Annons:
Etiketti-häxans-trädgård
Läst 2620 ggr
Mandragorans
2015-07-23 11:12

Växter i trädgården

Hej!

Är intresserad av trädgård och tänkte kolla vad som är bra att planetera i trädgården "magiskt" sätt. Vad en kan ha nytta av och dylikt.

Undrar även vad som är "big nono's"?

Tack på förhand.

Annons:
Ganna
2015-07-23 13:59
#1

Det beror på flera olika saker: vilken tradition, ska de s.a.s. vara "magiska på plats" eller ska du använda dem, var bor du, hur är din jordmån osv?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Mandragorans
2015-07-24 07:40
#2

Jag är väldigt ny på detta så vet inte riktigt än. 
Men hade i huvudsak tänkt mig att de ska vara "magiska på plats" med typ beskyddande egenskaper så att säga. 

Men sen om det finns andra träd/buskar/växter som är "bra att ha" tar jag gärna emot tips om. 

Bor i södra delen av Västa Götaland och har väldigt "bördig" jord. Det växer och gror väldigt bra i alla fall. =)

Ganna
2015-07-24 12:07
#3

Rönn, malört och gråbo är skyddande, där har du en början. För sedan handlar det om att ta reda på mer om landskapet och växterna runt sig, vad som traditionellt använts i din landsända och vad som tilltalardig. Att lära sig mer om växter magiskt är precis som att lära sig mer om växter allmänt en uppgift som tar tid och tålamod.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bara Anna
2015-07-25 17:33
#4

Tänk också på att om du har egna barn, mindre syskon omkring dig eller om du bor hemma och kan tänkas flytta inom kort så bör du enligt min åsikt vara extremt försiktig med vad du planterar. Många av de sk. magiska växterna är också VÄLDIGT giftiga! Stormhatt t. ex.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: