Annons:
Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2491 ggr
[postmortum91]
2015-09-30 22:01

pendeln säger ALLTID ETT barn

Nu har jag pendlat över min mage och jag får samma svar som jag fått sedan jag var 16-17 år. En pojke. 
Sedan testar jag över armen för att se om jag får fler barn, men icke sa nicke.
Även fast jag vill ha fler barn, varför blir det så?
Tänk om jag dör när jag föder, och därför får jag bara ett barn?

Jag har kanske gjort pendeln på mig själv och bett andra göra och har ALLTID fått samma svar även fast jag egentligen vill att den ska visa fler barn eller annat kön.
Idag spelar könet ingen större roll, men jag vill ju ha fler barn.

Annons:
Tjeja
2015-09-30 22:04
#1

Japp! pendeln har förstås helt rätt och du kan inte påverka det alls…  😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[postmortum91]
2015-09-30 22:13
#2

ska jag tolka ditt svar som ironiskt?

Tjeja
2015-09-30 22:20
#3

Ja men med glimten i ögat! 🙂

Poängen är att oavsett vad pendeln säger så är det din egen tro och övertygelse tillsammans med vad du själv gör och hur du agerar som avgör hur det sedan faktiskt blir.

Ödet är inte bestämt och fast, du kan påverka själv också även om det lutar starkt åt ena eller andra hållet!  Pendeln visar riktningen, men det är du som sitter vid ratten och avgör hur du ska hantera det du möter! 

M a o, det är du som till syvende och sist avgör om pendeln ska få rätt eller inte.

Själv hade jag snarare tagit det som ett löfte på att "i alla fall minst ett barn, en son kommer jag att få" sedan kan du fortsätta skaffa fler barn själv ändå, alla barn måste ju inte födas av en själv heller, dessutom!  😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Manutar
2015-10-01 11:24
#4

Jag tror precis som Tjeja att ödet inte är något absolut som man inte själv kan påverka. Olika val man gör kommer ge olika resultat i slutändan. Tex om jag nu frågar: kommer jag få diabetes? och inte har ett dugg motivation till att förändra min ohälsosamma livstil så blir svaret troligtvis ja, men den dag jag bestämmer mig för att göra konkreta förändringar så ändrar jag med största sannolikhet utkomman.

Sommarek
2015-10-01 12:51
#5

Sedan är det ju också så att, m pendeln skulle ha rätt, den inte tar hänsyn till vad du själv vill eftersom det ju inte är det du frågar om. Om redskapen vi använde bara gett oss de svaren vi ville ha och inte de svaren som stämde överrens med verkligheten hade de ju varit ganska värdelösa.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Bappho
2015-10-01 14:17
#6

När jag var barn och min mamma gjorde en pendel av en gammal silverrom-kork så skulle jag få fyra barn, två av varje sort. När jag kom i tonåren och vi tjejer gjorde det på varandra blev det samma sak. En gång fäste vid pendeln vid ett bord för att vara säkra på att ingen kunde påverka den. Det blev fortfarande fyra barn för mig. 

Jag fick två, och ska det bli några fler så får jag nog skynda mig för tiden börjar rinna ut för mig ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Annons:
dennas
2015-10-01 14:23
#7

Eftersom vi inte vet utfallet, kan vi bara spekulera. Skälet till att pendeln säger samma sak kan ju vara precis som #5 skriver.

Antingen få du bara ett barn och pendeln har rätt.  Skälet till att du "bara" får ett barn kan vara många. MEN, om pendeln har rätt och du bara får ett barn, så kanske du ska vara tacksam över att den svarat konsekvent. Att, som du gör, förutsätta att man kan få ett eller flera barn bara för att man vill det, kan innebära att du inte stannar upp och älskar det barn du fått i väntan på barn två. Då är det ju jättebra att du har fått veta i förväg, och kan ägna ditt enda barn hela din kärlek.

Eller har pendeln fel, och du kan styra ditt öde själv.

[postmortum91]
2015-10-01 15:12
#8

Men det värsta är ju om jag låter pendeln styra mitt liv, vilket det känns som. 
Typ som att jag inte skulle våga försöka med ett till barn för att pendeln säger så. Jag önskar att jag aldrig gjorde pendeln från början.

Bappho
2015-10-01 15:19
#9

#8 Om du känner på det sättet tycker jag att du ska slänga ut pendeln redan idag!

Pendeln ska vara ett redskap, en hjälp, inte en krycka att alltid stödja sig på.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Sommarek
2015-10-01 15:29
#10

#8 Varför i alla världen skulle du låta pendeln styra ditt liv? Menar du att om jag säger "nej nej, du kommer få tre barn" så sväljer du det med hull och hår också?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ganna
2015-10-01 17:29
#11

De flesta påverkar pendeln med mycket små, omärkliga muskelrörelser (även om det ärven förekommer att man kan sträcka sig längre och hämta information från andra källor). Så om du, medvetet eller undermedvetet är bergsäker på att pendeln komemr att visa en viss sak, då gör den det, helt enkelt för att dina omedvetna muskelrörelser påverkar den.

Även när sådana felkällor är avlägsnade (som t.ex. exemplet i #6) så måste man vara säker på vem/vad som är i andra änden och svarar. Bara för att nån är icke-kroppslig betyder det inte att den talar sanning. ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Gaula
2015-10-01 19:11
#12

När det var dags för mig att bli pappa var min morsa, som hävdar att hon är bra på att känna på sig saker, tvärsäker på att det var dotter. Så även barnets blivande mamma. 

Föregångaren till min pendel, den gamla hederliga slantsinglingen visade dock otvivelaktligen att gossebarn var på väg.. och så blev det! :-)

plommon1
2015-11-15 05:41
#13

Det är inte så att pendeln svarar på antalet barn du har i magen just nu? Att det bara finns ett och inte tvillingar eller trillingar? Ibland kan man ju tolka frågor på olika sätt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: