Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1602 ggr
[Vargkors88]
2016-10-24 19:47

Elakt väsen eller bara trasig?

Hej, jag har ibland lite svårt att uttrycka mig i text plus att jag nu när jag skriver detta har jag tung ångest och har lite svårt att fokusera tankarna, men ska göra mitt bästa. Jag har sedan tonåren haft problem med depression och panikångest, och nu börjar jag närma mig 30. Hade min första karatefylla när jag var 13 och började sedan röka hasch och pillertrilla, kunde bara umgås med folk om jag var påverkad av något. Sedan när jag blev 17-18 började jag hänga med fotbollshuliganer och skinheads så då inget mera knark, men stora mängder alkohol istället. Jag har tappat räkningen på alla gånger jag suttit i fyllecell. Mina baksmällor innefattar hallucinationer, höra röster, skakningar och paranoia mm. Nu har jag varit nykter i ca två år och har gått hos psykoterapeut och lärt mig kbt för min socialafobi. Nu har ni lite bakgrundsfakta om mig. Så nu till nutiden. Jag isolerat mig så gått jag kunnat, bor i en liten stuga i skogen, jobbar måndag till fredag, gömmer mig när helgen kommer. Jag spenderar tid ute i skog och mark så mycket jag kan för det är där jag trivs bäst och jag tror att naturen har läkande kraft, jag brukar ofta prata med skogen och dess invånare för det känns som man inte blir stämplad på samma sätt som man blir av människor. Jag brukar också prata med djur även fast de inte direkt förstår vad man säger så känner dem av. Jag har i många år kännt att något har förföljt mig, kan dock inte sätta fingret på vad och nu är jag är nykter och fortfarande dras med ångest/depression och självmordstankar. Jag har kommit på mig själv med att vid flera tillfällen ha en diskussion med någon när ja är påväg att somna, som jag då förstunden är helt övertygad är en demon, men när jag vaknar kommer jag knappt ihåg vad vi pratat om jag kan inte riktigt avgöra om det är fantasi eller vad det är. Kan det vara så att något väsen har klammrat sig fast vid mig någon gång i mitt liv eller är jag skadad av ett taskigt leverne? Jag pallar snart inte mer. Om det är en ande av nått slag, hur tar jag reda på vad det är för ande och hur blir jag av med den? Alternativt hur får jag den att sluta plåga mig?

Annons:
Manutar
2016-10-25 06:40
#1

Hej!

Det är svårt att säga vad det handlar om så här via nätet utan att träffa dig.  Det kan vara vilket som och både och. Har ag rätt om jag antar att du inte har mycket erfarenhet med magiskt utövande, kontakt med olika väsen eller botekonst? Även någon som var erfaren skulle jag råda att kontakta någon annan i denna situation; någon som har erfarenhet och går stadigt med båda fötterna på jorden Alltså inte bara ser andar och demoner överallt. Någon äldre shaman tex. Själv känner jag tyvärr inte till folk i Sverige, kanske nån annan kan rekommendera någon. Om du bor i Finland så kan jag möjligen hjälpa till. Hoppas du får hjälp snarast!

vikingadotter
2016-10-25 08:12
#2

Vad säger din magkänsla dig? Jag vet att det kanske inte är det raka svar du vill ha, men intuitionen är ofta A och O. Känner du dig trygg och omhändertagen efter dessa nattliga samtal? Eller känner du dig mer ångestfylld? Mellan vaket och sovande tillstånd sägs det ju att vi får som bäst kontakt med 'den andra sidan'. Har du provat att meditera? Det är ett bra sätt för att få bättre kontakt med ditt högre jag, och din intuition. Jag håller med ovanstående, att ta kontakt med en jordad person kan vara en bra idé. Kanske finns det ett medium eller healer i länet där du bor som kan ge lite tydligare svar, och som kan erbjuda vägledning. Ta hand om dig <3

dennas
2016-10-25 10:19
#3

Oj, vilken svår bakgrund och tillvaro! Håller med om att det inte blir lätt - eller ens rätt - att svara så här på ett internetforum. 

Har du nån religiös och/eller andlig hemvist? Där kanske det är lättast att börja söka svar och hjälp?

Känner du till fenomenet hypnagoga hallucinationer? :
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnagog_hallucination

 Var rädd om dej!

[Vargkors88]
2016-10-25 20:07
#4

Manutar, Hej. Du antar rätt jag har i princip ingen erfarenhet när det kommer till dessa saker. Ett medium eller en healer kanske, jag ska försöka kolla upp det i Sverige först, men om inte det funkar får jag kanske planera resa. Vart bör man resa för att hitta en shaman? Tack ☺ Vikingadotter, Dessa samtal är väldigt diffusa, men jag skulle nog säga att jag inte känner ångest då förstunden eller efter för den delen heller, snarare fundersam. Jag kan testa att försöka lära mig att meditera, är väldigt tankspridd av mig även när jag har bra dagar. Tack ☺ Dennas, Jo det har varit lite kaos, men jag har några roliga och bra minnen också. Nej inte direkt men folktro typ, jag söker fortfarande min andlighet, jag vet inte riktigt vart jag hör hemma på den fronten. Hypnagog hallucination har jag inte hört om förut, kan stämma jag ska läsa på om det! Tack☺

NiklasTyreso
2016-10-25 22:13
#5

Jag tror du bör ta psykiatrisk hjälp för din depression och ångest. Hjärnan behöver social stimulans så när du isolerar dig skapar din hjärna egna sociala upplevelser av en demon. Kul sociala aktiviteter skulle du må gott av. Naturmedicin mot depression och ångest är ex johannesört, käringtand eller vänderot, men sök först hjälp av sjukvården.

dennas
2016-10-26 18:44
#6

Ibland kan man bli hjälpt av en hobby som utmanar de destruktiva tankarna. Till exempel att måla, skriva eller på annat vis skapa med händer eller huvud. :-)

Annons:
dennas
2016-10-27 11:27
#7

Detta är ett hugskott, men jag fick en ingivelse om att du skulle tycka om att studera fäboddrift i gamla tider. Det livet och forskningen därom kanske skulle intressera dej i ditt nuvarande liv…

Manutar
2016-11-04 08:08
#8

#4 Jag använde titeln shaman lite dumt…Det var för att jag direkt kom att tänka på två  personer här i Finland som möjligen skulle ha kunnat hjälpa dig, de kallas shamaner och har lång erfarenhet. Du kan hitta sådana personer i princip var som helst, man behöver inte alls resa till nåt specifikt ställe!

Hur har du det nu? Har saker gått framåt för dig? Om du vill kan du sända mig pm så kan jag kanske försöka  hjälpa lite på vägen.

#5 TS skrev i sitt första inlägg att denne går/gått hos psykoterapaut.

annsofairy
2016-11-04 11:32
#9

@Vargkors88

Upp till toppen
Annons: