Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 904 ggr
Moon & sun☀️🌖
2017-03-31 22:47

Spells

Jätte snabb fråga! När man ska utföra spells och ska rabbla upp en ramsa som man inte kan utantill, kan man då läsa på mobilen eller förstör det allt. Måste man lära sig den utantill innan då?

Annons:
Lynxia
2017-04-02 14:10
#1

Lära sig utantill är bättre tycker jag för det känns som att man kan lägga med kraft i orden om man slipper stå och läsa. Om det känns rätt för dig så kan du självklart läsa, jag brukar skriva ned på papper om jag verkligen inte kan lära mig utantill för jag tycker mobilen stör lite men om det fungerar för dig så gör så.

Moon & sun☀️🌖
2017-04-02 14:11
#2

Ok tack för svaret, jag håller med dig det känns ganska krångligt att stå med mobilen:)

sophieantonie
2017-06-13 01:38
#3
[Penemue]
2017-06-13 10:44
#4

Om man inte tycker att magin är viktig nog att lära sig formlerna utantill kommer man nog inte ha rätt kraft för att få magin att verka ;)

Kedi99
2017-06-13 12:33
#5

Precis som Lynxia och Nancyphant skriver så är det bättre att lära sig formeln utantill, så man kan koncentrera sig på ritualen/magin än att läsa.

[Penemue]
2017-06-14 08:59
#6

Och som en extra kommentar: det är ju inte själva orden som är magiska. Orden är till för att sporra och väcka häxans egen kraft.

Annons:
Bappho
2017-06-14 18:21
#7

#6 En del av oss tror att ord i sig kan besitta kraft. Jag personligen tror inte att det bara är min egen inneboende kraft jag använder mig av. Delvis, men inte bara.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Roe Deer]
2017-06-14 20:16
#8

Orden förmedlar bara en känsla, känslan är energin som utför mirakel!

Använd dina egna ord, utifrån vad du vill känna och skapa!

Manutar
2017-06-15 07:52
#9

Jag själv anser att ord har kraft i sig själv och ibland bör man veta rätta ordet/orden för att trolldomen ska bli till. Det är också så att dessa magiska ord inte fungerar i allas mun, man behöver besitta särskild kraft.

dennas
2017-06-15 10:38
#10

Jag tror att både ord i sej och att de tillsammans kan ha kraft. Ljudet av orden kan vara lika viktigt som dess innebörd och därutöver rytm och satsmelodi. En mening låter olika med olika dialekt och även det kan spela roll. Sen kan det också finnas nyansskillnader i ett ords betydelse beroende på var man uttalar det. Själv upplever jag att nån form av rim ger mej extra kraft och koncentration.

Upp till toppen
Annons: