Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1273 ggr
Sagaliten
2016-02-07 21:20

Kraftsätta saker

Har precis läst om att man kraftsätter saker. Att det tex går att kraftsätta en penna om man ska skriva för att öka kraften i de ord som skrivs eller för att motverka 'skrivkramp'. Man kan ju även kraftsätta tex stenar inför healing eller salt inför rening, men detta med pennan har jag aldrig hört förut och personen ville inte gå in närmare på det heller annat än att det hade med shamanism att göra. Kunde inte hänvisa till böcker eller så heller och verkade lite som att om jag ville lära mig så skulle det kosta och det har jag inte råd med så tänkte att jag chansar och hör om någon här vet något om något sätt eller någon ritual för att ge saker mer kraft. Om någon kan något om detta så är det något jag väldigt gärna vill veta mer om då jag bla använder mig mycket av just skrift, så skulle väldigt gärna vilka kunna stärka effekten eller bandet mellan mig-pennan-universum Kan tillägga att jag inte är någon som "leker" med det okända utan har yttersta respekten för det och arbetar med det enbart på en nivå där jag känner att jag klarar det. Utvecklas ju hela tiden, men tar inga kliv som är för stora för att kunna hantera. Skulle jag möta något sånt så väntar jag in tills jag är mogen kunskapsmässigt för det. Tacksam för all hjälp

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
[Lummer]
2016-02-09 02:09
#1

Har du något sätt som fungerar för dig att boosta en sten borde det väl fungera på en penna tycker jag. Prova😉

Sagaliten
2016-02-09 15:15
#2

Har inget sätt ännu men letar efter det 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[Lummer]
2016-02-09 15:21
#3

Ja det ju bara att prova sig fram. Tror knappast pennan kommer explodera eller nåt sånt och gör den det så var det ju bara en penna😉

Sagaliten
2016-02-10 00:03
#4

#3 så sant så ☺️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

dennas
2016-02-10 01:26
#5

Vad betyder kraftsätta? Är det som att besvärja? :-)

Sommarek
2016-02-10 10:30
#6

#5 Inom wicca så kallar man det för att "ladda" något, alltså att fylla det med sin intention.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Sagaliten
2016-02-10 23:29
#7

#5 vet inte riktigt, typ fylla eller ladda med energi eller kraft typ, men hon vägrade som sagt att berätta hur så det får jag forska vidare kring. #6 har sett begreppet ladda också nu. Hon som skrev kraftsätta pratade om det som shamanistiskt men känns lite som att det borde vara ungefär samma sak bara olika "ritualer" el processer för att uppnå resultatet tänker jag

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

dennas
2016-02-11 16:30
#8

#6-7

Okej, tack. Är det ett modernt uttryck då?

Sommarek
2016-02-12 08:49
#9

#8 Det vet jag faktiskt inte. Överlag är det ju lite svårt att både bevisa och motbevisa mycket av wiccas historia. Jag vet inte heller hur  långt tillbaka engelskans motsvarighet ("charging an object") går tillbaka i deras häxhistoria.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: