Annons:
Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 3565 ggr
dementia
1/28/16, 7:56 PM

Återkommande dröm om katter - betydelse?

Jag har vid flera tillfällen under de senaste månaderna drömt att jag skaffat en ung katt (inte kattunge men inte vuxen heller) och att jag misskött den. Jag har glömt att ge den mat och vatten, jag har inte gett den någon kattlåda eller så har jag glömt att rengöra den. Katterna har i alla drömmarna varit skygga och vill helst gömma sig men kommer alltid fram när jag lockar på dem. Ibland drömmer jag bara om just katten och ibland är det en del i en större dröm.

Tycker att det är jättekonstigt att drömma om detta, har alltid en dålig känsla när jag vaknar eftersom jag i drömmen får otroligt dåligt samvete över att jag inte tar hand om min katt när jag vet att jag borde göra det.

Någon som vet vad det kan betyda?

Annons:
[Lummer]
1/30/16, 11:32 AM
#1

Kanske glömmer du dig själv?

Bappho
1/30/16, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kanske du bär på dåligt samvete för något annat i ditt liv som tar denna form i drömmen.

När jag var ung var jag fodervärd till en häst som ägdes av bygdens slaktare/hästhandlare. Vi köpte en bondgård i grannbyn och när jag berättade för hästens ägare att vi skulle flytta så ville han ha en ganska stor summa pengar för hästen, genast, annars skulle den slaktas. Jag hade inte pengarna och fick samma dag lämna tillbaka hästen och den blev slaktad.

Efter det så drömde jag i många, många år hur jag gick ut till stallet och hittade honom där, bortglömd utan mat och vatten, utsvulten och bara som ett skelett. Det händer fortfarande att jag drömmer det men numera väldigt sällan.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dementia
2/1/16, 8:50 PM
#3

Tror kanske på en kombination på era förslag.. men det är så konstigt att det yttrar sig i en katt?

Lyckligakaninen
2/6/16, 9:56 PM
#4

Katten kanske bara är en "symbol" för något.

Jag har tidigare i mitt liv drömt att jag blir jagad av en stor svart hund. Har vaknat upp vettskrämd. (jag är inte rädd för hundar) Men varje gång har det haft med pengar att göra. Ett ex är en gång då jag skulle betala tillbaka på skatten, och jag har fått kämpa med att få ihop pengarna och göra rätt för mig.

dementia
2/7/16, 5:32 PM
#5

#4 Ja så skulle det absolut kunna vara! Ska försöka lista ut vad den kan symbolisera bara.. kanske mig själv?

Upp till toppen
Annons: