Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 2168 ggr
Marish
2016-11-21 09:45

Häx-verksamhet

Hej häxor, Jag är ny här på iFokus, försöker lära mig hur forumet funkar överlag…så snälla ha överseende med mig om jag klantar till det. Blev hursomhelst medlem på grund av häxforumet här:). Har varit praktiserande häxa i lite drygt ett år, men fick insikten långt tidigare, har iaf mest jobbat i min ensamhet under det senaste året, jag funkar lite så att jag behöver "göra min grej" på egen hand till en början. Har med andra ord inte varit särskilt aktiv i några forum för häxor, i synnerhet inte i några svenska. Nu har det i alla fall kommit sig så att jag och min lilla familj kommer att flytta ut på landet inom kort, med en eventuell tillgång till "överblivna" lokaler, och i och med det började en tanke växa om att eventuellt starta upp någon form av liten mötesplats för häxor och andra hedningar( Smålandstrakterna)Jag tänker mig någon form av litet café/tempel/butik för häxpryttlar. Jag är inte så mycket ute för den ekonomiska vinningen mer än att dra in så pass att det hela ska kunna bedrivas, det är mer gemenskapen och möjligheten att lära sig av varandra jag har i sikte. Så vitt jag har förstått så är det inte helt lätt att träffa likasinnade i Sverige Så jag undrar lite vad ni allmänt tror om en sådan här ide? Ni som har lite koll på läget menar jag? Kan det finnas ett intresse?

Annons:
Nacilia
2016-11-21 11:57
#1

Jag kommer i alla fall och hälsar på om det ligger i Småland. Bor inte så långt bort i så fall :)

Marish
2016-11-21 14:06
#2

vad kul att höra Nacilia:) tänkte väl att några häxor måste finnas neråt landet också!

Sommarek
2016-11-21 15:30
#3

Det låter absolut intressant! (Jag bor visserligen en bit bort, men misstänker att Småland har ganska gott om häxor.) Jag tror dessutom att det är en bra tid för liknande grejor nu, när både häxor, gudinnetroende och andra börjar komma ut ut garderoberna allt mer. En väninna till mig startade för några år sedan en butik mitt ute på landet, på en plats det är lite knivigt att ta sig till om man inte har bil, och jag undrade hur det skulle gå; liten butik, nischat område och svårt att komma dit - men det blev en stor succé och fortsätter att gå bra, så jag tror verkligen inte att din idé är omöjlig. Lycka till om du bestämmer dig för att sätta igång!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Marish
2016-11-21 18:20
#4

Sommarek: Det låter ju verkligen kalasbra, hade samma funderingar över just det där med att man befinner sig ute på landet och att det ändå är ett nischat område, så det är ju superkul att höra att det har funkat bra för din vännina! Roligt att höra också att intresset för de här inriktningarna växer, jag har inte vart med på spelplan så länge så jag vet ju inte riktigt hur det såg ut tidigare men har iaf förstått att det definitivt var i mindre skala än nu. Härligt tycker jag att fler är intresserade och dessutom vågar. Och tack för lyckönskningarna:)

Aconite
2017-04-15 09:55
#5

Hur går det med planerna om en mötesplats Marish? 

Jag tycker att det låter som en utmärkt idé och hade gärna besökt dig.

Marish
2017-04-21 20:29
#6

Aconite, kul att höra att man har eventuella framtida besökare! Planerna går sakta men säkert framåt, har fått upp en liten webbutik med esoteriska prylar till att börja med, som en plattform i väntan på flytt. Stället vi hade siktat in oss på blev vi tyvärr snuvade på så nu letas det annat boende med lämpliga extra lokaler av något slag, så planerna kvarstår ☺

Annons:
Aconite
2017-04-22 09:04
#7

#6 Vad kul att du kommit igång med webshop! Det är tråkigt när husköp inte går som man hoppats, jag håller tummarna för att rätt ställe ska dyka upp snart.

Marish
2017-04-22 16:55
#8

Tack! Det behövs nog☺

misswolfi66
2018-10-09 16:42
#9

Hej Jag bor oxå i Småland och hade gärna träffat likasinnade. Maria misswolfi66

Upp till toppen
Annons: