Annons:
Etiketttraditionell-häxkonst
Läst 1167 ggr
AnonymKille00
3/9/16, 11:56 PM

"Book of Shadows"

Vart kan jag köpa en sådan bok??? En som helst har handskrivna formler och inte är någon kopia men om det är det enda som finns så är det väl okej. Vill ha en för traditionell häxkonst.

Annons:
Sommarek
3/10/16, 8:22 AM
#1

En Book of Shadows gör man själv. Allt annat blir ungefär som att köpa en dagbok som någon annan skrivit i och låtsas att den handlar om en själv.

Om man har tur kan man hitta en lärare eller en grupp som så småningom låter en kopiera hela eller delar av deras bok, men det är ganska sällsynt. En BoS innehåller resultatet av flera års studier och experiment; det är ingenting man bara lämnar över till en vilt främmande människa.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
3/10/16, 11:17 AM
#2

Det finns kopior av gamla svartkonstböcker, kanske det kan vara något?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

AnonymKille00
3/10/16, 1:58 PM
#3

#2 Ja det skulle kunna vara något!

AnonymKille00
3/10/16, 1:59 PM
#4

#1 Menade inte så, menade en bok med olika ritualer och formler.

Ganna
3/10/16, 2:04 PM
#5

#4 De flesta "Book of Shadow":s innehåller wiccanska ritualer och formler, det är liksom meningen.

"Book of Shadow" som begrepp finns inte inom traditionell häxkonst. Du lär inte heller hitta böcker i ämnet, det närmaste du kommer är som Bappho säger kopior av gamla svartkonstböcker, men det är relativt få guldkorn i dem.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
3/10/16, 6:03 PM
#6

Svartkonstböcker finns både att låna på bibliotek och en del går att läsa online. Återkommer med länkar.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
Upp till toppen
Annons: