Annons:
Etikettnyheter
Läst 1434 ggr
dennas
3/5/16, 11:00 PM

Barnhäxor?..

Detta är ett märkligt fenomen,  som får mej att tänka på häxprocessernas tid:

http://www.expressen.se/kvallsposten/tvaaring-lamnades-att-do--raddades-av-anja/

Annons:
Sommarek
3/7/16, 12:53 PM
#1

Vad i hela världen är det för fel på folk? Hur kan man ens vilja skaffa barn när man tydligen saknar både hjärta och hjärna? Jag hade inte behandlat folk jag tycker riktigt illa om på det viset; tänk att göra det mot ett barn. Sitt eget barn dessutom. 😡

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
3/7/16, 3:41 PM
#2

En vän till min familj jobbade i Afrika som soldat en period av sitt liv. Han berättade många ofattbara hårresande berättelser, bl a om dessa barn som ansågs vara häxor och som helt enkelt slogs ihjäl.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
3/7/16, 3:52 PM
#3

#2 Fy fan, rent ut sagt.  😕

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

NiklasTyreso
3/8/16, 9:17 PM
#4

Jag har en gång träffat ett barn med ärr efter rakblad och brännsår som troligen härstammade från medicinmannens exorcism av påstådda onda andar i barnet, men i Sverige sa vi att barnet var autist. Okunniga outbildade människor tar lätt till övernaturliga förklaringar när de ser att något är fel med barnet. Förr kallade vi sådana barn för trollungar och bortbytingar och i Sverige satte vi ut barnen i skogen. Över hela världen föds det barn som drabbas av att deras föräldrar är störda psykopater eller mentalsjuka. Man väljer inte sina föräldrar.

Joggan
3/9/16, 4:18 PM
#5

Visst är det inte enkelt att förstå vad det är som händer i termen trolldom i Afrika. Jag rekommendera rapporterna från Martin Walsh  en antropolog från universiteten Cambridge….

Om Popobawan

T.ex

Killing Popobawa: collective panic and violence in Zanzibar..https://cambridge.academia.edu/MartinWalsh

Förhoppningsvis går det att läsa utan vara inloggat.

Upp till toppen
Annons: