Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1530 ggr
[Penemue]
2017-02-19 20:58

Fläta in magisk kraft i flätorna?

Liten söndagsfundering om magi och hårflätor :)

http://www.cyprianus.se/2017/02/19/haxkonst-och-flatat-har/

Annons:
alvkvinna
2017-02-24 17:05
#1

Jag har lite mindre fläta, hur ska man få längre flätor!? Ska man ta bara topparna en gång om året eller lite oftare vid fullmåne!? Har tunna fina hårstrån och naturligt.

alvkvinna
2017-02-24 17:09
#2

Tunna fina hårstrån lite klyvna på var tredje månad, bara några stycken inte många!

[Penemue]
2017-02-26 11:01
#3

Det sägs att avkok på humlerot ska vara bra som hårsköljningsmedel :)

Jonna_Häxlärling
2017-05-26 21:05
#4

Va trevligt att du skrev om det hä Nancyphant. 🙂 Jag har ganska långt hår också, men kom aldrig att tänka på det här. Tack så hemskt mycket! :)

-You had the power all along-

Bappho
2017-05-27 15:15
#5

#1 Sluta att klippa topparna helt och inte färga eller ha värma i håret.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Völse
2017-05-28 16:32
#6

#2 Nässelschampo kan hjälpa till att få tjockare hår. Funkar på vissa som en lätt permanent. Sägs vara bra mot håravfall.

Annons:
Dragonmind
2017-05-29 10:57
#7

Klart spännande.

Men hur gör man, rent generellt?

Då jag är en sådan person som gärna flätar håret, och försöker hitta på olika sätt, även om mitt hår inte är längre än strax under axlarna, tycker jag det låter spännande, men skulle nog vilja ha lite mer direktiv och förslag på hur det går till.

Jag är ny på hårmagi ^^

Nej uppriktigt. Jag är pånyttfrälst i ämnet om vi ska säga så ,så jag är fortfarande lite okunnig i det mesta annat än ytskrapet.

“Most witches don’t believe in gods. They know that the gods exist, of course. They even deal with them occasionally. But they don’t believe in them. They know them too well. It would be like believing in the postman.”
Terry Pratchett, Witches Abroad /Häxor i Faggorna

Juvela
2017-06-19 20:07
#8

Intressant! :D Funderade för ett tag sedan på det där med frisyrer och "häxeri", hade inte en tanken på att fläta in magi men nu när jag läst det du delade Nancyphant så känns det så självklart!
Jag har långt hår och brukar få riktigt långa flätor så här ska det flätas in magi kan ni tro! 😃 
Tack för tipset!

Sommarek
2017-06-20 08:42
#9

#7 Hur man gör beror sig nog på individen. Man kan antingen fläta in ett rent fysiskt föremål som du har bestämt har en viss egenskap (till exempel ett band eller en amulett), eller så flätar du helt enkelt håret med en viss intention.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: