Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1874 ggr
Manutar
11/10/15, 11:27 AM

Hjälp att få fast en farlig man

Hejsan!

För ungefär ett år sen hittades en man mördad nästan bredvid mitt hus, de har inte fått fast den som gjort det. Förra veckan attackerades en kvinna och blev knivhuggen flera gånger i bröstet, det hände också rut hörnet från var jag bor. Polisen tror att det kan vara samma person.
Kvinnan har berättat att personen var en smutsig och illaluktande man, vilket möjligen tyder på psykiska problem.
Jag vill nu hjälpa med att få tag på denna man men är inte roktigt säker på hur jag skulle gå till väga. Har lite idér men har aldrig magiskt tvingat någon jag inte känner, inte vet namnet på eller träffat äns. Har ni tips? Hur skulle ni göra?

Annons:
Aleya
11/10/15, 12:28 PM
#1

Låta polisen sköta sitt jobb.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Manutar
11/10/15, 12:38 PM
#2

#1 Hehe, naturligtvis. Men jag har ju en möjlighet att hjälpa dem, varför skulle jag inte göra det? Skulle ju inte precis vara första gången nån gör nåt sånt :D

Sommarek
11/10/15, 12:42 PM
#3

#1 Polisen har ofta för få resurser för att klara upp ens ganska solklara brott, och lagen funkar inte heller som den ska med hänsyn till brott/straff.

#0 Det smidigaste och minst dramatiska hade väl kanske varit att få personen själv att erkänna det han gjort. Det finns en del metoder här på sidan som handlar om att avslöja någon eller få en person att avslöja sig själv, men de kräver oftast namn. Fast med lite duktig visualisering och ett klart syfte tror jag det går att kringgå.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Manutar
11/10/15, 12:52 PM
#4

#3 Jag skulle gärna se att personen erkänner själv. Tack för tipsen.

Sommarek
11/10/15, 1:05 PM
#5

#4 Lycka till.   :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

therootdoctor
11/11/15, 3:20 AM
#6

Ta lite jord eller vad du nu kan få tag på från platsen och använd en av de gamla metoderna för att få fast en tjuv. Fungerar på mördare också. Se bara till att du avser att skicka mördaren till polisen och inte hem till dig för att bekänna. Det finns förstås gott om alternativa metoder att jobba med men något sådant borde vara ungefär vad du letar efter. Det kan vara bra att blåsa rent kvarteret och sätta upp lite skydd också.


Annons:
Manutar
11/11/15, 6:47 AM
#7

Tack therootdoctor! Låter bra 😊

Upp till toppen
Annons: