Annons:
Etikettallmänt
Läst 995 ggr
Nattskatta
2016-06-20 21:21

Glömma eller iaf sluta drömma

Jag hade ett förhållande för 12 år sedan och jag kan inte glömma, han finns i mina drömmar både vakna och sovande. Han besöker mig hela tiden. Han är gift nu och vi har inte haft någon (annan) kontakt under dessa år, finns det något som kan få mig att gå vidare? 

Kan tillägga att psykologisk hjälp har jag tagit och det hjälper inte.

Annons:
Zepp
2016-06-20 21:51
#1

Men altså.. vi glömmer inte våra stora kärlekar.. utan vi går vidare i livet och skaffar nya stora kärlekar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nattskatta
2016-06-20 23:01
#2

Men nya kärleken har inte accepterat att jag inte glömt så nu bor jag själv och vill på något sätt gå vidare. Detta är inget nytt förhållande vi har varit tillsammans i 11 år men han har inte accepterat innan jag flyttade pga detta.

Nattskatta
2016-06-20 23:03
#3

Kanske något som får honom att acceptera att jag haft ett liv innan honom?

[Phi]
2016-06-21 07:19
#4

Jag har läst om magi som särar på två personer. Men det är svårt att veta hur - kanske går du och din närvarande skilda vägar, och du blir så bitter över detta att du slutar drömma om ditt ex. Så det är inget att ge sig in på bara sådär. 

Jag skulle också vara försiktig med att påverka andra på magisk väg, återigen särskilt om en inte vet exakt vad en gör. Vill du verkligen vara ihop med någon som du vet är ihop med dig bara för att du tvingat honom till något? 

Men du kanske istället kan arbeta med att själv komma mer i harmoni? Att ha som mål att själv vara harmonisk och kunna ha ett harmoniskt förhållande med din särbo? Det blir positiv magi, något att uppnå, istället för negativ, att bli av med något. Jag (som absolut nybörjare, obs!) tror det är lättare och löper mindre risk att gå fel. Viktigt dock att du verkligen känner att du vill ha ett harmoniskt förhållande med din NUVARANDE så att det inte blir att du egentligen undermedvetet känner och tänker på ditt ex i alla fall. Då går det ju fel ändå.

Sommarek
2016-06-21 09:36
#5

Din särbo verkar lite osäker som inte kan bo ihop med dig för att du drömmer om någon annan. Har du på något vis indikerat att du vill ha den här första personen istället, eller är det hans egna hjärnspöken som får honom att tolka det så? Vet du själv vem av dom du egentligen vill leva med? Om inte får du nog börja jobba där. Om det är din särbo du vill vara med så får han lära sig att acceptera det och lita på dig.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Zepp
2016-06-21 21:42
#6

Jag har inte glömt mina stora kärlekar.. däremot är det inget jag för på tal med nya partner.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Nattskatta
2016-06-21 22:21
#7

Vill bara få bort den förra ur mina drömmar om natten, inte leva med någon av dem. Jag bor själv nu och bra så, men jobbigt att bli påhälsad av exet på natten :/

Zepp
2016-06-21 23:17
#8

Att drömma är ett sätt för hjärnan att bearbeta trauman..bland annat.

Det är ett sätt att konfrontera det som finns i ens undermedvetna.

Det skulle kunna betyda att du inte sörjt den relationen färdigt?

Man går genom många traumatiska händelser i livet.. det gäller att bearbeta och lägga dessa bakom sig.

Man är sällan något annat än summan av sina tillkortakommanden och hur man hanterat dessa.

Vill man inte vara mer än sina tillkortakommanden så måste man bearbeta dem, dra några slutsatser, göra förändringar, komma vidare i livet.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Nattskatta
2016-06-21 23:42
#9

Det är sant, jag har inte fått tillfälle att beatbeta detta, kanske enda sättet att vara själv med mina örter och katter tills det "går över av sig självt".

Zepp
2016-06-22 19:50
#10

Grejen är att vi alla bär lik i lasten!

Ofta handlar det om sådant som hänt i vår barndom eller ungdom!

Då fick vi inte tillfälle att bearbeta dessa.

Vi har trauman/tillkortakommande även senare.. men då var vi mognare och kunde hantera detta bättre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dennas
2016-06-23 00:36
#11

Om du inte lyckas glömma och komma över en relation som tog slut för 12 år sedan, så kanske det är något du känner att du skulle gjort annorlunda eller att det var nåt du inte gjorde alls? I så fall kanske det är det som du behöver komma över och inte relationen sej?

Nattskatta
2016-07-02 21:25
#12

Bara vad och hur jag kommer över det…

Gaula
2016-07-13 22:12
#13

En cut and clear spell som borde gjorts för länge sedan.

Annons:
synesthesia
2016-07-22 12:34
#14

Kanske inte exakt vad du är ute efter, men att försöka lära dig att klardrömma skulle kunna göra drömmarna mer hanterbara. Istället för att "acceptera" att vad som nu händer i drömmen med dit ex händer, så skulle du kunna ta kontroll över din dröm och ta avstånd från exet i drömmen, och säga allt som du skulle behöva säga och så vidare.

Med det sagt, ett problem med att lära sig klardrömma är att drömmar ofta blir mycket mer intensiva på vägen dit, iaf enligt min erfarenhet. Det låter dock som att dina drömmar redan är ganska intensiva dock. Men, om det största problemet för dig är just att han besöker dig i drömmarna så kanske det skulle vara ett bra verktyg för att kunna släppa honom.

Upp till toppen
Annons: