Annons:
Etikettallmänt
Läst 753 ggr
HellaBella76
2017-03-25 10:51

Gates

Ställer samma fråga här som inne på övernaturligt. Vad tänker ni på när ni hör ordet "gates" finns det någon koppling till andra världar mm?

Annons:
Manutar
2017-03-25 11:02
#1

Port. Det finns alla slags portar, också såna som öppnar sig till andra världar, men också helt vardagliga som befinner sig bara i denna.

HellaBella76
2017-03-25 11:12
#2

Ja så mkt vet jag.. Tänkte om det finns något mer ni vill dela med er av. Detta ord "gates" kom i en upplevelse som en förfrågan till mig o jag vet inte riktigt hur man ska/kan tolka det. Därför nyfiken på era tankar kring ordet.

HellaBella76
2017-03-25 11:31
#3

Lite fel formulerat i ts ☺jag vet att det finns en koppling till andra världar vad jag däremot inte riktigt vet är hur dessa portar (gates) fungerar. Jag försöker få klarhet i vad budskapet/förfrågan kan ha varit?

Manutar
2017-03-25 13:51
#4

Du är lite väl vag i din frågesättning. Kom i en upplevelse som en förfrågan? Hur menar du? Vad var sambandet, vad handlade det om? En upplevelse där ordet port uppkom - väldigt svårt att säga vad det kan handla om.

HellaBella76
2017-03-25 14:29
#5

Nu var jag väl inte riktigt ute efter att ni ska tolka åt mig utan tänkte väl mer att de kanske finns allmänna tankar kring det här med gates/portar in till olika världar, medvetanden osv o att jag eventuellt med hjälp av dessa sedan lätta kan tolka min upplevelse. Men förstår nu att frågan är för bred att svara på. Vill inte gå in mer i detalj på just min upplevelse eftersom den känns personlig o privat. Tack ändå att du tog dig tid att svara Manutar! ☺

dennas
2017-03-25 17:30
#6

http://www.angelfire.com/tx/DemonStompers/sevendoorways.html

Detta var faktiskt det första jag kom att tänka på. Fast jag tänker att det i viss mån skulle hängt ihop med Hotel California som Eagles sjunger om, men jag hittar inget om det.

Annons:
dennas
2017-03-25 17:38
#7

Bappho!

Jag har för mej att vi i nån tråd kommit in på kvinnor i Balkan som gick in i ett "dödsrike", och jag trodde att det fanns bland de viskande häxorna, men hittade det inte vid en hastig titt. Kommer du ihåg det här?( Eller är det så att jag själv hittade det när jag tittade på dina länkar i den tråden?)

Joggan
2017-03-25 19:19
#8

Gates/Doorways finns hos vissa mänskorna och på vissa platser…

HellaBella76
2017-03-26 16:11
#9

Tack för era svar!

 Intressanta tankar angående "gates". Fick en känsla av att ni vill lyfta mindre bra saker dock, eller har jag tolkat det fel? Förstår därför att det är situationsbundet - att vår utgångspunkt o omgivning spelar roll för våra tolkningar. Jag tänker att "gates" kan symbolisera en positiv personlig utveckling med, att man erbjuds möjligheten att möta något nytt. 🙂

Bappho
2017-04-10 23:18
#10

#7 dennas, jag tror det ska finnas fler trådar som rör det ämnet du nämner.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: