Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3760 ggr
Ermacez
2016-07-07 18:08

Köpte en Aloe Vera växt från IKEA...

Som rubriken säger så köpte jag en Aloe Vera planta från IKEA idag för att jag vill göra mina egna ansiktsmasker och hälsoprodukter, men när jag väl drog upp frågan "Tror du att man kan göra sitt egna Aloe vera vatten?" så  sa pappa att han inte skulle lita på det då vi inte vet vad dem matat plantan för att få den att växa osv. Tänkte då fråga om någon av er har köpt från IKEA och använder den antingen som dryck eller skönhets/hälsoprodukt eller om ni försökt och fått några problem? 

Tänkte inte så långt när jag väl tog upp den lilla stackaren som stod där mitt i röran och vill verkligen ha svar på om det är säkert eller inte.

Tack!

Ermacez


Annons:
Aleya
2016-07-07 19:17
#1

Jag har för mig att jag t o m såg på en aloe vera från Ikea att det inte skulle användas för bruk. (Jag kan minnas fel) Jag skulle nog försöka hitta en som inte är från Ikea om du ska göra saker av den. Så det blir rätt sort. För vet att denna har haft hemma som man kan använda till sår och dylikt inte är ett dyft lik den som är på ikea.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

dennas
2016-07-08 17:05
#2

Det finns många sorters aloe. Är det just veran du har köpt? Tror inte att man alltid kan ha koll på hur marken är där nån av dem odlas, om man inte odlar själv… Lite info:

http://www.shenet.se/vaxter/aloe.html

yazz
2016-07-11 11:35
#3

Den medicinska Aloe veran heter Barbadenis som släkt namn är ganska säker på att det inte är en sådan du köpt, tyvärr 😣

Yazzy

Upp till toppen
Annons: