Annons:
Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1125 ggr
Ghosthunter
8/1/16, 9:31 AM

Naturväsen och knytt

Jag ska åka upp till Finnskogen här i Värmland och jag vet att det förekommer mycket naturväsen som t.e.x Vittror, älvor, tomtar, vättar, skogsrå där uppe i vildmarken. Problemet är mest att jag har svårt att förnimma dom. Är det nån som har tips på hur man kan locka fram dom? (om det nu går?) Vart ska man titta efter dom? speciell tidpunkt under dygnet?…etc..etc. Åker på onsdag morgon, så vore tacksam för svar innan dess!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Bappho
8/1/16, 1:43 PM
#1

Mitt bästa tips är att vara ensam i skogen/vildmarken, gärna från skymning till gryning.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Manutar
8/1/16, 3:48 PM
#2

Prova att titta genom nåt litet hål, ett kvisthål tex. Eller böj det framåt och titta upp o ner mellan dina ben. Dessa två sätt och andra liknande där man ändrat på vanliga sättet att se på, kan åstadkomma att man ser saker utöver det vanliga. Annars tycker jag Bapphos tips är värt att följa.

Ghosthunter
8/1/16, 7:14 PM
#3

Tack för tips!🙂 Jag ska åka själv och där uppe kan man gå omkring utan att märka av omvärlden hur länge som helst, så lugnt och skönt är det.

#2 Vilka väsen är så små, förutom älvorna?

Tomtar har jag iofs sett, men bara med min mediala inre syn.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Manutar
8/29/16, 3:41 PM
#4

#3 Du missdörstod nog lite… Om du kikar genom ett litet hål så ser du ju också stora saker, eler hur?

Hur gick resan? Stötte du på nå naturväsen?

Ghosthunter
8/29/16, 5:09 PM
#5

#4 Ja, det gjorde jag nog. Resan gick bra,  jag såg inga naturväsen, men jag hade en känsla av att vara iakttagen av olika väsen i alla fall och sen spöken också, naturligtvis. Var på gamla hemsökta platser!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: