Annons:
Etikettallmänt
Läst 1275 ggr
Reanimator
12/28/16, 6:17 PM

Hjälp mig kontakta min bror

Hjälp mig kontakta min bror Hej, Jag förlorade min lillebror i en oerhört tragisk olycka som lämnade väldigt många berörda på olika sätt. Han var inte gammal. Sorgen är övermäktig. Jag har målat upp ett händelseförlopp i huvudet som jag vet är faktamässigt fel på många sätt, men jag har svårt för att få bort det (falska) bilderna. De finns med mig i mina drömmar och jag påminns ständigt om det. Jag tror att han har det bra nu, men jag behöver någon slags mening med det hela och en förklaring till varför det blev som det blev. Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag svarar gärna på frågor, men de mer personliga tar jag bara på PM. Jag behöver verkligen hjälp. Alla obesvarade frågor driver mig längre och längre ner i sorgen och saknaden. Tack på förhand.

Annons:
[dynamitella]
12/28/16, 6:50 PM
#1

Snälla. Vänd dig inte till lurendrejare i sorg <3 Hoppas att din sorg lättar med tiden.

Aleya
12/28/16, 7:08 PM
#2

Vid död är det alltid svårt att acceptera det som skett. Och särskilt om det är en olycka som skett. Så börja med att komma över chocken innan du börjar gräva i dessa saker. För det kan göra mer skada än nytta. Förstår om det inte är det svaret du vill ha, men börja med att låta detta sjunka in istället för att söka svar hos sk medium. Och känns sorgen så tung så du inte orkar bära den så sök hjälp via sjukvården med kurator exempelvis.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sommarek
12/29/16, 10:18 AM
#3

Jag beklagar sorgen. 🌺

Har du försökt att helt enkelt sitta på en lugn plats och försöka prata med honom och se vad du får för intryck? Ibland behöver det inte vara konstigare än så.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
12/31/16, 7:37 PM
#4

#Beklagar din sorg!

Här på HiF kan vi tyvärr inte hjälpa dig med det du önskar men jag hoppas du hittar den hjälp du vill ha någon annanstans.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
1/1/17, 12:05 PM
#5

#1 Även om det finns en massa lurendrejare här i världen som inte backar för att utnyttja andra i sin väg för egen vinning, så finns det också trosfrihet. Tror man på ett liv efter detta så har man också rätt att göra det och dela den tron med andra.

Religiösa eller icke religiösa livsåskådningar är båda just det och inga absoluta sanningar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

annsofairy
1/2/17, 1:47 PM
#6

Hej,

visst kunde du kontakta honom ifall han gick inte redan i ljuset.

Ett medium skulle jag inte rekommendera, det är alltid farligt p.g.a. de vet ju inte själv med vem de kommunicera.

Ett professionellt medium kommer inte över "en antagande" om vilken id-entitet det handlar om. 

Vissa medium som kan, jobbar ibland medveten eller omedveten också för den mörka sida.

Därför kan du inte utesluta att någonting annat som är inte så snällt är inblandat.

Ifall att din beslut står fast att kontakta honom kör bara inte "Anden i glaset" kör istället med EVP som är inte så farligt.

Men tänk att du måste vara stabilt för att jobba med EVPn

I slutändan måste du släppa honom.

Beklaga sorgen!

http://www.leopoldreport.com/FRITTE.html

https://sv.wikipedia.org/wiki/Instrumentell_transkommunikation

http://www.adlibris.com/se/bok/min-van-pa-andra-sidan-boken-om-friedrich-jurgenson-som-upptackte-rostfenomen-fran-en-fjarde-livsdimension-9789185044122

https://www.youtube.com/watch?v=JIFRLXy_rcI

Annons:
dennas
1/3/17, 7:51 PM
#7

TS

Jag beklagar din sorg och smärta.

I det du skriver så berättar du att du sitter fast i vrångbilder och minnen som inte stämmer med fakta. Hrm. Då tänker jag att det kanske är bättre att börja med dina egna minnen och upplevelser. Kan du göra det? För jag tänker att det kanske blir svårt för dej att tro på/lita på/förstå det som din bror säger om du får kontakt med honom. Alltså att dina tvistade minnen skulle ställa sej i vägen för den sanning du så innerligt söker. (Jag säger inte att jag har rätt i det här, utan det är mer en reflektion jag gör.)

Hoppas att du hittar ett sätt att hantera din sorg!

Reanimator
1/4/17, 8:41 PM
#8

Tack, Chocken har lagt sig och det har gått en tid sedan det hände. Jag söker inte alla svar. Jag tror inte att det är meningen att vi ska förstå eller veta allt, men det finns luckor i händelseförloppet som jag tror att jag behöver fylla (så gott det går). Jag får hjälp i min sorg, men den hjälpen når ju bara till en viss gräns. Jag kan hantera vardagen idag, men bilderna från den dagen (både de sanna och min fabrikerade version) gör att jag aldrig kommer till ro. Jag är inte ute efter en enkel lösning på att sluta sörja. Sorgen är ett måste och något man måste lära sig att leva med. Jag antar att en kontakt hade varit svaret på det alla vill ha; att den skräckdagen inte var slutet. Att han är med oss och att vi kommer ses igen.

Aleya
1/4/17, 9:41 PM
#9

#8 du säger att det var en olycka som tog din brors liv. Och att du vill fylla luckor. Då kanske polisrapporten är till hjälp för dig. Så kan du se förloppet i ett större perspektiv. Du vill veta om livet fortsätter efter döden. Det kan väl ingen svara på egentligen. Utan det är ju vad du själv tror.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

dennas
1/5/17, 12:56 AM
#10

#8

Aha! Jag förstår.

Kvar blir då att antingen söka nån om kan få kontakt med de döda, att lära dej att själv kontakta din bror eller att låta "tiden läka alla sår". Sistnämnda kan kännas svårt och egentligen läks aldrig såren av sorg, men man lär sej att leva med dem. 

Har du nån religiös/andlig hemvist, som du kan utgå ifrån om/när du eventuellt söker nån som kan hjälpa dej? Hur tänker du dej eftervärlden? Genom att besvara dessa frågor så kanske du kan snäva in var du vill leta. Annars riskerar du att få för mycket att välja mellan, eller blir du aldrig  nöjd med svaren, eftersom du kanske tvivlar på att svaren är äkta, så att du måste söka vidare…

Upp till toppen
Annons: