Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1649 ggr
Sagaliten
2016-06-30 15:48

Fråga om "Övningsbok för häxor"

Fick precis syn på boken "Övningsbok för häxor" och blev nyfiken på den men det atårväldigt lite om vad den egentligen är så tänkte att jag chansar och frågar här om någon läst den. Åsikter? Bra dålig osv?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[LarssonA]
2016-06-30 15:54
#1

Åh, det låter som en väldigt spännande bok!! :)

Ganna
2016-07-01 10:24
#2

Solitär wiccavariant, har inget med traditionell häxkonst att göra.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sagaliten
2016-07-01 15:55
#3

Okej Ganna, visste inte vilken rubrik jag skulle välja och wicca nämns inte alls i beskrivningen så kunde jag inte veta.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Ganna
2016-07-01 18:35
#4

#3 Ingen fara - det är så mycket strunt som går under paraplyet "häxkonst" så det är inte lätt att veta om man inte varit med i svängen ett tag.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sagaliten
2016-07-03 04:16
#5

#4 ligger mycket i det Ganna. Men råkar inte vara någon bok du hr erfarenhet av? Eller rekommendation av någon liknande bra bok?

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Ganna
2016-07-03 12:23
#6

#5 Ska du läsa om häxkonst så är det akademisk litteratur som gäller. Bengt Ankarloos "Satans raseri" är en lätt bok att börka med som har en bra litteraturlista.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
Sommarek
2016-07-04 08:27
#7

Visst ja, wicca är strunt.  😃

#5 Ankarloo har sina fördelar, men är lite hattig i sitt sätt att skriva (nämner folk vd efternamn som man tydligen förväntas känna till eftersom de inte nämnts innan i texten, och gör likadant med händelser som han sedan raskt går vidare med utan att gå vidare in på saken etc).

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sagaliten
2016-07-10 20:32
#8

Okej, tack för tipset om bok 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: