Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1971 ggr
[Sofiepropp]
7/21/16, 12:27 PM

Fråga om missfall

Blev våldtagen för lite sen och blev gravid trots minipiller men är på för ung för detta och så vill jag inte behålla pga hur ja blev det. Kommer inte behålla under några omständigheter även fast det är något skapat av moder jord och så och undrar om jag kan göra något själv där. Ogillar sjukvården och vill inte behöva göra abort, men om det inte går att göra med magi på något sätt så måste jag. Men är väldigt tidigt ff så vill först ge magi en chans. Känns så hemskt att fråga, men någon som vet?kan? Känns mer naturligt och rätt att ta magi för att ge tillbaka till moder jord än att göra det vis vården om det nu kan gå.

Annons:
Maria
7/21/16, 12:44 PM
#1

Du kan inte göra abort med magi och du behöver snarast uppsöka vården för att göra en abort så tidigt som möjligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sofiepropp]
7/21/16, 2:36 PM
#2

Blir dit jag vänder mig om jag måste och är väldigt väldigt tidigt fortfarande så ingen panik. Ville bara hellre lösa det på naturligt sätt istället för genom vården Visst, går det inte med magi så har jag inget val men om det ens finns en liten chans så hade jag helst velat försöka det innan jag när det andra valet…

[Sofiepropp]
7/21/16, 2:39 PM
#3

Alltså inte så att jag skulle testa magi och sen i godan rå vänta och hoppas på det bästa. Absolut inte. Vill bara se om jag kunnat försöka lösa det själv först.

Bappho
7/21/16, 5:21 PM
#4

Du menar att du önskar du fick ett tidigt missfall istället?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
7/21/16, 7:47 PM
#5

Om det fortfarande är tidigt kan du förhoppningsvis fortfarande göra en medicinsk abort och slippa skrapa - sök vård snarast.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
7/22/16, 12:56 AM
#6

En abort är ett framkallat missfall, vilket valet av magi ändå också skulle vara. Detta kanske låter hårt, men det är inte så jag menar: det enda naturliga med ett magiskt missfall är att fostret dör, precis som vid en abort.

Jag tänker att det skulle vara bra för dej att vända dej till vården av flera skäl, inte bara att få göra en säker abort. I vården kan de se om du har fått skador, om du har smittats med eventuella sjukdomar och så kan de erbjuda dej stöd. En våldtäkt kan ge skador på många sätt…

Var rädd om dej!

Annons:
[Sofiepropp]
7/22/16, 4:27 PM
#7

#4 Ja, eller jag hade hoppats kunna göra ett missfall med hjälp av magi men går det inte så är abort nästa på listan. #5 ja, det är tidigt och därav att jag skulle vilja få svar snabbt så jag kan välja hur jag ska agera för tänker inte vänta längre än nödvändigt. #6 jag är fullt införstådd med det med jag hade hellre velar göra det med magins/naturens hjälp än via kemisk väg. Måste jag det så måste jag med om jag kan välja något annat så är det väl mitt val? Vet att båda blir sak samma som abort. Är inte det de handlar om. Och hjälp kan jag få ändå, är inte heller det det handlar om. Känns som att ni inte tror att jag tar detta på allvar eller har tänkt igenom det, men det har jag. Detta är något som jag skulle vilja försöka innan jag näste vända mig till kemisk väg och om det är så att man inte kan eller vill hjälpa till så är det var och ens val precis som detta är mitt val. Är inte intresserad av att slösa tid på att försvara och debatera detta. Då har jag inget här att hämta… Allt jag vill är att få en chans att på ett sätt som känns mer rätt för mig återge det som kommit från moder jord. Detta för att det känts bättre för mig. Svårare än så är det inte.

Bappho
7/22/16, 5:01 PM
#8

#7 Jag personligen dömer inte dig och jag förstår hur du tänker, men som praktiserande häxa väljer jag att inte ge dig några magiska råd i den här frågan då det för mig känns helt fel.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
7/23/16, 8:53 PM
#9

#7 Det handlar inte om att döma eller tro på utan på att försöka förklara att magi inte kan lösa precis vad som helst, på en gång, och att det finns bättre sätt för dig att få den hjälpen du söker. Att inte få det svar man vill ha betyder inte att du inte tas på allvar.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

NiklasTyreso
7/24/16, 12:33 AM
#10

Kvinnor har i alla tider tagit gifter och medicinalväxter där tanken ofta varit att förgiftningen skulle vara så kraftig att fostret dog men inte så kraftig att kvinnan dog. Var rädd om dig och ta hjälp av sjukvården som är mycket säkrare.

[Sofiepropp]
7/24/16, 5:39 AM
#11

Inte så att jag tror alla dömer mig, vara den känslan jag fick från något håll. #8 det är helt okej, respekterar ditt val. #9 Tror inte heller att magi kan lösa alla problem. Vet personligen inte riktigt hur mycket man kan göra med magi. Därav frågan då jag hellre velat göra det naturligt om det går. Går det inte har jag inget val. Och är inte så att jag inte tror att jag inte tas på allvar för att jag inte får de svar jag vill ha, men vill hellre ha svar som är svar på frågan än att få andras åsikter om lösningar på problemet eller att jag borde tänka på ett annat sätt. Är inte det jag söker. Då kan man svara antingen som Bappho, eller att man inte vet, eller att man inte vill, eller låta bli att svara helt, om du förstår hur jag menar, #10 Är inte det jag är ute efter. Hade inte tänkt att förgifta mig eller göra något som utsätter mig för fara så. Min önskan är delvis att kunna utsätta mig för minsta möjliga risk för det finns onekligen risker med aborter också. Finns ju de som aldrig kan bli gravida efter en abort.

Mortiscia
7/24/16, 9:28 AM
#12

Det finns som sagt örter som kan hjälpa, och då använder jag den termen väldig löst. Det finns örter som inte är särskilt giftiga men som kan (återigen mycket löst uttryckt) framkalla ett missfall/spontan abort. Det man måste förstå då är att förr i tiden när man inte kunde (vi hade inte de medicinska kunskaperna) eller "fick" göra abort pga sociala konventioner var kvinnor desperata och gjorde i princip vad som helst då ett barn utanför äktenskapet innebar både det ena och det andra problemet i ens liv. De använde alltså örter inte för att det var en säker metod, alltså varken för dem själva eller för att det skulle lyckas, utan för att det var en metod som eventuellt kunde fungera, en "hail Mary" som det heter på engelska, ett sista hopp. Dessvärre dog många kvinnor i processen, eller så misslyckades man, men de tog hellre den risken än att behålla ett barn. Det är inte ens säkert att det fungerar öht tidigt i en graviditet och ju större foster desto större risker och smärta.

Idag har vi utmärkt sjukvård där man kan garantera önskat resultat och det borde i denna situation vara ditt första och enda alternativ! Ju förr du gör det desto bättre, ju senare metod man måste använda desto smärtsammare blir det bara. Att försöka göra detta på egen hand blir inte bättre på något sätt, varken för din kropp, för eventuella komplikationer eller för själva utdrivandet. Om du gått ett visst antal veckor så måste (och då menar jag MÅSTE) du in till sjukhuset i vilket fall för att skrapa ur resterna och kontrollera så du är frisk.  Du säger att det fortfarande är väldigt tidigt men du bör redan nu minst vara i vecka 3 och den första gränsen för olika metoder går vid vecka 6 så du har inte lyxen att vänta hur länge som helst. Förstå att vi försöker hjälpa dig så bespara dig själv en massa bekymmer och chansningar och uppsök en läkare imorgon bitti!

[Sofiepropp]
7/24/16, 12:55 PM
#13

#12 Tänker som sagt inte förgifta mig eller ta några såna risker. Det är inte vad jag personligen skulle kalla magi. Och nej det är inte så långt gånget och tiden är redan bokad tid, men det hindrar inte mig från att fråga om en lösning som känns bättre under tiden jag väntar. Men som sagt, är inte så att jag tänker utsätta mig för någon fara eller prova desperata grejer. Allt jag undra var om det finns magi som kunnat hjälpa till och antingen är svaren nej eller också är det bars inte någon som vill hjälpa mig. Vet inte vilket eller om det är båda, men verkar ju inte få någon hjälp här ifrån…

Annons:
Ganna
7/24/16, 4:43 PM
#14

#13 Om det finns en vanlig lösning är det onödigt att ta till magi, helt enkelt.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
7/25/16, 11:43 PM
#15

Du kan ju alltid be de makterna du tror på, vänder dig till, om den hjälpen du behöver.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Sofiepropp]
7/26/16, 1:46 AM
#16

#14 Där har vi olika syn på saken. För mig är inte abort en vanlig sak utan en sista utväg med risker. #15 Gjorde det här om dagen. Har däremot inte praktiserat så jätte länge så därav att jag tänkte jag kunde frågor om råd från mer erfarna individer. Men tack för förslaget.

Ganna
7/26/16, 10:01 AM
#17

#14 "Vanlig" som i "inte med magi".

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[Sofiepropp]
7/26/16, 11:21 AM
#18

#17 Förstod att det var så du menade men resonerar fortfarande annorlunda. Tycker inte det är fler eller onödigt att använda magi istället för "vanliga" sätt till saker där magin känns som ett naturligare sätt att lösa det, men vi resonerar uppenbarligen olika här.

Sommarek
7/26/16, 8:59 PM
#19

#18 Att göra något med magi, framför allt att försöka ändra något inne i kroppen, kräver erfarenhet och kunskap, och det kanske man inte hinner skaffa sig innan det är för sent i de här tillfället. Det är lite som att lägga ner åratal av hård träning på att kunna släcka ett ljus med tanken - det går säkert, men varför ska man lägga ner så mycket tid och energi på något som du kan göra med handen på under en sekund?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

dennas
7/26/16, 10:32 PM
#20

Tror inte att det finns nån "kvick-fix" med hjälp av en "snabbkurs" i magi för det problem du anger. Tänker dock att #15 ger ett gott råd som kanske skulle vara snabbaste alternativa vägen för dej. Om det finns en annan väg för dej, kanske den kan visa sej via bönen.

Eller vill du att nån annan ska utföra magin? Då gäller det att söka efter nån som du känner att du kan lita på, vilket kan vara nog så svårt i din sits. Du har begränsad tid på dej…

Tänker att det kanske finns nån mening med att du får så mycket omtanke och motstånd på en och samma gång?!

Annons:
[Sofiepropp]
7/27/16, 12:58 PM
#21

Jag har varit praktiserande x antal år nu så är inte så att jag vaknade upp och tänkte att idag ska jag se till att bli häxa på en dag för att framkalla ett missfall. Absolut inte. Jag vet mer än väl att det inte är någon snabbkurs eller så Jag trodde jag vände mig till andra häxor i hopp om råd om de kanske visste något här inte jag kunde för att kunna ta till i en situation som min. Och jag har övervägt att be någon annan göra det, men det var det absolut första jag avfärdade. Det är en sak att dela tips och rådgör att en annan häxa ska kunna utföra önskad formel eller ritual (oavsett om det handlar om att tända ljus eller att avsluta en graviditet. Detta är något som jag inte vill be någon annan genomföra bla för att jag inte vill att någon annan ska behöva vålla något levande skada för min räkning. Och samtidigt att jag själv vill varades som bär ansvaretfullt ut för det fullt ut. Men det verkar inte som att här finns något intresse av atth jälpa mig. Kan tyvärr inte säga att det känns som så mycket omsorg och ärligt så ångrar jag att jag skrev något överhuvud taget. Och jag vet att det är ert val om ni hjälper eller inte och vill man inte så är det okej, men snälla visa lite respekt för mig som person med möjligheten till mina egna val.

Sagaliten
7/27/16, 12:59 PM
#22

Som jag förstår det så tänker jag att det inte är så konstigt att det uppfattas som det gör av Sofipropp, Är en utsatt situation redan från början där känslan av att frågan efter hjälp inte tycks få svar, så förstår om hon känner sig påhoppad även om inte det varit syftet.

Ligger väl lite i fria viljan och viljan att försöka använda sina magiska kunskaper och förmågor för att kunna försöka detta, men där hon ber om hjälp för att försöka göra det efter absolut bästa förmåga.

Jag förstår det inte som att detta handlar om någon som pga detta bestämt dig för att nu ska jag lära mig magi för att lösa problemet utan snarare som att hon redan är aktiv inom det hela men att hon söker stöd och råd i utförandet

Känns lite som att det svaras med privata åsikter vilket kanske inte är konstigt att det tas som påhopp eftersom det leder till en käsla av att ens beslut inte respekteras vilket är ännu känsligare efter en sån här händelse

Är själv ny så har inget att erbjuda i form av råd. Saknar helt kunskapen, men hoppas du finner det du söker

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

dennas
7/27/16, 4:46 PM
#23

#21

Jag förstår att du inte har det så lätt just nu, och jag avundas dej verkligen inte. Det måste vara hemskt.

Samtidigt  tänker jag att det är synd att du upplever att vi inte tar dej på allvar och att vi inte vill hjälpa dej.

Kan bara berätta från min synvinkel, och då är det så här:

Du har bara varit medlem sen  21 juli. Du har inte gjort nån presentation av dej själv. Din beskrivning av ditt dilemma och vad du vill göra är vag. (Men jag förstår att du inte kanske har fokuserat på den biten, när du har velat söka din alternativa väg.) Dock lämnar detta oss till att försöka besvara och hjälpa dej utifrån vad vi vet…

Vi har kanske inte strukit dej medhårs, men vi har verkligen försökt att svara dej efter vårt samvete och omtanke om vad som är det bästa i en situation som din. Kanske är det så att vi uppfattar våra råd som de bästa till dej i den situation, som du befinner dej i?

Personligen tror jag också att #15 är ett av de bästa råd du kan få. För mej är bönens kraft nåt som jag stenhårt tror på och har erfarenhet av att den hjälper. Använd en amulett om du har, men ta framför allt hand om dej. Jag kan inte ge dej svar om magi på detta område, för jag har aldrig använt magi på ett sånt sätt, som du önskar göra. Jag skulle själv bett som en galning. Jag hoppas också att jag hade haft människor omkring mej som velat mitt bästa, även om jag inte förstått det själv.

Lycka till och hoppas att allt blir så bra som möjligt för dej - ända in i din själ!

(PS. Kanske känner du annorlunda om våra svar, om du läser detta om ett par månader. DS)

Sommarek
7/27/16, 8:38 PM
#24

#21 Du talar mycket om att folk inte "vill" hjälpa dig, men om x antal erfarna personer säger att detta inte går så handlar det väl snarare om att det är vår erfarenhet att det inte går att ordna på det sätt som du vill, än att vi sitter på en massa abortkunskap som vi bara inte "vill" dela med oss av.

#22 Hur ska vi annars svara om inte med personliga åsikter? Om man talar av erfarenhet kan man inte göra annat.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

cissi_1993
8/3/16, 10:00 PM
#25

Jag är nybörjare innom sånthär men jag skulle nog inte vilja ge något råd om sånthär till någon på internett man vet ju aldrig vilka erfarenheter den på andra sidan sitter på. Det kan ju vara någon som inte vet tillräckligt för att utföra det så sitvationen blir sämre. Du känner ingen häxa du kan prata med? Hoppas allt löser sig för dej ❤️

Sagaliten
8/11/16, 9:40 AM
#26

#24 Givetvis är allt personliga åsikter, eller det mesta. Men det jag menade är att det är skillnad på att säga att det är något man inte kan göra enligt min erfarenhet eller att man inte vill lämna ut uppgifter om en sån ritual eller vad det nu må vara, istället för att ge råd som inte egentligen är svar på frågan tex att man anser att TS borde söka sig till sjukvården för att få hjälp. Då blir det mer att ge sin åsikt om situationen i helhet och inte svar på frågan. Skrivs trots allt om abort och att det söks ett alternativt sätt att försöka lösa situationen på. Tror absolut det är av välvilja och omtanke och inget annat som detta ges, men känns inte som att TS är mottaglig eller intresserad av det utan enbart svar på sin fråga. Inte ovanligt att tex våldtäcktsoffer reagerar på ett sånt sätt. Är jobbigt nog att hantera som det är. Kanske är jag tydligare i hur jag menar nu?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Sommarek
8/12/16, 2:19 PM
#27

#26 Resultatet blir ändå det samma. Om någon skulle fråga mig hur man lär sig gå på vatten eller flyga med öronen skulle mitt svar bli "det går inte, köp ett plan/en båt". Det innebär inte att jag inte vill hjälpa till eller inte vill dela med mig utav mina hemligheter, utan att jag, utifrån alla rön jag känner till, vet att det inte går att göra. Jag kan alltså inte komma med önskat svar på en omöjlig fråga, oavsett hur lite mottaglig för svaret frågeställaren är.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Sagaliten
8/13/16, 11:02 AM
#28

#27 Vi får väl helt enkelt inse att vi resonerar olika här. Inte mycket annat att göra…

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Sommarek
8/13/16, 6:59 PM
#29

#28 Ja, jag förstår inte hur du anser att folk borde svara på frågan.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sagaliten
8/18/16, 2:56 PM
#30

#29 Nä jag förstår det, men ser ingen mening att gå in på det. Är inte det tråden handlar om och jag har försökt förtydliga men det räckte inte. Känns inte som det är någon idé att lägga ner energi på att dividera om det. Vi ser olika på det. Tror inte att förklaringar kommer förändra något eftersom vi tycker olika. Behöver inte göras större än så enligt mitt tycke.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[Sofiepropp]
8/18/16, 8:36 PM
#31

För anonymitetens skull skaffade jag detta konto i syfte att fråga detta. Och av samma anledning inte heller någon i min närhet jag kunnat fråga. Känns som vissa några lagt värderingar i vad jag tros ha förväntat mig för svar osv vilket inte alls stämt. Som ni säkert förstår har jag fått lösa det på annat sätt nu. Sista jag skriver här nu. Tack till dom som har stöttat

Upp till toppen
Annons: