Annons:
Etikettallmänt
Läst 1314 ggr
Stahlgalder
2016-05-13 01:50

Stärka mina förmågor

God kväll (natt) på er! Hittade erat lilla forum i en sökning ikväll och ser att er skara består av häxor (kvinnliga) nästan uteslutande. Men ämnena ni diskuterar är intressanata för mig. Att jag lätt tar in signaler från omgivningen vet jag. Skogen och dess skatter har alltid legat nära mitt hjärta. Men jag vet inte hur jag ska komma vidare för att utveckla mig själv att ta in intryck och läsa/ge information till min andliga omgivning. Jag vill dela information med bäcken och ån, dela mina bekymmer och få svar av träden och få djupare kunskap om starkare tecken och hur jag använder dessa. Hur gör ni?

Annons:
kim1980
2016-05-13 02:08
#1

Hej Välkommen . Vägen dit är induvällt . Själv har jag bred system. Man lär sig mer man håller på..

[Phi]
2016-05-13 08:11
#2

Hur mycket har du läst? Den boken jag läser nu (http://www.amazon.com/Old-World-Witchcraft-Ancient-Modern/dp/1578635055) tar upp att kommunicera med naturen, det har funnits med i flera andra böcker också. Första steget brukar bli att läsa och lära och sedan testa sig fram (inte för att jag är bäst på att ge råd med tanke på var jag själv befinner mig men i alla fall, det är en väg att gå!).

Men också, om du "bara" sätter dig hos träden och försöker? Ge det tid? Många skriver, tycker jag, om att just bara befinna sig i naturen. Att sådana som jag som spenderar mer tid med näsan i boken än med näsan i skogen (vilket dock har blivit mycket bättre sen jag flyttade hem till Sverige och övergav storstan)  egentligen inte lär sig något "på riktigt". Så båda sakerna behövs!

LinaN
2016-05-14 20:23
#3

#0 well, på sättet du skriver så gissar jag nästan att du inte tillhör det kvinnliga könet, det gör verkligen ingenting, man är häxa/shaman/whatever oavsett om man är man eller kvinna i mina ögon. Det handlar om själen och det andliga, inte vad man råkar ha mellan benen. :)

#2 Vad säger att du inte kan sitta i skogen med nosen i dina böcker? Speciellt nu när värmen kommer? ;)

Åter till ursprungsfrågorna;

Jag personligen sätter mig gärna ute, jag filosoferar, tänker, känner efter, i dagens moderna upplysta sammhälle så det som kommer närmast det jag gör när jag är i skog och mark är vad man kallar för mindfullness. Jag försöker vara här och nu, jag iakttar mina känslor, både de emotionella och sen de förnimmelserna man får av hur känns vinden mot mitt ansikte, hur luktar trädet jag sitter vid osv osv. Tänker jag en sak och vinden friskar i samtidigt så kan jag tolka det som ett svar, för om det friskar i och jag får ett leende så är det ett jakande svar, medan om det friskar i och jag känner mig ruggig så är det ett negativt svar på det jag tänkte. Det handlar mycket för mig att vara känslig i stunden.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

kim1980
2016-05-14 20:32
#4

3# exakt man lär sig på olika sett på egen hand.. Är för svårt alltså siter fast på nått sett.. Så finns det vägledning medium mm.. Har man bara viljan så går allt.. Kram på er !

Atropa
2016-05-17 09:10
#5

Välkommen!

[Phi]
2016-05-17 19:07
#6

#3 Jo det förstås :) Fast då kommer jag nog inte i så bra kontakt med min omvärld, tenderar att försvinna rätt bra in i boken. Men jag läser ofta ute ändå!

Annons:
Upp till toppen
Annons: