Annons:
Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2134 ggr
Manutar
10/15/15, 5:37 AM

Vård av trumma

Jag har för mig att nån av er kanske har trumma. Jag undrar om ni har något fint recept på nåt hemmagjort "balsam" ni använder för att vårda skinnet med? Jag är ju av sorten som gärna gör så mycket som möjligt själv :)

Annons:
Ganna
10/15/15, 11:59 AM
#1

Bivaxsalva funkar även på en trumma - men var försiktig, du kan göra den för lös permanent oavsett vilket fett du har på.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Manutar
10/16/15, 10:53 AM
#2

Tackar Ganna! Ska vara försiktig :) Jag har hört att man kan använda endast bivax utan fett, nån som provat det? Låter lite svårt med att få vaxet jämnt utbratt tycker jag.

Ganna
10/16/15, 11:16 AM
#3

Ja, det är risk att det blir klumpigt, när jag ska använda bara bivax blandar jag det ibland med rent terpentin, men jag har aldrig provat det på råhud.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Manutar
10/17/15, 6:42 AM
#4

#3 Terpentin på råhud låter inte så bra i mina öron så det skippar jag nog :) Kanske gör jag en bivaxsalva som innehåller mer bivax än vanligt, får se.

Ganna
10/17/15, 11:05 AM
#5

#4 Du får göra en noggrann studie med olika procentsatser och återkomma om fem år med vilken som är bäst. ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Manutar
10/17/15, 11:27 AM
#6

#5 Haha, så är det nog! Jag har hört så många skillda åsikter om vad som är bra för en trumma så jag måste nog bara ta reda på vad som faktiskt funkar bra genom att prova mig fram.

Annons:
Upp till toppen
Annons: