar o frågor- osmakligt enligt mig! Det kan ju vara så att några enstaka människor faktiskt är intresserade av vad andra vill/kan berätta om saker, o det behöver för den sakens skull INTE betyda att man är ute efter att få "förklaringen serverat på silverfat"!

Annons:
Sommarek
2017-04-26 18:54
#21

#18 Jag har ingen aning om vem HellaBella är, men det är väl ingen sandlåda där man måste vara överrens om allt bara för att man (tydligen) har varit det om en sak en gång i tiden?

#20 Detta verkar vara en mognadsfråga, så det är ingen idé att fortsätta diskutera med dig. Om du tycker att det är så fruktansvärt att man ber folk studera det de tänker utföra så får det stå för dig - någon gång när du blivit äldre kommer du att inse att det inte är en förolämpning, och förhoppningsvis också att det bara finns en person som har tolkningsföreträde när det gäller mina avsikter med min text, och det är jag själv. God kväll.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2017-04-26 19:01
#22

#20 Anledningen till att jag ger google-tips istället för att skriva ett exempel är för att jag oftast får så pass lite information för att ge ett vettigt tips. Jag kan ju inte heller fråga trådskrivaren att dela med sig mer privat information öppet på forumet för att jag skulle kunna ge adekvat hjälp. Då är det bäst att de letar själva i den riktning jag pekar mot eller möjligen om de vill kontakta privat.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

HellaBella76
2017-04-26 19:23
#23

#21 Ingen idé att fortsätta diskutera? Har vi ens påbörjat en diskussion?? Du slänger ur dig massa skit åt höger o vänster i tron att du framstår som klok! Godkväll!! #22 Inget ont om Google -tips ☺

Bappho
2017-04-26 19:36
#24

#21 Det du kritiseras för nu har du en gång i tiden kritiserat andra för, och det ganska obstinat, det är det som känns lite förvirrande. Ombytta roller?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Gatafelicia
2017-04-26 23:22
#25

#19 det är väldigt intressant just det här med olika kryddor, speciellt att man lägger det i någons skor. Det har jag faktist hört. Men undrar även om det är annorlunda kryddor beroende på ursprungsland.. Min mamma sa kanel Och havssalt.. hon har marockanska/brasilianska rötter :) Jag menade inte att förarga el trampa någon på tårna med min kommentar om vad hoodoo var; jag var bara allmänt nyfiken. Ber om ursäkt för besväret. Självklart tar jag mig tid och läser, kunskap är makt. Min mormor samt fem genartioner bakåt i vår släkt var uppväxt med santeria och hade stor respekt för allt runtomkring sig. Hon betonade oxå vikten av att vara försiktig O inte ge sig in i något man inte förstår utan att rådfråga el låta någon kunnig ge antingen råd el utföra det själv. Allt du gör får konsekvenser sa hon alltid så välj noga. Vi har iallafall provat citron metoden, står att det skulle ta mellan 7-15 dagar för resultat. och vad som kommer att Ske återstår att se 🙏🏻 :)

Sommarek
2017-04-27 08:30
#26

#21 Nej, det var bara den gängse tonen på det här forumet, och  det applåderades friskt när somliga anammade den, men jag ser att dubbelmoralen lever än.  Sedan är det en viss skillnad på att bli anklagad för något och att faktiskt göra det.

#25 Det är ingen som är förargad. Men man kan inte veta när man skriver till en främmande person på ett forum precis hur den personen tänker. Det finns otaliga (ofta ganska unga) personer som kommer med "jag är en häxa, ge mig en formel för att bli snygg NU" typen av frågeställningar, och som inte är intresserade av själva hantverket alls utan bara vill kunna "trolla" för att verka coola eller få något de vill ha, när det i själva verkar handlar om rätt så djupa studier och en stor potion mognad. Som någon här kommenterade i en artikel eller ett inlägg, om man inte orkar läsa på om det mest fundamentala i ämnet så är det nog inte rätt väg att gå. Därav mitt svar. Det är absolut inget fel i att fråga, men om du tänker på hur mycket information du får från en enkel sökning så är det inget någon av oss här på sidan kan leva upp till, oavsett hur mycket vi skriver.  ;)

Ska bli spännande att se hur det går.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2017-04-27 14:20
#27

#26 Det är inte jag som klagar på din ton, så dubbelmoralen kan du behålla.😃

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Bappho
2017-04-27 14:27
#28

#25 Jag har läst om drive away-salt, get away-salt och det finns recept med kanel. 

Fungerar inte citronerna så prova hot foot!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2017-04-27 16:21
#29

#26 Jaså? Det kunde annars låta så i #21. Men jag är väl enligt gammal HiF-fason för dum för att läsa svenska.  ;)

Hot Foot innehåller väl en del salt också, om jag inte minns fel - du kanske kan göra en "lokal" variant på den, Gatafelicia?  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Joggan
2017-04-28 07:13
#30

…kolla här…

Gatafelicia
2017-04-28 17:28
#31

#29 hej hej, jo vi la en blandning av havssalt, kanel och krossad nejlika i skorna efter att ha pratat med min mor, tydligen så ska de vara en mildare variant av de bappho nämnde i tråden. Man skulle "massera" in det i skon tills det inte fanns ngt kvar och det skulle vara skor som personen använder dagligen så att det får verka ordentligt. Vill även passa på Och informera er om att vi har även provat en metod som min mor säger ska vara väldigt effektivt. Man använder sig av lagerblad; man ska skriva ner en önskan, hålla den nära sig, ge den en puss och bränna upp det.. Min vännina uppger att hennes sambo är lite distanserad, vilket är ovanligt enligt egen utsago då han ofta är väldigt krävande och kontrollerande. Jag ifrågasatte såklart om det kunde vara ngt annat som kan ligga bakom och hon försäkrade mig om att under deras 12 år långa förhållande har han alltid varit extrem kontrollerande, kvävande O krävande oavsett situation. Min fråga är då följande, kan hennes önskan vara så stark att det kan hjälpa till i processen? :)

Gatafelicia
2017-04-28 17:29
#32

#30 jag tittar och ser inget :) Var det en länk?

Gatafelicia
2017-04-28 17:53
#33

#28 jo jag har googlat upp jätte mkt kring hot foot, har även märkt att det kan skilja sig åt vilka ingredienser man använder :) ngt jag hade uppskattat hade varit hur mkt av varje krydda man ska använda.., men alla har samma syfte!🙏🏻 Finner det ytterst intressant att man kan använda sig av kryddor för dessa ändamål :) Så tack så mkt för tipset

NiklasTyreso
2017-04-28 18:59
#34

Hoodoo är nordamerikansk folklig magi, men finns det inget från den nordiska traditionen för oss som inte härstammar från nordamerika?

Annons:
Völse
2017-04-28 21:14
#35

#34 Jag tycker hoodoo påminner väldigt mycket om den tradition jag är uppvuxen med. Jag tror det förstärker ens fokus om man använder sig av en tradition man känner igen sig i. Man kan anpassa hoodoon till sin egen miljö. Det är min personliga åsikt så klart.

Bappho
2017-04-29 07:09
#36

Det är synd att vi inte längre har therootdoctor kvar här på forumet, han hade säkert kunnat ge en massa bra tips från vår inhemska tradition. Även om jag är lika intresserad av trolldom som hoodoo så använder jag själv mycket influenser från hoodoon i min egen praktik och det som fungerar fortsätter jag med.

Ibland kan man också hitta likheter, t ex användningen av någons fotspår. :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Völse
2017-04-29 09:15
#37

Ingen tradition är ju statisk, den måste förändras för att kunna leva vidare. Varken vår folkliga magi, hoodoo, voodoo, eller för den delen någon religion, skulle ha funnits utan att man anpassat dem efter de förutsättningar som fanns. Vad som är vad är omöjligt att veta. Det intressanta är vad som fungerar för mig, här och nu. Jag dyrkar och tillber ingen gudom, därför passar inte religion mig. Däremot lever jag ett liv som innefattar både traditionell svensk, nordisk, samisk, finsk och afrikansk magi. Människor är mer lika än olika. Vad jag kanske eg vill ha sagt är, att vi ska lyssna inåt. Där finns svar till var vi ska söka bot. Lita på och utveckla vår intuition, den leder oss rätt. Om en ritual inte säger dig nånting så är den svag, hur dyr och komplicerad den än må vara. Det till synes enkla är ofta det svåra och mest kraftfulla. "Gå inte över ån efter vatten" Magi är mod, energi, tålamod. Om santería finns i ditt blod är det troligen där svaret finns. <3

HellaBella76
2017-04-29 10:48
#38

#37 Yes!! 😊 Lita på känsla o intuition! Det är där man finner äkta magi..

Gatafelicia
2017-04-29 11:51
#39

#37 va fint du skriver, tack för att du delar med dig av dina fina tankar. Jag har tyvärr inte fått möjligheten att lära mig allt kring santeria då min pappa ansåg att det inte var en religion som jag skulle få ta del av. Vilket resulterade att vi tog avstånd från min mormor enligt honom så var hon "häxa". Mamma har heller inte anammat det helt utan valt som hon själv säger en naturligare väg; finner kraft i naturen, den drivande var min mormor. Tyvärr så hann jag som sagt inte ta del av all hennes kunskap kring det eller all annan kunskap hon hade i övriga områden. Jag som du tillber ingen gudom men tror på ngt högre och det ockulta, magi, mystik änglar etc det har alltid intresserat mig det har typ "kallat" på mig förstår du vad jag menar? Eller jag kanske låter helt dum när jag skriver haha:) Har försökt vända mig till min mamma men hon är inte så glad för o lära ut.. enligt egen utsago så förstör det mkt.. Därför blev jag så glad när jag hittade hit, kände att jag kanske kan få svar på saker. :)

Völse
2017-04-29 13:19
#40

#39 Du låter inte det minsta dum och jag förstår precis vad du menar. 😊 Även om det är olika saker som kallar på dig och mig. Nu kan du ju välja själv och ta den väg som passar dig. Ibland är lösningen att vänta och se. Svaret kommer om man är beredd. Låter lite flummigare än menat, men svårt att skriva utan att gå in djupare på saker. 🎈

[Roe Deer]
2017-07-10 00:56
#41

För mig fungerar mycket vardagsmagi genom vad jag väljer att fokusera på och inte. Att lägga in en intention i tanke och känsla för att samtidigt be antingen moder jord eller hjälpande guider/änglar som lite stöd. Det går alltid lättast om man dessutom kan viska en ramsa och baka in tacksamhet för den hjälp man får. 

Exempelvis om man är fattig: "Tack moder jord för mat i kyl och vid bord."

I ditt fall gäller det ju en relation som du är beredd att lämna, som jag förstått det. Kanske är jag i fel forum, men det jag skrivit ovan brukar verkligen hjälpa mig. Lycka till!

Annons:
Darkylucy
2017-07-12 12:51
#42

ni borde vara försikga med trolformlar kan bli väre och slå tillbaka på en skälv om man gör fel. fast vallet är ju erat

the darkynessLyssnar på musik

Sommarek
2017-07-12 16:59
#43

#42 Jag tror vi vet vad vi gör, annars hade vi ju blivit avskräckta för länge sedan. Om du inte uppskattar trolleri så är du nog på fel forum.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: