Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1784 ggr
AnonymKille00
1/3/16, 5:17 AM

Kristaller

Någon som vet hur man kan hitta kristallen som går bäst ihop med ens egen energi? Finns det något namn för en sådan kristall? (Alltid sagt själskristall.) Sedan undrar jag om ni vet några ställen man kan handla chakrahalsband och sådanna saker i affär, för har bara haft dålig erfarenhet med att handla kristaller online tyvärr, men om ni vet någon pålitlig sida får ni gärna skriva de i kommentarsfältet! Jag vet om Kristallrummet fast de säljer ju inga malakiter så jag är inte inne där speciellt mycket. Vill ju helst köpa ett stort set med de populäraste kristallerna man använder inom Wicca. Öppen för en massa tips, och tack i förväg! :~)

Annons:
fridelfina
1/3/16, 12:18 PM
#1

Så vitt jag ser har Kristallrummet flera malakiter…. Det är nog bara du som kan avgöra om en kristall ger dig energi, gissar jag. Vill tipsa om att det finns en sajt som heter "Wicca" här på iFokus. Där får du också svar på dina frågor.

 
 

Bappho
1/4/16, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

De stenar jag i första hand skulle förknippa med wicca är rav och jet.

(Bilden: Doreen Valiente med sitt halsband)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
1/4/16, 10:28 AM
#3

Det finns väl inte direkt några "måste-kristaller" vad gäller wicca; man skaffar dem snarare beroende på vilken egenskap man  vill att de har.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

dennas
1/4/16, 1:58 PM
#4

#2

Rav kan också kallas bärnsten och jet kan kallas svart bärnsten eller gagat…

Sara.blods
1/4/16, 7:46 PM
#5

Vattumannen har kristaller chakrahalsband och armband.

Upp till toppen
Annons: