Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1950 ggr
Rosisa00
2017-04-21 14:48

Häxa?

Har innan detta gjort 2 inlägg (tror jag) om att övernaturliga saker händer mig. Fick då veta att de flesta tror att jag ät Medium eller vad det nu heter. Men jag undrar om medium verkligen kan styra väder eller kan häxor det? Vet inte om detta är ännu ett sammanträffande men jag kände bara att jag helt plötsligt blev helt varm om fingertopparna (är alltid iskall om händerna) och så kände jag bara för att ta upp handen i luften och jag blev bara varmare och varmare om händerna och det spred sig så hela jag blev varm och jag tyckte det var så skönt att för en gångs skull vara varm så jag fortsatte. Helt plötsligt så började det små regna och 3 sekunder senare spöregna och nästan direkt vörjade det hagla och sen kom det snö och igen hagla och sen spöregn igen. Är det bara jag som är galen nu? Eller finns det något som kan sånt här? Borde jag söka hjälp

Annons:
Bappho
2017-04-21 17:44
#1

Här har det också regnat, haglat och snöat varvat med sol. Typiskt aprilväder, tror inte det har att göra med att jag är häxa.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Korptagg
2017-04-23 23:16
#2

Jag har hört legender om trollkarlar som kunnat kontrollera väder i äldre tider, men inte utan visdomen. Det krävs mycket intensiv och avancerad magi för att ändra något så fysiskt som väder. Aldrig läst om häxor som kunnat konsten dock. Är detta första gången det händer dig eller har det hänt flera gånger innan?

synesthesia
2017-04-24 12:20
#3

Om du orolig med tanke på att din hand kändes konstig så är det självklart att du borde söka hjälp. En snabb undersökning så att du får veta att det inte är något fel kan bara göra gott. Kanske var det relaterat till något "övernaturligt"  som fick din blodcirkulation att förändras lite, eller så var det endast blodcirkulation.

Du behöver inte vara "galen" för att du relaterar två konstiga fenomen till varandra, jag tror att det är ganska vanligt bland "sökande" att tro/misstänka att det ligger någon djupare mening bakom vissa fenomen i början av sökandet, vilket inte behöver betyda att det är fel, men efter ett tag så blir det (iaf enligt min erfarenhet) lättare att skilja mellan "slump" och "mening".

Dock så var vädret ganska knepigt över stora delar av landet förra veckan, och när det handlar om vädermagi så är det (vad jag vet) vanligare att sådan utförs medvetet, inte spontant.

Rosisa00
2017-04-25 17:29
#4

Det hände idag också. Det var helt soligt och klart och så kände jag den där konstiga känslan av värma i mina fingertoppar, lyfte inte upp min hand för att det skulle se så konstigt ut då det var folk runt omkring. Men några sekunder senare så började det regna och därefter hagla igen…

Rosisa00
2017-04-25 17:32
#5

#3 förstår inte riktigt vad du menar med sökande :/

Korptagg
2017-04-25 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja, om du bor i Skåne förstår jag fullt ut vilket hagel du menar idag 😂

Annons:
Mortiscia
2017-04-25 19:18
#7

Dessvärre skulle jag vilja säga att du inte har makt att påverka vädret. Rent tekniskt så går det inte ihop eftersom det naturligtvis finns säkert en hel hög häxor i varje stad och även om bara ett fåtal av dem besatt sådana förmågor så skulle det ju krocka med varandra, särskilt som du beskriver att du inte styr detta. Antagligen har det mer att göra med lufttryck och slump.

-Aida-
2017-04-25 19:18
#8

Kan vara att du känner av vädret som är på gång och inte sätter igång det eller skapar det.
Med enbart intuition kan man känna av när telefonen är på väg att ringa till exempel eller innan man får ett sms.

Rosisa00
2017-04-26 06:17
#9

#8 jag har ingen aning, det kan vara så..

synesthesia
2017-04-26 10:13
#10

#5, med sökande så syftar jag på du verkar tro att du har någon form av "förmåga", men inte riktigt vet vad det är. Ber om ursäkt om jag missuppfattat!

Med tanke på att dina upplevelser sammanfaller med dagar då vädret är jättekonstigt så kanske det, som #8 skriver, snarare är så att du känner av omslaget i vädret. :)

Rosisa00
2017-04-26 15:35
#11

Vi får se i framtiden :)

[Roe Deer]
2017-06-15 10:36
#12

Du känner säkerligen in skiftningar i väderleken genom högkänsliga sinnen. På samma sätt som du kan känna in ett missat telefonsamtal, eller veta vem som ringer. Kanske tillhör du empat-ligan? =) Då man kan känna in personers känslor också, stämningen i ett rum osv.

Rosisa00
2017-06-15 18:13
#13

Jag som trodde alla kunde det? #12 Ja jag brukar oftast bli ganska ledsen när jag är med mina vänner, dem mår dåligt båda två och när dem är glada då känns stämningen jätte bra. Men det händer väll allihopa eller har jag haft fel hela tiden?

Annons:
[Roe Deer]
2017-06-15 23:17
#14

Ibland kan man som empat, (jag är empat), ha svårt att vistas i större folkmassor om det är en vanlig dag på stan eftersom det blir så blandade känslor du känner. Du kan känna dig ofokuserad och förvirrad. Men är du på ett event där många är glada och så då brukar det gå bättre. Sitter jag nykter på en krog (händer sällan att jag är ute) så kan jag bli lite på lyset, eller väldigt tjattrig… och uppåt. Eller så kan du vara expert på att känna in en annan persons tankar/oro, utan att denne sagt ngt. Jag brukar då fråga en till två gånger för att få ett ärligt svar. 

Det är lite knepigt eftersom känslor som regel uppstår från tankar. Om det inte är dina egna känslor så blir du förvirrad. Det tar lite tid innan du lär dig vad som är ditt och andras.

Rosisa00
2017-06-16 21:40
#15

Ja då kanske jag är en empat, jag har faktist ingen aning :)

Upp till toppen
Annons: