Annons:
Etikettallmänt
Läst 1283 ggr
Moon & sun☀️🌖
3/31/17, 8:49 PM

Nybliven häxa

Jag är ganska ny på det här med häxkonst men jag är helt stensäkert på att det är något som jag vill hålla på med. Då jag bara är 15 år och bor hemma med en familj som är helt sekulär (otroende) så blir det här lite svårt, dels så är det otroligt mycket fakta att ta in när jag söker runt på internet och sen så vill jag inte köpa hem föremål som hör till denhär religionen då jag är rädd att mina föräldrar kommer att tro att jag är konstig. Jag vet liksom inte riktigt var jag ska börja. Jag känner mig även väldigt ensamen då jag inte känner någon som kan vägleda mig inom detta så jag vänder mig till alla häxor här på iFokus. Jag vet att som häxa så kan allas väg till att bli just häxa eller wicca vara olika men jag skulle gärna vilja höra era tips och hur nu ser på religionen.✨

Annons:
kim1980
3/31/17, 9:14 PM
#1

# 0 Hej Gör av tryck ! Jag är öppen och stabil .. Har för vart mer passiv i mycket. I dag inte dvs vågar vara mig själv ! Har hög med gåvor . Som alla inte förstår sig på.. Så helt enkelt lite av varje . Stort intresse för allt övernaturligt healing mycket mer.. Är trygg i det ämnet. Känner mig hemma i det.. Får vara den jag är . Kort sagt har allergi för skeptiker. Som ska ständigt ha vanlig förklaring i det mesta. Så sjung ut vad som tynger dig. Det inte alla förstår. Värden har stor brist på förståelse och empati tyvärr! ( Har bibliotek i det jag har vart med om.. Hur starta intresset hos dig ?

Moon & sun☀️🌖
3/31/17, 9:26 PM
#2

Tack för dina tips:) jag kommer inte riktigt ihåg hur det startade men det var nog någon gång i fyran då jag o mina kompisar pratade lite om magi. Det slutade med att vi googlade runt på det och alla tyckte det var jätte coolt men vi var ju jätte små då och sedan så glömde vi liksom med tiden… men sen nu för några månader sedan så blev jag påmind om det igen och jag började läsa på mer och fick en helt annan förståelse för religionen. Idag så försöker jag leva mer efter religionen och går tillexempel efter månens faser ist för vanlig almanacka, utför enkla spells och just nu håller jag på med att lära mig "häx alfabetet"

kim1980
3/31/17, 9:58 PM
#3

Varsågod gillar styrka sånt här intresse ! Så stå på dig ! Jag blir starkare köra min väg. En följa strömmen för mig är det frustrerande med följa normen . Finns som sagt hur mycket som helst . Själv mer lyssnat till mitt inre . Så inte hunnit sätta mig in i allt . Men tycker mycket går i hand hand . Magi finns på så många olika sett nivå.. Har själv införskaffat mig kristall stenar den värden ♥♥♥ . Men kan förstå att känns ensamt med magi tankar allt det. Finns många vägar . Låna böcker på bibban går med. Google är rörigt det tycker jag med .. Men chatta är med bra början. Jag Önskar dig all lycka med finna din väg ! )

Moon & sun☀️🌖
3/31/17, 10:45 PM
#4

Tack!

kim1980
3/31/17, 11:18 PM
#5

Roligt vara likasinnade bolla . Tar sin tid finna det man vill uppnå . Så är det för alla.. Har du butik med sånt här . Blir personligen blir jag salig av speciella butiker. I vardagen så är jag sån som bjuder på mig själv gör folk glada typ. Händer saker när jag är med på tåget ) Dvs blir aldrig lång tråkigt. . Förutom det andliga mm. Så är djuren som ligger varmt om hjärtat. Och musik förstås. . Hur är det för dig ? Lika dan el annat ?

Moon & sun☀️🌖
4/1/17, 9:11 AM
#6

Typ, jag är väldigt glad och social och bjuder på mig själv och precis som hos dig så betyder djur mycket för mig. Och jag bor i Eskilstuna och här finns det inga speciella butiker med tarot, kristaller etc vilket jag tycker är tråkigt…

Annons:
kim1980
4/1/17, 1:53 PM
#7

Gnesta finns det nått . Försökte hitta sidan igen. Men inte lyckas en.. Men finns säkert nått. Menar har själv haft svårt hitta fysisk butik. Men Norrköping finns det, men är helso butik in bakat.. Det finns mycket för hund intresse där du bor. Var själv inne på fundera flytta till Kungsör faktiskt. Sista åren bode min far i Arboga. . Sen har jag vart mycket i Runtuna , har jag för mig det hete. Hade en kompis som jag var mycket hos när jag var yngre. . Red mycket på hennes hästar . Så var ute på landet dom bodde. Är skogs tjej . Kan sakna äkta landet havet.. Är du lantis ? Nu mera har jag vant mig med mitt i mellan läge. Cyklar till affärerna. Blir mer sport då hehe P . :-D Har ni djur ? Själv har jag 2 hundar 2 katter..

Moon & sun☀️🌖
4/2/17, 2:21 PM
#8

Jag bor ganska centralt och precis som dig så kan jag sakna landet och närheten till stora skogar osv men min farmor och farfar äger ett torp precis vid skogen och dit kan jag åka ibland och trivs jätte bra👍🏼 Jag äger en kanin som bor i min gammal lekstuga och sen har hon en ganska stor utegård att hoppa runt på. Vi räddade kaninen då hennes förra grannar varken gav henne mat eller vatten, hemskt hur vissa behandlar djuren:(

kim1980
4/2/17, 3:39 PM
#9

Ok helt otroligt . Skogen vatten är lyx. Fiska el gunga runt på båt är balsam för själen. Har dom båt med ? Min mor har liten koja i Lövvik. Men är inte där ofta . Jag ändra om livet , satt ner foten. Är bekvämt vara hemma i sitt eget hem. Men ska starta gång lite saker dels kurs träffa likasinnade. Sen även får jag göra bedömning den 11 april. Om min idé får fot in. Hoppas på det. Känt den senaste åren har behov av det helt enkelt. Men inte vetat hur. Så lite se fram i mot . ) Vad har du för planer mål ? Å vad kul och skönt. Det kan jag tänka mig. Har haft gjordbruk uppvuxen på gård med. 43 häkdar mark. Är tomt utan den biten. Aha kanin är söta. Ja tyvärr är det många djur far illa. Har med om placering fast hund. För även katter . Jag är djurberonde mår dåligt utan djuren . Man får vara sig själv med djuren. Men får fylla i med annat. Tog många år om installera huvudet. Gick ner massor i vikt . Åkte på ätstörning . Är perioder nu mera. Slarvar med maten för jag tycker är trist äta själv. El tappat motivationen .

Moon & sun☀️🌖
4/2/17, 10:23 PM
#10

Farmor och farfar har ingen båt däremot så har mormor och morfar det, mina mål för i år är att bli mer jordnära och odla så mycket som möjligt så att man slipper köpa in dem långtransporterade grönsakerna och rotfrukterna osv pappa håller just nu på med att fixa till i trädgårds landet där jag kommer att odla sen. Ett annat mål är att försöka fokusera på mitt tredje öga. Jag mediterar och kör yoga varje dag och jag vet att öppna sitt tredje öga är en lång process men någon stans måste man börja:) min kompis har också fått ätstörning:( ingen kan nog riktigt sätta sig in i hur det känns om man inte har upplevt det men jag hoppas att du mår bättre idag och fortsätter hålla motivationen:)

Sommarek
4/3/17, 8:40 AM
#11

Välkommen.  :)

Tänk på att skilja på wicca, som är en religion (du är för övrigt välkommen in på Wicca iFokus också!), och häxkonst, som är en talang eller en livsstil, lite beroende på vem man frågar. Är det båda delarna du är intresserade av?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Moon & sun☀️🌖
4/3/17, 3:47 PM
#12

Just nu så studerar jag båda och lär mig mycket för varje dag och jag dras till båda. wicca är väl mer än religion som har gudar och vissa utövar magi medans häxkonst bara är magi?

Moon & sun☀️🌖
4/3/17, 3:49 PM
#13

Jag är inte riktigt säker på vad jag är än men det kommer jag nog fram till allt efter att jag lär mig:)

Annons:
Sommarek
4/3/17, 3:55 PM
#14

#12 Det kan man säga, ja. Man är inte häxa för att man är wiccan och tvärtom, men man kan absolut vara båda. Jag är det själv.  :)

Jag tänkte på det du skrev om dina föräldrar; egentligen är ju wicca en väldigt "okonstig" religion; man firar naturen och de förändringar som sker i den och visar tacksamhet för att det finns mat, vatten och luft som gör att man kan leva. Kanske kan du börja med att framställa det så för dom, om konceptet med gudomar och annat inte riktigt är deras grej? Det finns ju till och med ateistiska wiccaner, så egentligen behöver man inte blanda in, eller ta upp, den biten alls om inte man vill.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Moon & sun☀️🌖
4/3/17, 4:27 PM
#15

både wicca och häxkonst är något som jag dras till. Då kanske jag håller mig till båda. Det här med ateistiska wiccaner hade jag ingen aning om det var ett bra tips på hur jag kan presentera min religion för dem:)

kim1980
4/3/17, 9:25 PM
#16

Å eget bruk är gott.. Min mor har litet trädgårdsland. Sen är jag uppvuxen med själv försörjning. Själv har jag inte till gång med trädgård. Ja visst allt tar sin tid. Verkligen intressanta tankar mål har du.. Aha nä är nog svårt sätta sig in i folks promatik för många. . För mig blir annat om jag äter hos nån el sällskap. Men inte alltid det hjälper. Men är större chans ändå. . Kommit på att fisk är lättast äta när är i riktig eländig skov. . Jag kan till viss del lätt sätta mig in i andras liv.. synlighet om jag har vart nära till kunde ha gott så för mig med.. Men av nån anledning så blev det inte så. Sen är jag över lag känsligare en vanlig maniska. . Hjälper hjärna andra på olika sett. Synlighet när jag känner dem sitter i samma sits. Fast dem inte är lika starka tyvärr … Men har dem landet då. El bara äger båt plats ?

Moon & sun☀️🌖
4/4/17, 4:04 PM
#17

Dem har både landet och båtplats

kim1980
4/4/17, 4:10 PM
#18

Å vad mysigt ! ♡♡♡ :-) brek vatten bråviken heter det kvarssebo . Åker du båt när du har sån möjlighet ?

Moon & sun☀️🌖
4/4/17, 9:01 PM
#19

Det blir ganska sällan men jag önskar att det hade varit oftare men det är en bit och ta sig ut och sen är det inte alltid en vuxen ställer upp och jag kan inte åka båt själv

kim1980
4/4/17, 9:36 PM
#20

Hum känner igen det där . Vuxna är trista sega . Jag gjort vissa tokigheter tack vare för mycket nej. Mest skulle hända nått. Segt vänta på vuxna . Hade själv långt till vänner för viss trygghet vara flera..

Annons:
NiklasTyreso
4/6/17, 10:37 PM
#21

Jag uppfattar häxkonst som att man lär sig en andlig magisk tradition (oftast från sin egen del av världen), till skillnad från att plocka ihop sedvänjor, trosuppfattningar och ritualer i en enda röra från internet. Den som lär sig en andlig magisk tradition kan lära sig om just sin tradition från andra, från böcker och från nätet, men jag tror att häxor är försiktiga att blanda alla möjliga traditioner. 

 För mig har det varit en lång resa att definiera för mig själv vad som är min tradition, min tro och mina andliga aktiviteter. Jag har vissa traditioner och intressen från min familj och min mormor, men jag behövde tid att tydliggöra för mig själv vad jag ska bygga vidare på och vilka sakar jag inte ska föra vidare. 

 Ex. Nu är jag så gammal att jag för vidare traditioner till mitt barn. Förr lövade(majade) man förstukvisten till gården/stugan på våren för att främja växtkraften på gården, men igår plockade jag och mitt barn björkris och gjorde ett påskris som är den moderna varianten på samma gamla tradition. 

 Ex Min mormor hade förkärlek till olika märkliga huskurer (vissa fungerade förvånansvärt bra!) och jag har byggt vidare på det naturmedicinska intresset. 

Ex Min mormor hade en levande folktro (förutom att hon var kristen), vilket andra tyckte var vidskepligt och hon trodde på andevärlden, hugen och förebådande tecken i naturen, vilket jag valt att låta vara en del av mitt liv och berättar om för mitt barn. 

 En tradition är en tradition om du väljer att upprepa aktiviteten igen och igen. Utför du inte de aktiviteter som är din tradition, då har du ingen tradition. 

 Trots min vidskeplighet och mina andliga aktiviteter för att påverka den verkliga världen är jag ingen häxkarl, men det finns likheter.

Korptagg
4/7/17, 8:22 PM
#22

Av mina två års erfarenhet i Wicca har jag lärt mig att de universella reglerna spelar stor roll i livet. Den som har mest inflytande på mig är "Lev och låt leva." På sätt och vis blir man en med naturen, ju mer man läser och lär känna denna multivärldsvärlden. Om du är intresserad av Wicca kan du försöka läsa "the Wiccan Rede", vilket det inte bara står lagar, utan annat intressant som kanske är bra att ha koll på. Hoppas du finner din väg. /Korptagg

Upp till toppen
Annons: