Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1480 ggr
Shadowone
3/11/17, 7:14 PM

Frågor om att utöva magi utan rustningar

Hej allihopa. Jag tänkte fråga er en sak. Går det att utföra magi utan utrustning, ingredienser eller utan nånting, något som helst när man utför ett besvärhelse eller formel. Har någon av er någonsin hört om det förr.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
Shadowone
3/12/17, 10:41 AM
#1

Eller så kanske det var en dum fråga.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Bappho
3/12/17, 10:54 AM
#2

Ja, visst. Du har ju trollord, trollsånger, trans etc Flera olika tekniker där du bara använder dig själv.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

C-orakel
3/12/17, 1:22 PM
#3

Även om det är väldigt svårt och kräver år av träning så kan man ersätta en ingrediens till en trollformel

Sommarek
3/13/17, 9:06 AM
#4

Det är inte en dum fråga.  :)

Ja, det går absolut. Oftast är "utrustning" bara ett hjälpmedel för att göra det lättare att forma sina tankar som man vill ha dom. Är man erfaren, eller har lätt att fokusera ändå, är det inga problem. Själva magin ligger i visualiseringen och viljan.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Shadowone
3/23/17, 5:52 PM
#5

Okej. Men då har jag bara en fråga. Vi säger där man måste ha ingredienser, men kanske inte har möjligheten att skaffa alla. Finns det ändå hopp att få det gjort.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

dennas
3/23/17, 8:08 PM
#6

#5

Fast i det fall att en ingrediens saknas, så gäller det nog att se till helheten. Hur blir det om det är obalans? Vad ska den saknade ingrediensen göra? Finns det eventuellt en ersättningsingrediens?

Annons:
Sommarek
3/24/17, 8:38 AM
#7

#5 Frågan är lite vag. Det beror ju på vad du försöker göra, och om, som dennas säger, du kan ersätta ingrediensen eller skippa den helt. Varför "måste" du ha ingredienser?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
4/10/17, 11:20 PM
#8

#5 Om du vet vad du gör, så ja.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Shadowone
4/21/17, 6:34 AM
#9

Okej.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Upp till toppen
Annons: