Magi, formler och ritualer

En trollformel för att få ett magiskt mynt :)

2017-01-31 13:24 #0 av: Nancyphant

Här är en gammal trollformel för att få ett magiskt mynt som alltid återvänder till sin ägare: http://www.cyprianus.se/2017/01/31/ett-magiskt-mynt-som-alltid-atervander-till-sin-agare/

Anmäl
2017-01-31 13:51 #1 av: Loris M

Nu vill jag inte bli sån men jag undrar på vilket sätt är trollformeln användbar idag när det mesta betalas med kort och när mynt inte är värda något?

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-01-31 14:43 #2 av: Nancyphant

Hahaha ja det var en bra fråga! Man kan ju hoppas att det är ett guld- eller silvermynt så får man ut nåt av det i alla fall ;) 

Anmäl
2017-01-31 15:31 #3 av: Loris M

Skrattar

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2017-01-31 19:34 #4 av: synesthesia

Om vi tänker oss att formeln är ganska gammal så kanske myntet är ganska stort? Om det dessutom är i guld så är det kanske värt en del... Så om en blir kompis med Largus så kan en sälja myntet om och om igen och bli superrik!

Tror dock att jag skippar det personligen... :)

Anmäl
2017-01-31 19:44 #5 av: Nancyphant

Hehe du har nog en poäng där! Jag är alldeles för mörkrädd för att våga en sån grej, men det är lite kul kuriosa från vår gemensamma häx-historia :) 

Anmäl
2017-01-31 21:57 #6 av: tarantass

Frågan är om man inte borde kunna slippa omvägen över både mynt och kort i denna elektroniska tid. Som att kunna köpa genom magisk manipulation av betalningsapparatens svagströmskretsar även om man har glömt sitt kort. Men det kanske man inte borde skriva, det kan ju lätt leda till ohederliga tankar.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2017-02-01 09:59 #7 av: Nancyphant

Ohlala det låter som en helt annan typ av demoner behöver tas i tjänst då, typ olika virusprogram och spyware.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.