Annons:
Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1733 ggr
Enkeli90
3/21/16, 10:20 PM

Stenar och kristaller, vem ska bära stenen?

Hej och hå!
Jag och några bekanta kom in på ämnet stenar här om dagen och 
jag fick höra att man skulle ladda upp sin personliga sten, genom att ex låna ut den till en familjemedlem som just då kanske behöver den, för att stenen behöver en förändring och att man sedan tar över den igen.
Jag har varit så säker på att det är så viktigt när man väljer sin sten. Man väljer den stenen man ser först/dras till och sedan är det "Min sten" som jag ska bära och att man helst inte ska låta andra ta i den?! Är det jag som har fel, blev så osäker efter detta samtal…

Och om jag skulle vilja ge en sten till en nära vän, hur går jag tillväga när jag ska välja den? Mvh

Annons:
Valkyrija
3/24/16, 10:58 AM
#1

Hej!
Du laddar upp dina stenar genom att låta de ligga i månljus(helst fullmåne), rena de i vatten eller gräva ner de i jorden(tänk på att inte alla stenar tål vatten). Vissa laddar genom att bara hålla de i handen och visualisera sig hur de laddas. 

Man bör alltid välja ut sin egen sten. Vill du gärna ge en sten till någon rekommenderar jag dig att ta med personen till en affär så denne kan välja ut stenen själv. Det är oerhört personligt det där och det kan lätt bli fel 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Carmarino
3/25/16, 8:30 PM
#2

Har aldrig hört talas om att man skall ladda upp sina stenar genom att ge dem till någon annan. Precis som Alyssa säger så laddas de i månljus, vatten eller jord. Vissa stenar kan även laddas i solljus.

Däremot kan det hända att stenar har ett behov av att "vandra vidare" när de är klara med sin uppgift tillsammans med dig. Då, och först då, kan man ge dem vidare till någon annan. Det  är dock viktigt att du känner att det är rätt person som får den. Låt dig inte övertalas att ge bort en sten om det inte känns rätt. Å andra sidan ska du inte klamra dig fast vid en sten som du är färdig med. Då kommer den ändå att försvinna utan att du vet vart den tagit vägen och till vem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Enkeli90
11/2/16, 1:38 PM
#3

Tack för svar!😊

Upp till toppen
Annons: