Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2508 ggr
Bella80
1/18/17, 10:35 AM

Förbannelse

Hej

Jag undrar om det finns någon förbannelse man kan utföra på en person?

Denna kvinna har vänt totalt mot mig efter en händelse. Hon har inte hört hela sanningen men har valt att gå på det lilla hon vet. Hon blir släkt med mig och jag har en liten dotter som hon påverkar. Jag vill att hon ska själv få känna av sveket, ensamhet osv. Jag vill mörka hennes vardag, vända alla hennes kompisar emot henne. Hur gör jag?

Annons:
OlgaMaria
1/18/17, 10:44 AM
#1

Du lär dig att förlåta och gå vidare. Inget gott kommer ur hämnd.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

setfree
1/18/17, 10:49 AM
#2

#0 Man blir rikligt välsignad när man förlåter någon och välsignar den. Jag har provat. Inte lätt, men rätt.

Välsignelsen vänder tillbaka till dig själv.

Om hon får veta att du förlåter henne finns möjligheten att hon ändrar sig. Annars finns risken för en upptrappning i en kamp som ingen av er vinner på.

Bella80
1/18/17, 11:09 AM
#3

Men till det är inte jag som ska förlåta. Finns det verkligen inget man kan göra?

synesthesia
1/18/17, 12:07 PM
#4

Du skriver "hon har inte hört hela sanningen", finns det någon möjlighet för dig att förklara detta för henne? Jag tolkar det som att spänningarna har uppstått pga missförstånd från hennes sida?  Jag säger absolut inte att en förbannelse är fel väg, men om det är möjligt att få alla kort på bordet innan så kanske det vore en bättre grund? OBS, utgår helt från det du skrivit nu, vet förstås inte allt om omständigheterna.

Har du erfarenhet inom utövande av magi? Om svaret är ja, så rekommenderar jag att söka runt på sidan, eller internet. T.ex. så finns det något som heter "mirror box curse" som kanske skulle passa i din situation? Annars finns det tips i flera trådar här om var en kan vända sig för att få hjälp av en erfaren utövare.

Bella80
1/18/17, 12:18 PM
#5

Hon har varit väldigt svartsjuk ända sedan dagen jag träffade hennes bror. När jag fick fina smycken tex så kunde typ alla i rummet titta helt fascinerat medan hon kunde bara titta med elaka ögon.

Jag har i flera år önskat att hon blir väldigt dåligt behandlad av sin svärmor då jag fick uppleva allt taskigt med hennes familj.

Mirror Case har jag aldrig hört talas om och hittar inget. Jag vill ha något som verkligen kommer att fungera. (vet att det inte finns garanti i allt). men jag vill bara göra det.

OlgaMaria
1/18/17, 12:28 PM
#6

Hur skulle din partner reagera på att du vill skicka en förbannelse mot hans syster? Han kanske också tycker hon och familjen betett sig illa, men vad skulle han tycka om detta? Att du känner ett sådant driv att komma med mörker in i hennes liv, är inte det roten till allt ont på vår jord? Att människor vill hämnas och svara ont med ont? Vad för gott kommer ur det? Det du beskriver är så oerhört vanligt, alltså den här typen av misstänksamhet och fiendskap när man kommer in i en ny familj. Men vill du att osämjan ska bestå för alltid? Ni kanske kommer vara släkt i flera decennier, vore det inte bättre om saker fick bli lite bättre för varje år? Det kommer inte bli det om du stannar i din bitterhet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Bella80
1/18/17, 12:57 PM
#7

Du har helt rätt OlgaMaria, vilken människa skulle tycka att det är ok. En gång i tiden sa jag till min man "varje gång jag ska behöva önska något så önskar jag och hoppas på att hans syskon får ett helvete med sina respektive.

synesthesia
1/18/17, 3:37 PM
#8

Tanken med en spegelförbannelse är att om personen försöker ge dig skit så reflekteras det tillbaka på personen. Du skulle kunna ta en liten kartong, klä insidan med speglar och lägga en lapp/docka med personens namn/någon tillhörighet i, och sen stänga lådan. Det är den fysiska biten, den magiska biten gissar jag på att en person som vill kasta en förbannelse redan har lite koll på. :)

Annars finns det en massa info på internet om förbannelser om du är ute efter något annat. Om du trots allt inte vill förbanna henne, så kan du ju börja med att skydda dig själv, till exempel sätta upp speglar runt dig  själv istället.

Sommarek
1/19/17, 11:30 AM
#9

#5 Mirror box, inte case. Sök på rätt fras så får du massor av träffar. En spegel funkar på så sätt att den är harmlös så länge hon inte gör dig något, men försöker hon sig på något så är det hon själv som drabbas av det.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Mortiscia
1/19/17, 2:53 PM
#10

Du kan som redan nämnts av synesthesia försöka reda ut missförståndet men om det handlar om en människa som i grunden är missunnsam eller ondskefull så kan du försöka låtsas som om hon knappt existerar, vara artig och hälsa vid familjemiddagar men absolut inte bjuda hem henne osv. Det må vara din mans syster men du har rätt till frid och ro i ditt hem och runt dina barn och de kan ses på så många andra platser. Om hon sedan tar konflikten längre och det påverkar era barn måste du/ni säga ifrån med enad front, det är er familjelycka det handlar om och den måste ni värna om.

Förbannelser med föremål, formler osv pysslar jag sällan med, jag använder mina egna inneboende krafter och tänker mig ondska mot personen i fråga. Det ska naturligtvis inte vara "mer våld än nöden kräver" om man säger så, alltså inte oproportionerligt i förhållande till situationen. Det innebär vilken intensitet man lägger i intentionen, hur många dagar man väljer att göra detta osv. och det ger då olika effekt. Innan någon protesterar vill jag påpeka att vi alla utövar magi på valfritt sätt och att man inte behöver ondgöra sig över detta.

Det finns också andra mentala övningar man kan prova, som inre bilder av att hon inte kan skada er, tänka sig henne i en ljudisolerad glaskupa osv. Du kan säkert hitta på egna bilder som fungerar för dig men ju mer invasiv den här människan blir i ert liv desto mer direkta metoder skulle jag föreslå, oavsett om det är samtal eller magi. Stort lycka till!

Bappho
1/21/17, 3:49 PM
#11

Om man förbannar någon som man har i sin omedelbara närhet och som redan är en problematisk person så kan visserligen en förbannelse kännas skön om det är hämnd man är ute efter, men det finns risk att man ger sig själv ännu större problem, för vad händer om livet skiter sig för en redan ostabil person, tror du? Ibland är det bättre att se till att de försvinner ur ens liv bara, tyst och stilla.

I vilket fall skulle jag se till att hålla personen långt ifrån mig :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Upp till toppen
Annons: