Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1154 ggr
skogsbergs-anna
2/9/16, 9:29 PM

löneförhöjning

Ska på lönesamtal och undrar vad ni har för tips på vad man kan göra för att få en rejäl löneförhöjning?

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
dennas
2/10/16, 1:07 AM
#1

Bortsett från att byta kön? Fundera över dina starka sidor på jobbet och även hur du tänker att du eventuellt skulle kunna utvecklas i din yrkesroll.  Öva på att säga dessa tankar högt. Tänk att chefen sitter mittemot.

Ta reda på löneläget för din yrkesgrupp, försök att hitta en sida där man anger olika kriterier för olika lönenivåer ( om såna finns).  Säg vad du önskar till din chef, och om  denne blir tyst: vänta! Om dit bud är rimligt, så är det chefen som ska motivera varför du ska ha en orimligt låg lön. Börja alltså inte urskulda dej och be om ursäkt, utan vila i förvissning om att du har rätt. MEN måla inte in dej i ett orubbligt hörn… Lycka till!

Nej, jag är inte rik och har inte världens högsta lön. Att veta är inte alltid att göra, men jag har i alla fall märkt att man inte ska vara för blyg.

skogsbergs-anna
2/10/16, 1:20 AM
#2

Tack men vi har en framarbetad plan som vi följer och trots att chefen verkar instämma med att jag borde ha bättre lön får jag inte det. Jag tänkte att man kan använde magi för att få mer i lönekuvertet men vet inte riktigt hur. Har provat vanlig pengamagi men det har bara funkat tillfälligt på små summor.

Gör hellre fel än inget alls.

dennas
2/11/16, 8:04 PM
#3

Hittade den här gamla tråden. Är dock inte säker på att den är relevant, eftersom det egentligen kanske är arbetsgivarens plånbok som ska öppnas?

http://haxor.ifokus.se/discussions/52077831ce12c4117c0033db-besvarjelse-for-att-dra-till-sig-pengar?4d7124a1b9cb462141047042-9

Annons:
dennas
2/11/16, 9:36 PM
#7

Vem eller vad har du lagt magin på? Dej själv, din chef, din arbetsgivare, din fackliga representant etc.?

scheindel
2/17/16, 9:11 AM
#8

nu vet jag ju inte vad du jobbar med och hur bra du trivs med ditt jobb så det kanske inte är ett bra alternativ för dig, men du kan ju också att rikta in dig på att få ett annat jobb som är bättre betalt.



Upp till toppen
Annons: