Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2193 ggr
Saris89
10/26/15, 5:59 PM

ursäkta

Hej allihopa! Jag ser detta återkommande ämne (kärleksmagi), tvångsmagi. Gång på jobb ställs dessa frågorna. Men ändå, så är det nästan aldrig några tips. Utan mer vad man själv tycker och tänker ang det. Jag ställer en fråga angående tvång. Te.x " hur kan jag få denna personen att älska mig igen" eller om kärlek " hur kan jag få någon eller en specifik person att attraheras av mig" Eller binda någon till sig. Jag har sett endast en länk här som kan vara till en viss hjälp. Men annars så tycker många om att bara tycka. Om man ställer en sån fråga eller vilken fråga som helst, så är de ju för att du vill ha den hjälpen och inte ha massor av varningar. Jag har läst här att någon har blivit utsatt för kärleksmagi, och även någon som har använt sig av det. Men inte " gör såhär" utan mest " jag rekommenderar att inte göra de" utan att faktiskt svara på själva frågan i sig. Då är de ju bättre att inte svara på inlägget om man ändå inte tänker hjälpa till. Alla får tycka och tänka precis vad dom vill. Men tänker man inte hjälpa till så behöver man ju inte heller kommentera inlägget. I med att det är ett så återkommande ämne så är det ju bättre att svara på dessa frågor och sedan bara kunna hänvisa till inläggen/inlägget som redan är besvarade. Hoppas ingen tog illa vid sig. Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram på er!

Annons:
Bara Anna
10/26/15, 6:54 PM
#1

I grund och botten så handlar det ju om etik och moral tycker jag. Om någon om och om igen skulle ställa frågan: "Hur rånar jag bäst banken?" skulle det då vara bäst att faktiskt tala om hur personen skall göra? Eller borde man kanske avråda från tanken från början? Samma gäller för mig och Kärleksmagi (Och jag tror koncensus är relativt stor här): Jag personligen tycker inte det är etiskt försvarbart att utföra kärleksmagi och därför tänker jag ej heller berätta hur du gör för att råna banken!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Ganna
10/26/15, 8:25 PM
#2

#1 Jag skulle nog vilja säga att det inte finns något koncensus och det är okej att diskutera kärleksmagi vare sig den är mer eller mindre tvingande.

Sedan är det upp till var och en vad de delar med sig av samt hur. I mitt fall är jag sparsam med rena tillvägagångssätt, inte för att jag tycker det är automatiskt "fel" att göra något, utan för att jag anser att det krävs mycket mer av någon för att utföra trolldom än bara ett "recept". Jag vill inte bidra ytterligare till förflackning och kunskapsutspädning.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Demonolater
10/27/15, 2:00 AM
#3

Jag gjorde en demonisk kärleks formel och det gick jättebra(typ 1 år sen). 

Det finns så många metoder.

. Om du vill ha en helt fysisk relation, arbeta med Asmodeus självständigt eller demonen Sitri. Detta kommer att få någon att älska dig, inte bara vill skruva din hjärna ut.

Saris89
10/27/15, 7:22 AM
#4

Jag var mer ute efter principen. Att människor ber om hjälp men oftast inte får något korrekt svar. Det skall ju inte spela någon roll vad det handlar om. Det var det jag ville ha sagt :)

Ganna
10/27/15, 10:08 AM
#5

#4 Det beror på vad man avser med "korrekt svar".

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Sommarek
10/27/15, 10:37 AM
#6

#4 Ett "korrekt" svar skulle då vara…? "Knyt en fläskkotlett under ena foten och backa tre gånger runt ett träd i fullmåne; funkar på allt och alla oavsett personlighet, tid på dagen/året, preferenser, resultat eller annat"?

Du kan lika gärna fråga "vilken är den bästa färgen"; det finns säkert statistik som visar vilken färg en majoritet av en grupp gillar, men det innebär inte att det är Det Enda Rätta Svaret.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Saris89
10/27/15, 11:21 AM
#7

Man behöver inte göra trams av de. Jag menade att om just du eller vem de nu är som skulle tänka sig svara, svarar med just de som funkat för just den personen. Det spelar ingen roll vilken sort magi man använder eller eller dylikt. Rätt eller fel, folk får lära sig av sina egna misstag. Sen spelar de ingen roll om de är kärlek,pengar,jobb m.m som det handlar om. De en anser sig vara vit magi är svart för en annan. Alla är olika och alla har olika erfarenhet av det.

Sommarek
10/27/15, 12:29 PM
#8

#7 Man behöver inte göra trams av de. 

Som man frågar får man svar, brukar det heta, och det här är inget undantag. Hade du varit lika specifik från början som du är ovan hade det varit lättare att komma med ett svar. Istället bad du om ett svar som i alla sammanhang skulle vara "rätt".

Sedan är det inte heller alla som vill dela med sig av just sina metoder. Somliga har lärt sig av andra inom en tradition, andra har provat sig fram, läst på och hållit på till det fungerat  - det är inte säkert att man vill ge främmande människor sitt tillvägagångssätt på ett silverfat.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Saris89
10/27/15, 1:12 PM
#9

Jag antog ju att folk förstod att de "korrekta" svaret för en själv är vad man själv har lyckats med.

Bappho
10/27/15, 1:14 PM
#10

Så här står det i sajtens regler angående detta:
"Inga moralpredikningar eller pekpinnar när vi diskuterar praktisk trolldom."

Så det är detta som gäller. Det skulle vara trevligt om den regeln respekterades då jag inte är så förtjust i att ta bort inlägg, ge varningar och stänga av folk.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarsvalka
1/8/19, 8:48 PM
#11

Hej! Är det någon som vet hur man gör för att bli fri från n som har bindit mej till honom genom att denna kille har gjort kärleksmagi för att binda mej till honom utan min vetskap. Hur gör jag nu för att bli fri från honom?

NiklasTyreso
1/9/19, 1:19 AM
#12

Om du känner till att personen försökt få dig genom kärleksmagi, då har du ett medvetet val. Vill du inte vara med den personen så struntar du i det. Du bestämmer och har kontrollen över ditt liv. Verklig magi funkar utan att personen är medveten om att magi är involverad. Personen blir kär utan att känna till kärleksmagi, lämnar tillbaka stulna/lånade saker utan att veta att magi fick dem att få dåligt samvete etc. Känner du till det hela har du möjlighet att gå emot och följa din egen vilja. Känner du att du får impulser att gå emot din egen egentliga vilja, läs på om en form av häxkonst eller andlighet som passar dig och hämta därifrån inspiration hur du ska stärka ditt eget beskydd. Ordspråket säger att man kan leda en häst till vatten men inte tvinga den att dricka. Det gäller dig med!

[stass]
1/9/19, 10:05 AM
#13

#TS cut and clear kanske?

Annons:
Upp till toppen
Annons: