Annons:
Etikettallmänt
Läst 740 ggr
Valkyrija
8/1/16, 10:05 PM

Coven

Hej på er!
Jag söker efter någon med relativt stor kunskap om covens och hur de fungerar. Har en allmän fråga kring ett covens uppbyggnad. Förstår att det kan se olika ut såklart men ja, någon här som har kunskap kring covens? 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Sommarek
8/1/16, 10:24 PM
#1

Jag har hunnit få lite koll, vad är det du funderar på?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Valkyrija
8/1/16, 10:48 PM
#2

#1 Tack! :)
Tanken är att jag och en tjej med minimal kunskap tillsammans ska starta ett upplärande coven. Vi ska alltså egentligt vara en liten grupp med "nya" häxor som vill lära oss mer och gör detta tillsammans genom att tillsammans leta information, diskutera osv. Planerna är inte helt klara men vi som startat covenet, kan vi vara överprästinnor utan att ha fått titeln på något sätt? Alltså nu är det inte ens säkert att covenet kommer att ha några direkta "ledare" men kan man ta sig an rollen utan att ha fått titeln överprästinna? 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ganna
8/2/16, 12:17 AM
#3

Det beror på vad du menar med "kan". Översteprästinna/prästinna är inga skyddade titlar, så rent praktiskt kan ni ta dem.

Men om syftet är att framstå som seriösa och bli tagna på allvar, då är det ingen bra idé. Att tillskansa sig ett laddat ord och tro att det automatiskt gör att man blir det man kallar sig, funkar inte. Dessutom, den dagen du verkligen på ett sätt eller annat, är prästinna - skulle det då inte kännas rätt fånigt att ha tagit dem när ni inte kan särdeles mycket (vad jag kan utläsa i din trådstart)?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
8/2/16, 8:17 AM
#4

En tanke är att göra det i en studiecirkelform. Då måste man ju inte ha en speciell titel för att fungera som ledare, utan kan vara ledare för en grupp gelikar med samma intresse. Fast jag vet inte hur ett studieförbund skulle ställa sej…

Valkyrija
8/2/16, 10:21 AM
#5

Tack för era svar! Nej alltså det var bara en tanke då jag inte har någon aning om hur vi ska göra på den fronten. Känner väl egentligen inte att överprästinna passar oss som inte är vidare kunniga men ja… Som sagt, en tanke bara så tack för era svar! 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
8/2/16, 11:48 AM
#6

#4 Det var en smart idé faktiskt men vi ska göra det online så folk från hela sverige kan vara med. Det blir ju inte ett traditionellt coven heller men vi börjar såhär så får vi se vart det leder 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Sommarek
8/2/16, 9:29 PM
#7

Det finns de som menar att Överstepräst/-inna mest är en administrativ titel, som innebär att man ansvarar för att saker blir gjorda, även om man inte gör det själv utan delegerar uppgifter. De flesta förväntar sig nog dock att man ska kunna leda en ritual/andlig upplevelse för andra personer. Varför inte börja det hela som en slags studiegrupp och se vad som växer fram ur det?  Kanske får ni medlemmar som är kunniga och kan axla den rollen, kanske växer ni som ledare tills ni känner er bekväma med titeln, etc?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: