Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 946 ggr
[Penemue]
2017-03-05 10:37

Hur att få framgång i all man företar sig!

Annons:
Tjeja
2017-03-05 11:05
#1

Hur bra har den fungerat för dig och hur länge håller den?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Penemue]
2017-03-05 12:19
#2

Nja, jag har inte precis vunnit på lotto om man säger så, men framgång? Ja det är ju subjektivt 🙂 Jag är ganska nöjd med mitt liv på det stora hela. Dessvärre säger den gamla svartkonstboken jag äger inte ett knyst om hållbarheten, men blod är ju en färskvara så det är nog en god idé att förnya den titt som tätt 😉

Völse
2017-03-07 16:11
#3

Känns osäkert att skriva i blod nåt jag inte vet vad det står för. Jag skriver aldrig av saker jag inte vet vad det är. Kanske har fler effekter än tillfällig framgång?

Sommarek
2017-03-08 09:45
#4

#3 Det går ju att slå upp bokstäverna eftersom vi har namnet på dom.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Völse
2017-03-10 20:23
#5

Det blir ju isf bara vad själva bokstäverna står för. Hur tänker ni andra om det? T ex att tatuera in symboler man inte har 100 % koll på? För mig är det oerhört stark magi att rista något på sin egen kropp.

Sommarek
2017-03-13 09:03
#6

#3 Ja? Du skriver ju själv att du inte vill använda något du inte vet vad det står för, och när jag säger att du kan slå upp det så säger du att du bara kan slå upp vad det står för?

Naturligtvis ska man veta vad man använder sig av, det gäller väl allt här i livet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Völse
2017-03-16 19:50
#7

Då missförstod du. Att bara veta vad bokstäverna står för är ju inte som att veta vad formeln betyder. Att bara kopiera en magisk formel är lite för lättvindigt tycker jag. Jag skulle tycka det var intressant att höra vad andra tycker.

Sommarek
2017-03-17 08:39
#8

#7 Att bara veta vad bokstäverna står för är ju inte som att veta vad formeln betyder.

Det enda borde ju rimligen kunna leda till det andra, tänker jag.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Völse
2017-03-17 10:05
#9

Intressant. Jag tänker att magi är själva kombinationen av till synes enkla och i sig själva kraftlösa komponenter. På samma sätt som vanliga vardagsföremål blir kraftfulla om man vet hur de kan laddas. Jag tror därför heller inte, det frågades i en annan tråd, att man behöver några särskilda "häxgrejer". Föremålen får sin kraft från den som använder dem.

Sommarek
2017-03-17 10:38
#10

#9 Håller helt med!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: