Annons:
Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2483 ggr
[WestWix]
2015-08-09 12:02

Finns det heal-örter mot cancer?

 Finns det?

Annons:
Ravynsfair
2015-08-09 12:08
#1

Om det hade funnits fungerande sådana så hade vi haft ett botemedel men nej, det finns inte.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[WestWix]
2015-08-09 12:14
#2

ok

Ravenna
2015-08-12 14:25
#5

Cancer är ett så känsligt ämne att tala om offentligt, för man "får" inte säga vad som helst, speciellt inte att det finns andra sätt att bemöta sjukdomen på än genom sjukvårdens cellgifter (med betoning på gifter). Man kan ju undra varför det är sånt hysch och tabu kring just cancer. 

Finns det bot att finna i den naturliga världen? Det beror helt på vem du frågar. ;-)

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

therootdoctor
2015-08-17 19:57
#6

Lacktickan, mer känd under sitt japanska namn Reishi, och en hel del andra träsvampar såsom Sidenticka, Björkticka osv. har använts i studier som visade 50% snabbare förbättring för de som genomgick kemoterapi mot cancer. Naturligtvis hävdas mycket mer om dessa svampar, men går man på evidensbaserad medicin så ser de ganska lovande ut.


Annons:
therootdoctor
2015-08-27 11:33
#7


Geru
2015-09-04 17:46
#8

Av vad jag  vet, och har sett praktiskt, nej.

Om det vore så att vardagliga saker kunde döda cancer hade vi nog inte haft cancer till att börja med.

Om ni som säger att det finns örter fungerar, skulle ni i sådana fall rekommendera det för en person vars diagnos säger att den är döende utan behandling? Tror ni så starkt på det?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Joggan
2015-09-04 20:23
#9

@Geru

"Om det vore så att vardagliga saker kunde döda cancer hade vi nog inte haft cancer till att börja med."

Vad menar du med "vi" Tänk på att t.ex i Asien hantera dem sjukdomar helt annorlunda är här!..och inte alla tror på att en medicin som kunde teoretiskt bota cancer helt är välkommen i var samhälle!

https://www.youtube.com/watch?v=Y888wVY5hzw

Här få du läsa om Inonotus obliquus

http://kcms.daegu.ac.kr/user/jwyun/mycodyimages/interpaper_013.pdf

och

http://mushroomhunter.netwww.mushroomhunter.net/chaga%20pdf/Antioxidant%20Effect%20of%20Inonotus%20obliquus.pdf

och

http://synapse.koreamed.org/DOIx.php?id=10.4162/nrp.2010.4.3.177

visst efter min uppfattning behövs lite mera att få bort det helt men Inonotus obliquus hjälper utmärkt efteråt man ha eliminerat orsaken till sjukdomen!

Geru
2015-09-04 21:35
#10

#9 Uh, nej, det gör dom inte. I alla fall inte på ett medicinskt plan. Hur dom gör med örter och deras tro kring det hör inte riktigt till heller.

Som sagt, du får gärna länka en riktig vetenskaplig studie, och då med den peer review som tillhör en riktig studie.

Vet du ens vad cancer är för någonting? Det är inte en sjukdom i sig, nämligen. Det är inte något "okänt" som kommit in och anfallit din kropp. Det är din egen kropp som mer eller mindre får "skrivfel". Visst blir du sjuk från cancer, men cancer får man ändå. Det går inte att komma undan, alla får cancer för eller senare.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Joggan
2015-09-05 11:01
#11

@Geru
Joo det gör dem!
I Asien hantera dem sjukdomar på medicinskt plan annorlunda är här!
En vän från mig arbeta som läkare i Beijing
i  international SOS kliniken
(Beijing International SOS Clinic)

Här finns en studie
http://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=KR2006017854
..annars kan du ju googla själv i vetenskaps journalen…
https://scholar.google.com/scholar?q=study+cancer+Inonotus+obliquus&hl=sv&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0CBoQgQMwAGoVChMIu5qpyLzfxwIVwZFyCh35uAcV

"Vet du ens vad cancer är för någonting? Det är inte en sjukdom i sig, nämligen. Det är inte något "okänt" som kommit in och anfallit din kropp. Det är din egen kropp som mer eller mindre får "skrivfel". Visst blir du sjuk från cancer, men cancer får man ändå. Det går inte att komma undan, alla får cancer för eller senare"

Undra om du arbeta för läkemedelsindustrin, och den sista mening låter som trolldom en svart profetera för oss eller hur?
Det ända vad som stämmer är att det är en skrivfel i kroppen!
och visst är den "okänt" form som kommer in och anfaller din kropp.

T.ex

Teratoma…
https://en.wikipedia.org/wiki/Teratoma

I  formen hittar man ofta vävnader som ben, tänder och brosk, därav namnet;
teratom härrör från ordet 'monster' (teras) på grekiska.

Det är entiteterna (""onda andar) som utlösa t.ex den form av cancer
som befinner sig i människan energifältet!
Dem brukar man extrahera på shamansk sätt och viss!
I Tibetansk läkekonst är det ju också en grundläggande uppfattning om cancer!

Kolla gärna in i en kirurgiskt journal om du ha tillgång för att få hur de ser ut..
och ofta ha dem avvikande information i DNA!

Visst få du tro vad du vill,
det är ju så klart att vi kommer inte vidare på den sätt och viss!

Geru
2015-09-05 15:41
#12

#11 Så om jag går in på ett sjukhus i Kina så kommer jag få en helt annan behandling än vad jag skulle få här :)?

Första länken leder ingenstans. Det är mer att någon har gjort en studie, men det står inga resultat.

Det andra är en bred google scholar sökning. Det leder inte heller någonstans.

Det står massor om att den traditionellt använts som cancer behandling, men det står ingenting om att det faktiskt fungerar. Jag menar, förr så gjorde man en del "rätt" korkade saker medicinskt, i tron att det fungerade.

Nej. Cancer är celldelning som går dåligt. Kort sagt så skapas dåliga celler som växer fortare och okontrollerat. Det är alltså skadade celler som orsakar cancer, och ju äldre du blir, desto mer skadade celler har du. Därav att du åldras, och ser ut som du gör med åldern. 

Om du på fullaste allvar tror att cancer är orsakat av demoner så tror jag nog inte det är någon idé att fortsätta diskussionen, för det är en rätt allvarlig form av villfarelse du lider av i sådana fall.

Hela poängen med cancer är att dom har trasigt DNA. Det är därför celldelningen går fel. Ditt DNA för den delen förändras väldigt ofta genom livet. Det finns massor med saker som påverkar det. 

Men som sagt, det är ingen idé att fortsätta diskussionen med en person som i stort sätt har en pågående psykos, så jag tackar för mig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Joggan
2015-09-05 16:09
#13

@Geru

"cancer är orsakat av demoner" skrev jag det?

Du ser ju att du kan inte ens läsa ..det beror säkert på din begränsat intelligens! och "pågående psykos,"?…alla tibetanska buddister är också psykotiskt? och du vill projektera ditt problem till mig? (citat "alla får cancer för eller senare.")      …var lite försiktigt vad du säga min vän!!😈

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDQQFjACahUKEwjw7N3ZieDHAhXJm3IKHUNWBH4&url=http%3A%2F%2Fjejungwon.com%2Fdown.php%3Fmode%3Ddownload%26File%3D7.pdf&usg=AFQjCNH41AXTvR2amm2UDXuFP0i6tO3viw&sig2=X2qNkzIvGHQ9WEA9g1W0Uw&cad=rja

Annons:
Huygens
2015-09-15 15:59
#14

En sökning på metoder att bota cancer kan ge en del dokumentärer som kan vara värda att fundera över.

Joggan
2015-11-20 06:58
#16

Run From the Cure - The Rick Simpson Story

Manutar
2015-11-20 07:04
#17

En nära bekant till mig har svår canser och fick som tur var just cannabis utskriven av en läkare.

Tjohalia83
2015-11-24 13:47
#18

#17 Behandlades personen i Sverige?

tlover
2015-11-24 22:30
#19

och så snubblar jag in här.

Inte en ört men det ska visst finnas forskning som visar att bigift kan döda cancerceller. Om det är intressant så kan jag be min man om en länk (det är han som läst om det).

Bigift, honung, pollen etc är ju jätteintressant för forskarna och man hittar mer varje dag i den gruppen men det är ju inget man experimenterar med själv (med tanke på risken av allergisk chock och liknande) men i framtiden kanske det används på sjukhus? Man använder ju redan honung på vissa sjukhus då man lägger om sår.

l'm back

Manutar
2015-11-25 07:01
#20

#18 Nej, i Finland. Väldigt svårt att få recept och det blir otroligt dyrt också (för min bakanta ungefär 8300/mån i svenska kronor). Men det är verkligen otroligt svårt att få, vilket är otroligt dumt, eftersom opiater som så många cansersjuka måste ta är ett hemskt gift i längden som inte gör nåt mot själva cansern såsom cannabis, utan bara hjälper mot värken. Politik är en konstig sak…

Annons:
Tjohalia83
2015-11-25 08:48
#21

#20 Vad synd att det är så dyrt och svårt att få utskrivet. Såg att det finns ett läkemedel med cannabisextrakt i Sverige, dock som hjälp mot MS-symtom och inte cancer. Tycker verkligen att det borde forskas mer på cannabis, tror att det hade kunnat användas till mycket. Som jag har förstått det så är det inte samma ämne som ger ruset som (e.v.) har de läkande egenskaperna heller. Kan tipsa om det här videoklippet om en pappa som ger medicinsk marijuana till sin sjuka son.

Upp till toppen
Annons: