Annons:
Etikettbyteshandel-vänner-emellan
Läst 1951 ggr
zeretki
2016-02-05 14:13

Örter, frön m.m. att sälja?

Undrar om någon här har örter, frön, växter som ni odlat själva och vill sälja?

Främst letar jag efter Echinaecea just nu.

Annons:
Bappho
2016-02-05 18:20
#1

Hade tidigare, men de dog när min fläder växte på sig och gav dem för mycket av skugga.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

zeretki
2016-02-05 18:35
#2

#1 Äsch, det var tråkigt att höra. :( Säg till om du får reda på någon som har att sälja. :) Jag vet inte vad man får tag på det annars. Visst, det finns Echinagard, men det är ju dyrt som fan…

Gaula
2016-02-05 21:33
#3

På Örtagubben finns torkad rot och på http://timotejandersen.se/storsaljarna-nypon-msm-prob-orter-antiinflammatoriskt-mm/orter-kryddor/  .. finns torkad blomma.

NiklasTyreso
2016-02-05 23:58
#4

Jag köpte Ashwaghanda frön från impecta för 5-6 år sedan och har sedan tagit frön från egna plantor. Det är den är en av en handfull medicinalväxter som jag odlar, för att den inte finns att plocka i naturen.

[Gandalf56]
2016-02-07 11:11
#5

jag hade en planta av röd solhatt men den ville inte komma upp förra året så jag letar också efter denna växt samt andra tex vit stormhatt, belladonna och svart fläder

Ganna
2016-02-07 13:32
#6

#5 Om du med "svart fläder" menar att bären är svarta, är det helt vanlig fläder som i buskform går att få tag på i vanliga handelsträdgårdar.

Flädern som får röda bär är druvflädern, den går inte att använda.

Impecta har många kulturväxter, t.ex. belladonna (och solhatt, om man inte får tag på bytesfröer). De hade inte just en vit form av stormhatt, men de större fröföretagen brukar ha olika färgställningar på stormhatt, så den är bara en googling bort.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Annons:
La Libellula
2016-02-10 16:33
#7

Hej!

Borgeby Kryddgård har hackad Echinacearot:

https://www.borgebykryddgard.se/kiloforpackningar/echinacea-rot-hackad

Kan det vara något du söker?

zeretki
2016-02-10 20:12
#8

#3 #7 Tack, jag ska kolla.

Använder man roten till te för förkylning? Jag trodde man använde blommor och blad…

Upp till toppen
Annons: