Traditionell häxkonst

Fråga om "Övningsbok för häxor"

2016-06-30 15:48 #0 av: Sagaliten

Fick precis syn på boken "Övningsbok för häxor" och blev nyfiken på den men det atårväldigt lite om vad den egentligen är så tänkte att jag chansar och frågar här om någon läst den. Åsikter? Bra dålig osv?

Anmäl
2016-06-30 15:54 #1 av: LarssonA

Åh, det låter som en väldigt spännande bok!! :)

"Amare et sapere vix deo conceditor" - Även en Gud har svårt att älska och vara klok samtidigt

Anmäl
2016-07-01 10:24 #2 av: Ganna

Solitär wiccavariant, har inget med traditionell häxkonst att göra.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Anmäl
2016-07-01 15:55 #3 av: Sagaliten

Okej Ganna, visste inte vilken rubrik jag skulle välja och wicca nämns inte alls i beskrivningen så kunde jag inte veta.

Anmäl
2016-07-01 18:35 #4 av: Ganna

#3 Ingen fara - det är så mycket strunt som går under paraplyet "häxkonst" så det är inte lätt att veta om man inte varit med i svängen ett tag.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Anmäl
2016-07-03 04:16 #5 av: Sagaliten

#4 ligger mycket i det Ganna.

Men råkar inte vara någon bok du hr erfarenhet av?

Eller rekommendation av någon liknande bra bok?

Anmäl
2016-07-03 12:23 #6 av: Ganna

#5 Ska du läsa om häxkonst så är det akademisk litteratur som gäller. Bengt Ankarloos "Satans raseri" är en lätt bok att börka med som har en bra litteraturlista.

Anmäl
2016-07-04 08:27 #7 av: Sommarek

Visst ja, wicca är strunt.  Skrattar

#5 Ankarloo har sina fördelar, men är lite hattig i sitt sätt att skriva (nämner folk vd efternamn som man tydligen förväntas känna till eftersom de inte nämnts innan i texten, och gör likadant med händelser som han sedan raskt går vidare med utan att gå vidare in på saken etc).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.