Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1627 ggr
Ravenna
8/8/16, 9:44 PM

Att använda en pendel

Hur använder du en pendel för divination, om du gör det? Här är ett blogginlägg jag skrev idag, som beskriver hur jag själv arbetar med pendeln. :-)

http://kattenochkvasten.se/att-anvanda-en-pendel/

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Annons:
Ghosthunter
8/15/16, 8:29 AM
#1

Tack, detta med pendel är inte så lätt som man tror. Det svåra tycker jag är att veta om den svarar på ens fråga eller om den mäter naturliga energier och jordstrålningar, samma sak gäller med sökpinnar/slagruta. Men har märkt att pendeln brukar ha en förmåga att visa korrekt när jag ber den peka ut en riktning (om man t.ex letar efter ett försvunnet föremål, så brukar den kunna finna det)🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ravenna
8/16/16, 6:25 PM
#2

#1 Jag kan förstå hur du menar. Jag har själv inte upplevt den svårigheten, jag är noga med att alltid "dubbelkolla" pendeln med frågor innan jag börjar. Om pendeln börjar reagera/röra sig konstigt på sätt som inte stämmer med rörelserna för ja och nej så tar jag det som ett tecken på att det är något annat den snappar upp.

Jag upplever att mycket handlar om intentionen och hur man använder pendeln. Hur brukar du göra när du ställer frågor?

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Ghosthunter
8/16/16, 8:08 PM
#3

Lite av uteslutningsmetoden med andra ord.

Jag kollar också innan vad som är ett JA och vad som är ett NEJ. Sen ställer jag helt enkelt bara en fråga som pendeln kan svara JA och NEJ på.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ravenna
8/17/16, 2:15 PM
#4

#3 Då gör vi likadant. Jag brukar dessutom hålla pendeln över min vänstra handflata när jag ställer frågor, det verkar fungera bäst så.🙂

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Ghosthunter
8/17/16, 7:17 PM
#5

Ja, då är vi ännu mera lika…..jag håller pendeln över vänstra handflatan också😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ravenna
8/18/16, 1:50 PM
#6

😃

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: