Annons:
Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 4774 ggr
skogsbergs-anna
1/13/16, 8:08 PM

Drömmar om drakar

hur tror ni att det kommer sig att det är vanligt att patienter som ligger på intensiven ofta drömmer om eller hallucinerar om drakar. Patienterna är ofta påverkade av mediciner eller trauma.

Men varför är det vanligt att de ser just drakar?

Jag själv har upplevt detta eftersom jag både legat på intensiven med trauma för länge sedan och jobbar på IVA. Drakarna jag såg flög och cirkulerade över mig och jag var livrädd för dem.  Jag har varken före eller efter detta varit intresserad av drakar så de har aldrig betytt något för mig eller funnits i mina tankar.

Gör hellre fel än inget alls.

Annons:
Atropa
1/14/16, 7:43 AM
#1

Kanske va en speciell medicin… Nä skämt o sido.:) ingen aning faktiskt, men intressant, kul om någon vet svaret:) kolla även inne på drömmarifokus dom kanske har någon susning

Bappho
1/14/16, 9:09 AM
#2

I myter möter vi drakar både underjordiska levande i vatten och överjordiska i himlen och man kan säga att de är den rörliga kraften, i vattnet i form av strömmar, vågor, vattenfall, ebb och flod, översvämningar, i luften väder, vind, regn och åska.

De kan vara både goda och skadliga krafter. Om de har någon koppling till sjukdom eller tillfrisknande har jag ingen aning om, men om jag var du skulle jag googla shamanism och dragons och se om jag hittade någon koppling.

Det finns berättelser (slaviska, asiatiska) om människor i trans (shamaner, trollkarlar, häxor) som när de flyger i väg hämtas av just drakliknade varelser, även att deras frisjäl tar hamnen av en drake.

När det kommer till egna erfarenheter när jag varit i trans så har jag bra haft upplevelser med de underjordiska drakarna/jätteormarna. De jag upplevt har sitt hemviste i vattnet men kan röra sig under och strax över land och jag kan rida och sända ut dem.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

skogsbergs-anna
1/14/16, 12:41 PM
#3

Anledningen till Att man ser drakar tror jag är för att man är i ett transliknande tillstånd, att man kan färdas mellan världarna utan att veta eller vilja det. Men varför just drakar? Kanske vakar och vaktar de över den sjuke.

Gör hellre fel än inget alls.

Nudelgnutten
10/25/19, 6:06 PM
#4

Jag äter inga mediciner eller är sjuk på något sätt, jag har inte varit i trans eller något annat. . Men jag drömmer om en drake som stirrar mig i ögonen. Svarta pupiller och vit/gråa iris, Kall blick. Kroppen bolmar som utav rök och eld. Jag är inte rädd utan vi ser varandra i ögonen och förstår varandra.  Det är som en nära vän eller en partner som man bara vet eller förstår hur de tänker genom en blick. Men sen vaknar jag abrupt av en smäll från en artilleripjäs. Känner trycket och ljudet av den smällen..Pang så kastas jag ur drömmen.  

Jag hör och känner smällen. 

Men blicken och känslan av att se varandra i ögonen har etsat sig fast.  

Vad kan detta betyda?

NiklasTyreso
10/26/19, 10:24 PM
#5

#4 Du är bäst på att tolka dina drömmar! Det är märkligt att olika former av drakar förekommer i massor av olika mytologier från alla delar av jorden! Kraftfulla farliga monster, väktare av rikedomar och kopplade till lång livslängd/hälsa är några av de teman kring drakar som förekommer i vår nordiska mytologi.

[stass]
11/2/19, 9:47 PM
#6

#2 har du någon upplevelse eller erfarenhet av jätteormarna du vill dela med dig av? Väldigt intressant för jag råkade hamna i väldigt djupt vatten i en ”dagdröm” och där var en sådan jätteorm. Jag blev paff och vaknade till med en gång.

Annons:
NiklasTyreso
11/14/19, 11:54 PM
#7

En gång när jag mediterade fick jag några sekunder en upplevelse av att rida på en drake som flög i natt mörkret. Det var en underbar svart färg på fjällen och den gungande rörelsen när den slog med de kraftfulla vingarna var mäktig. Och sen var upplevelsen plötsligt borta.

Upp till toppen
Annons: