Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1684 ggr
Psykopomp
2015-09-05 03:14

Behöver hjälp att skydda mig!

Hejsan, vet inte riktigt vart jag ska vända mig men snubblade över det här forumet och det verkar finnas många kunniga människor här.  Har just ikväll insett att jag förmodligen är under attack från en människa som inte är särskilt godhjärtad. (Man ser mörkret rinna ur hens ögon när man ser hen. ) Jag är bara nybörjare när det kommer till dessa "krafter".  Har alltid haft dom men nyss lärt mig kontrollera och utforska dom. Iallafall så har jag för det första varit fruktansvärt otursförföljd hela sommaren med flera besök på akuten. Har nu fått en lungsjukdom, tänkte att det var för att min kropp var så utmattad, men så ikväll insåg jag att sjukdomen förvärrades på ungefär exakt samma klockslag varje kväll, utan uppenbar anledning. Tänkte genast på denna onda människa och varje fiber i min kropp säger att det stämmer. Samlade alla mina energier och skickade tillbaka "sjukdomen" och genast lättade allt. Men jag kan inte tillräckligt mycket för att varje kväll försvara mig från dessa attacker och hen kan så mycket mer än mig. Vad kan jag göra? Skyddsbesvärjelser? Skyddsföremål? Behöver jag rena mig? Alla tips är mer än välkommna! Tack på förhand! Mvh

Annons:
Joggan
2015-09-05 10:25
#1

Jag rekommendera dig att börja först med allt vad man kan göra att skydda sig….

Några exempel…

A Clove Bath for Protection
http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/bath-for-protection/

Äggextraktion
http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/aggextraktion/

Urine
http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/urine/

Incantation bowl
http://www.noaiddi.com/bokguide/eDocuments/incantation-bowl/

..om det inte hjälper så måste man kanske sända tillbaks den…
..tänk noga på vad han säga om "KRIG"

Sending Evil Back to the Sender…
https://www.youtube.com/watch?v=ieS9mbzzs9U

Gaula
2015-09-05 12:30
#2

Det kan vara idé att vända sig till ett proffs om det är allvarligt, vi har ju t.ex. The Rootdoctor här på forumet.

therootdoctor
2015-09-05 14:48
#3

Har du haft sådana problem är det troligtvis mer än bara onda ögat och du behöver troligen göra en ordentlig rening och ta bort det som lagts på dig. 

Det är lite vanskligt att dra slutsatser baserat på att "det rinner ondska ur ögonen" på en person, så det första du behöver göra är göra en spådom på vem det kan vara. Det finns många metoder för detta och du bör ha lärt dig minst en innan du funderar på att ge igen. 

I ett tidigare inlägg skrev jag såhär:

"Om man skickar tillbaka det "onda" kan två saker hända. Mottagaren  - eller snarare mottagarens undermedvetna - är inte så tuff när han eller hon blir utsatt för sig egen skit och problemen som du har  upphör eller så blir han/hon förbannad för att "du slänger skit" och ger igen. Om personen är skyddad - vilket man sällan är för sig egen skit - brukar det ta ut sig självt och försvinna eller återvända till dig. Ett sätt att undvika ett sådant problem är att sätta ut s.k. "proxies". Proxies är saker som dockor, ägg , ett träd, en sten mm., som du döpt i eget namn och gett i uppgift att absorbera skit som kommer till dig. Om man inte är kapabel och förberedd för att slåss så är metoden att skicka tillbaka inte bra. Då är det bättre att använda en proxie direkt, skicka in det onda dit direkt och begrava den på kyrkogården, kasta i korsväg eller nordrinnande vatten." 

Enkla varianter av skydd kan du sätta upp själv med ägg eller kamfer av de typerna Joggan rekommenderade.


Psykopomp
2015-09-06 03:32
#4

Tack så mycket för era svar!  Jag uppskattar dom från djupet av mitt hjärta!
 Fantastisk hemsida Joggan. Samisk shamanism är fängslande. (Tror jag kan ha varit nojd i ett tidigare liv eller något) :)

Jag är verkligen inte intresserad av att ta en fight, jag är för vek och mjuk! Det vara bara min naturliga reaktion till en början, att skicka tillbaka det. Vill bara skydda mig själv och de mina! Men faktiskt så har det varit lugnt idag! Satte mig och ritade skyddssymboler över det drabbade området också. Vet inte vad av det som har hjälpt egentligen. (Om det nu HAR hjälpt) Men det kändes faktiskt som att det "tog" när jag skickade tillbaka. Hoppas bara jag inte får igen nu då med dubbel styrka. :(

Har några följdfrågor nu! Hoppas ni orkar med mig! <3

1. Finns det något sätt att utföra ett renande bad utan att bada? (Har inget badkar) :P 

2. Hur gör man en proxie? Försökte googla men hittade inget! Har tänkt att jag skulle göra en "häxflaska". Räknas det som samma lika?  Har tänkt att det inte skulle skada med beskydd av hela huset då jag ofta känner mörka krafter försöka tränga sig på från skogen. (Har varit mycket sorg och hemskheter där jag bor) 

3. Har gått runt i huset med rökelse och försökt göra skydd liksom kring varje fönster och dörr. Dock vanlig Nag Champa. Tror ni det ger någon verklig verkan eller är det bara en snuttefilt för min själ? :P

4. Man har ju hört att mensblod ska vara extra kraftfullt också. Ska jag invänta mensen som kommer om några dagar med att göra häxflaskan?  Tycker mig också ha känt mig mer kraftfull just vid den tiden. (Allra starkast har jag känt mig när jag varit gravid) Är det värt det liksom eller ska jag bara ta kiss? 

Ska definitivt köra hårt med äggen då jag har egna hönisar så det är ju himla smidigt! 

Har även gjort en brygd med läkande/renande örter idag! War is on! Iallafall i/mot min egen kropp! :)

therootdoctor
2015-09-06 12:46
#5

1. Finns det något sätt att utföra ett renande bad utan att bada? (Har inget badkar) :P 

Du kan använda en spann: 

http://therootdoctor.se/bath-instructions-for-cleansing-baths

2. Hur gör man en proxie? Försökte googla men hittade inget! Har tänkt att jag skulle göra en "häxflaska". Räknas det som samma lika?  Har tänkt att det inte skulle skada med beskydd av hela huset då jag ofta känner mörka krafter försöka tränga sig på från skogen. (Har varit mycket sorg och hemskheter där jag bor)

En proxie…kalla det en "stand-in" eller "ersättare" istället då, kan vara ett ägg som du skriver ditt namn på och döper till dig själv eller en liten docka du gör av något av dina överblivna klädesplagg och snöre.  En häxflaska kan fungera som en proxie, ja. Om "mörka krafter" försöker tränga sig på från skogen får du göra mer än en proxie.  Flygrönn och tjärkors över dörrarna, stål i tröskeln och eventuellt ett litet "dockhus" som ersättningsbostad till andarna brukar lugna ner saker. 

3. Har gått runt i huset med rökelse och försökt göra skydd liksom kring varje fönster och dörr. Dock vanlig Nag Champa. Tror ni det ger någon verklig verkan eller är det bara en snuttefilt för min själ? :P

Nag Champa är en snuttefilt, ja.  Frangipanin tillhör visserligen kornellsläktet, som är känt för att kunna hålla undan de döda men huvudingrediensen är en magnoliasort och de förknippas oftast med annat än direkt skydd. Sandelträet kan ibland ha en motsatt effekt eftersom det upplivar elementaler.  Men även om ingrediensen inte är det optimala så kan den visst bringa ett visst skydd i och med din ritual och din uppriktiga avsikt. 

4. Man har ju hört att mensblod ska vara extra kraftfullt också. Ska jag invänta mensen som kommer om några dagar med att göra häxflaskan?  Tycker mig också ha känt mig mer kraftfull just vid den tiden. (Allra starkast har jag känt mig när jag varit gravid) Är det värt det liksom eller ska jag bara ta kiss? 

Mensblod är förvisso kraftfullt men få glömmer av att det i många traditioner anses vara ett utmärkt lockbete för mindre vänliga väsen också. Är man inte helt trygg med sin egen aggressivitet i full blom kan det skapa en viss obekvämlighet när den emellanåt stärks av dylika andar. Bra som skydd om man är hotad men märker du att du börjar bli alltför grisk och sur på sikt får du fundera på att byta ut just den ingrediensen. 


Upp till toppen
Annons: